שני מחזורים בשלב הבתים של מונדיאל 2026 מאחורינו והתמונה המסובכת של שלב הנוק אאוט הראשון מתחיל להתבהר. ארבע נבחרות; מקסיקו, ארה"ב, גרמניה וארגנטינה, כבר הבטיחו את הפסגה בבתים שלהן. חמש אחרות; האיטי, טורקיה, תוניסיה, ירדן ופנמה, הודחו ויסיימו את דרכן אחרי שלב הבתים.
הרבה הכרעות ממתינות במחזור האחרון שייצא לדרך הערב (22:00, ספורט1) עם המשחקים של בית ב'. המאבקים הם לא רק על מקומות 1-2, אלא גם על המקום השלישי. כידוע, הגדלת הטורניר ל-48 נבחרות הובילה לשינוי פורמט, במסגרתו 8 נבחרות מתוך ה-12 שיסיימו במקום השלישי, יעלו שלב.
נכון לעכשיו, ככה נראית תמונת שלב 32 האחרונות (שמיניות הגמר יורכבו מהמנצחות בכל צמד משחקים):
גרמניה - פרגוואי
צרפת - שבדיה
דרום קוריאה - שוויץ
הולנד - מרוקו
פורטוגל - גאנה
ספרד - אוסטריה
ארה"ב - אלג'יריה
מצרים - צ'כיה
ברזיל - יפן
חוף השנהב - נורבגיה
מקסיקו - סקוטלנד
אנגליה - כף ורדה
ארגנטינה - אורוגוואי
אוסטרליה - איראן
קנדה - בלגיה
קולומביה - קרואטיה
שלב 32 האחרונות יתחיל כבר ביום שבת, באינגלווד קליפורניה, עם משחק בין סגנית בית א' לסגנית בית ב' - כרגע דרום קוריאה ושוויץ.
