וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאוריית הקונספירציה

רמי הראל

22.6.2004 / 9:45

באיטליה חוששים בעיקר מקומבינה סקנדינבית, אבל אם מול בולגריה הם ייתקעו שוב במערכים משונים, מישהו שם יצטרך לבדוק מי השתלט על המוח של טראפטוני. המשחק יצא לדרך

ה-18 ביוני הוא תאריך רע לג'ובאני טראפטוני. לפני שנתיים בתאריך הזה הדיחה דרום קוריאה את טראפ והאזורי שלו בשמינית גמר המונדיאל. ביום שישי הוא קיבל על הראש שער שיויון קריטי מהשבדים באותו התאריך בדיוק. שער שעלול להעיף את האיטלקים מאליפות אירופה, מוקדם יותר מהתחזיות הפסימיות ביותר של אחרון העיתונאים והפרשנים האיטלקים בימי טרום האליפות בפורטוגל.

עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק המכריע נגד בולגריה, ביום שלישי בערב, מתנהל באיטליה מעל גבי כל כלי תקשורת שמכבד את עצמו מעין משפט ציבורי. האני מאשים של התקשורת האיטלקית, בשם העם, נגד ג'ובאני טראפטוני, עם כמה שחקני נבחרת שהחליטו להגן על המאמן הלאומי שלהם. מאמן מוערך שבגיל 65, עם הדחה מוקדמת מאליפות אירופה, ימחק לעצמו, לפחות בתודעה הציבורית, קריירה ארוכה של מאמן ושחקן מצליח.

התשובות של טראפטוני נמצאות על החוף... של סרדיניה

ארבע האשמות מרכזיות נשלחות לכיוונו של טראפ. הראשונה היא אופי החילופים שלו. חילופים הגנתיים שתמיד מחזירים את האזורי אחורה, מעקרים את יכולת ההבקעה ובעיקר, משדרים חוסר ביטחון של המאמן כלפי השחקנים שלו. מקוריאה ועד פורטוגל, הבעיה האיטלקית היתה ונשארה הבקעת שערים. בעיה קצת מוזרה בנבחרת שבה משחקים חלוצים שרק השם שלהם מפחיד כל הגנה באירופה כמו: כריסטיאן ויירי, פרנצ'סקו טוטי, אלסנדרו דל פיירו, אנטוניו קסאנו ופיליפו אינזאגי. שכחנו מישהו? נכון. אלברטו ג'ילארדינו. החלוץ החם ביותר בחצי העונה השני בליגה האיטלקית לא הוזמן, למרות לחץ ציבורי עצום, לסגל הנבחרת לאליפות אירופה. אחרי שהוביל את הנבחרת הצעירה לזכות באליפות אירופה עד גיל 21, השולית יחסית, יושב עכשיו ג'ילארדינו על חוף הים בסרדיניה ומפנטז איך הוא יכול היה לפרק את ההגנה השבדית. גילארדינו הוא ההאשמה השנייה באותו משפט וירטואלי שמתנהל נגד טראפטוני.

מול עשרות מיקרופונים מנסה טראפ להיות הסנגור של עצמו. "אם אתם רוצים", פנה אל העיתונאים, "אני אשלח לכל אחד מכם הביתה את הקלטת שהכנתי מהמשחק ההוא נגד קוריאה. אתם מדברים איתי שהנבחרת שלי לא מבקיעה ואני אראה לכם לפחות חמש פעמים באותו משחק ששחקנים שלנו לפני השוער היריב ולא הבקיעו. וזה חוץ מהשער החוקי של תומאסי שנפסל. אתם מדברים איתי על נבחרת הגנתית ואני אומר לכם שיש כאן רק טעויות אנוש או פשוט חוסר מזל. אני בטוח שאף אחד מכם לא יכול להסביר לי מאיפה הגיע הגול המוזר ההוא של השבדים עם העקב. אם טוטי היה מבקיע שני שערים כמו שעשה זידאן, היום כולנו היינו מדברים בצורה שונה לגמרי".

במילים פשוטות טראפטוני בעצם מנסה להגיד: אם ויירי לא מבקיע וטוטי מורחק, מה אתם רוצים ממני?
אולי מישהו צריך להזכיר לטראפטוני עובדה אחת עצובה וכואבת. עד היום, בשני הטורנירים בהם משחקים האזורי תחת הדרכתו (מונדיאל 2002 והאליפות הנוכחית), הם השיגו רק ניצחון אחד. אותו 2:0 במשחק הפתיחה בקוריאה מול מעצמת הכדורגל של אקוואדור.

החילוף של קסאנו

חוסר מזל או לא, ההאשמה השלישית היא סביב החילוף המוזר ששלח את קסאנו המצוין לספסל והשאיר על המגרש את ויירי, שסבל מפגיעה בברך, כשבמקומו נכנס קשר נוסף, סטפאנו פיורה, כשכולם ציפו לכניסה של מרקו די ואיו המהיר. על ההחלטה הזאת גם אנדראה פירלו, נושא ההאשמה הרביעית, מתקשה להגן. פירלו, טוענים מבקריו של טראפטוני, לא היה צריך לחכות על הספסל להרחקה של טוטי כדי לפתוח בהרכב האיטלקי. שילוב שלו כבר במשחק הפתיחה נגד דנמרק היה מונע מהאיטלקים להתעסק עכשיו בחישובים של הפרש שערים.

פירלו מנסה באלגנטיות להתחמק מביקורת ישירה על המאמן שלו: "למרות שמדברים על חוסר מזל נגד השבדים, היינו חייבים להבקיע יותר כבר במחצית הראשונה. מהזווית שלי אני יכול לספר שכשקסאנו יצא היה פשוט ריק בחלק הקדמי שלנו. לא היה עם מי לבנות את ההתקפה וברור שבמצב שנוצר המגינים שלהם היו הרבה יותר חופשיים לדחוף את הנבחרת שלהם ושבדיה באמת התחילה ללחוץ אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עכשיו הכל תלוי באופ"א

אולם שריקת הפתיחה למשחק עם בולגריה תשכיח, לפחות לתשעים דקות, את כל תלאות הטורניר. לטראפ אין שפנים בכובע. הכל ברור וגלוי. ג'לארדינו לא יחזור לפתע מחופשת הקיץ שלו, טוטי היורק לא יקבל פתאום חנינה מאופ"א וימשיך לתפקד על תקן של תייר ביציע והנסיון המוצלח מהמחצית הראשונה מול שבדיה, ינסה להציל את המולדת ואת עורו של טראפ, במשחק הסיום של הסיבוב הראשון. עד אז טראפ יתרכז בבקבוק המים קדושים שלו, ויירי יחרים את העיתונאים וגאטוסו ימשיך להצהיר שהוא דורש חמישים מצלמות בדרבי הסקנדינבי, כדי למנוע קומבינות. במחנה האיטלקי גמרו להתעסק בחישובי יחס שערים שיעלה אותם לרבע הגמר. התקוה עכשיו היא שתוצאה של 2:2 היא נדירה ובעיקר: היא תוצאה שקשה לסגור עליה מראש. אופ"א אגב, כבר הודיעה שתחקור תוצאה כזאת במידה והיא תהפוך לרלוונטית. האיטלקים יציבו מצלמות כמעט על כל שחקן בכדי לתפוס את התגובות של הסקנדינבים שבאירווזיון דווקא מאוד אוהבים לפרגן עם 'דוז-פואה' הדדי.

השבדים והדנים טוענים שעצם החשדות של האיטלקים בדבר סיכום מוקדם שלהם על תוצאה, גרועה אפילו מהיריקה של טוטי. אך האם האזורי יצליחו להתנתק לשעה וחצי מתיאוריות הקונספירציה, טענות נגד תקשורת עוינת ורוחות רעות מהטורניר בקוריאה ופשוט לנצח את הבולגרים? אם זה מה שיקרה, כל הסיכויים שביום ראשון יפגשו היובנטינים הרבים בסגל האיטלקי, את חברם פאבל נדבד ברבע הגמר.

קודם הם צריכים לנצח את הבולגרים (אוריאל דסקל, 'הארץ')

"יהיה קשה לשחק כדורגל מול בולגריה, כשהראש שלנו במשחק של שבדיה ודנמרק. אנחנו צריכים לשכוח את כל תיאוריות הקונספירציה ולשחק כדי לנצח את בולגריה". קשר איטליה סטפנו פיורה מבטא את החשש הגדול של ה"אזורי" לפני המפגש מול בולגריה החלשה.

האפשרות שהמשחק בין הסקנדינביות יסתיים בתיקו 2:2 הרסני מבחינת האיטלקים, כמעט משכיחה את העובדה שהם צריכים קודם כל לנצח את הבולגרים. והכל ללא פרנצ'סקו טוטי, ג'נארו גאטוסו ופאביו קאנבארו המורחקים, ומול בולגריה שנחושה "להחזיר קצת גאווה", לדברי מאמנה.

כריסטיאן ויירי אמור לפתוח יחד עם אנטוניו קסאנו ואלסנדרו דל פיירו בהתקפה. בקישור בטוחים אנדראה פירלו וסימונה פרוטה, סטפנו פיורה ומאורו קאמרונזי מועמדים לאייש את המקום של גאטוסו. מתאו פרארי או מרקו מאטרצי יפתחו לצדו של אלסנדרו נסטה בהגנה במקום קאנבארו המורחק. איטליה חייבת ניצחון, אבל גם זה עלול לא להספיק.

הרכבים צפויים

איטליה: בופון, פאנוצ'י, נסטה, מטראצי/פרארי, זמברוטה, פיורה/קמוראנסי, פירלו, פרוטה, דל פיירו, קסאנו, ויירי.

בולגריה: זדראבקוב, איבאנוב/בורימירוב, פאזין, זאגורצ'יץ', סטויאנוב, פייב, חריסטוב, פטקוב, פטרוב, ינקוביץ', ברבטוב.

ישפוט: ולנטין איבנוב (רוסיה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully