וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות לבוקה במחזור הסיום

15.12.2005 / 0:27

האליפות ה-27 בהיסטוריה הגיעה אחרי ניצחון 1:2 בחוץ על אולימפו. חימאנסיה לה פלטה סיימה שניה, עם 1:1 בבאנפילד

הליגה הארגנטינאית הגיעה הערב (רביעי) לנקודת רתיחה, כאשר בוקה ג'וניורס זכתה באליפות 27 בתולדותיה.

בוקה, שהיתה זקוקה לניצחון במחזור הסיום כדי לזכות באפרטורה, השיגה אותו, 1:2 בחוץ על אולימפו. המארחת, שמעולם לא ניצחה את בוקה, עלתה ליתרון מפתיע בדקה ה-7 (בלנקו) ונתנה המון אופטימיות לחימנאסיה הקטנה, אבל דיאז (9) ואינסואה (40) הפכו את התוצאה.

חימנאסיה, שניצחון שלה ואובדן נקודות של בוקה היה מעניק לה את עאליפות, איבדה יתרון 0:1 משער של דלורטה בדקה ה-86 וסיימה ב-1:1 בבאנפילד, לה כבש סאנד (88). אסטבן מחימנאסיה הורחק 77.

רק ביום ראשון חשבנו שהנה היסטוריה קטנה עומדת להתרחש, עם זכיה של חימנסיה לה פלטה באליפות ראשונה מאז 1929, אבל הקבוצה הקטנה עשתה במכנסיים ברגע האמת ואיבדה את הפסגה לבוקה ג'וניורס.

למזלה של חימנסיה, נותרה לה הזדמנות לתקן הערב במחזור הסיום, אלא שפעם היא לא היתה תלויה בעצמה. חימנסיה היתה צריכה לנצח בחוץ את בנפילד, השביעית בטבלה, שהפסידה רק משחק אחד בבית ולקוות שבוקה תאבד נקודות בחוץ מול אוליפו, מקום 11 בטבלה.

חימנסיה עם תואר אליפות אחד, מ-1929, אבל זה היה שנתיים לפני שהליגה והכדורגל בארגנטינה הפכו להיות מקצוענים, שנה לפני המונדיאל הראשון. עבור חימנסיה מדובר בפרט די עצוב, מאחר שמדובר במועדון הוותיק ביותר בליגה הארגנטינאית.

אחת הסיבות לתחייה של הקבוצה הקטנה והעצובה היא השיטה המיוחדת של הליגה הארגנטינאית, שהתפצלה ב-1991 לשתי אליפויות (אפרטורה וקלאוסורה), של 19 מחזורים כל אחת. השיטה הקודמת הפרידה בין הקבוצות הענקיות לקטנות, שיכלו מעתה להגיח פתאום ולגנוב איזשהו תואר.

הסבר נוסף לכך קשור לכלכלה של ארגנטינה. בין השנים 1996 ל-2000, ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס, שתי הענקיות של ארגנטינה, זכו ביחד בשמונה תארים מתוך תשעה. אבל הכלכלה השבירה הכריעה אותן ולא השאירה להן הרבה מזומנים בקופה. המועדונים הגדולים התקשו לשמר את ההצלחה שלהן לאורך זמן והם נאלצו למכור את כוכביהם בגיל צעיר מאוד יחסית. כל זה לא עניין את אוהדי ריבר ובוקה, שהמשיכו לדרוש תוצאות, לחץ איתו המועדונים הקטנים לא נאלצו להתמודד. התוצאה: מאז 2001, בוקה וריבר ביחד זכו "רק" בארבעה תארים מתוך תשעה.

על פניו, נראה כי חימנסיה איבדה הרבה מסיכוייה לעלות על רכבת ההצלחות של הקטנות, כאשר כשלה ביום ראשון נגד ניואלס אולד בויס ובוקה ניצחה את אינדפדיינטה. בוקה לא נראית כמו הקבוצה מימי הזוהר, כנ"ל לגבי ריבר, כך שהעובדה שחימנסיה לא זכתה גם העונה, היא החמצה ענקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully