וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד הזהב הגדול: השחקנים שנשדדו ולא זכו בכדור הזהב

אחד מהם קופח שנתיים ברציפות, לאחר לא הספיק שיא שמחזיק עד היום ורובם אף יכולים לטעון שהפרס נגנב להם על ידי אותו שחקן. הכוכבים שלא קיבלו את הכבוד למרות הישגים בלתי נשכחים

תיקתקנו, 27.10/פלייר

כדור הזהב אמור להיות מוענק לכדורגלן הטוב בעולם בשנה נתונה - או בעונה נתונה, בהתאם לשינוי שחל מאז 2022. אלא שפעמים רבות לאורך השנים, נותרה בקרב חובבי הענף התחושה שהבחירה של מגזין "פראנס פוטבול" התקבלה יותר על סמך שיקולים פופוליסטיים מאשר מקצועיים. לכבוד הטקס שייערך הערב (שני) ובו יחולק הפרס האישי היוקרתי ביותר בענף לזוכה לשנת 2024, הנה רשימה של שחקנים שיכולים לטעון כי היו ראויים לכדור הזהב, אך "נשדדו". הסדר אמנם אקראי, אבל לרובם יש מכנה משותף: הם יכולים להאשים את אותו אדם.

תיירי הנרי במדי ארסנל, 2003. JIM WATSON/AFP, GettyImages
השיא של תיירי הנרי מחזיק עד היום, אבל את הפרס על כך הוא לא קיבל/GettyImages, JIM WATSON/AFP

תיירי הנרי (2003)

בשנה שבה יובנטוס זכתה באליפות הסרייה A ונעצרה רק בגמר ליגת האלופות בתום דו-קרב פנדלים נגד מילאן, פאבל נדבד הוכתר לשחקן הטוב בעולם אחרי שתרם שבעה שערים לקמפיין האירופי המוצלח של הגברת הזקנה, בין היתר. אלא שבכל הנוגע ליכולת האישית והתרומה הסטטיסטית, הוא כנראה לא היה קרוב אפילו לדגדג את הנרי. הצרפתי שכיכב באותם ימים בארסנל כבש 24 שערים ובישל עוד 25 - עד היום הוא היחיד בתולדות הכדורגל האנגלי שגם מבקיע וגם מבשל לפחות 20 שערים בעונה אחת. במירוץ האליפות נכנעו התותחנים למנצ'סטר יונייטד, אך החלוץ הצרפתי הצליח להעניק לארסנל את הגביע האנגלי, ואפשר לומר שהוא היה ראוי יותר לכדור הזהב.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שחקן ליברפול, וירג'יל ואן דייק, חוגג זכייה בליגת האלופות. רויטרס
לא ההולנדי היחיד ש"נשדד" על ידי מסי. ואן דייק/רויטרס

וירג'יל ואן דייק (2019)

יורגן קלופ הפך את ליברפול למכונה התקפית, אבל החלק שהיה חסר כדי לתרגם את היכולת האדירה לזכייה בתארים - הגיע בהגנה. ואן דייק הפך לבלם הטוב ביותר בפרמיירליג מיד עם הצטרפותו לאדומים, ובעונתו המלאה הראשונה במועדון, 2018/19, הוא פתח בכל 50 המשחקים של הקבוצה בליגה ובאירופה ואפילו הבקיע 10 שערים שתרמו לזכייתה של ליברפול בליגת האלופות. בזכות כל אלה, רבים ראו בו מועמד יותר מראוי להיות שחקן ההגנה הרביעי בלבד בהיסטוריה שזוכה בכדור הזהב, אלא שליאו מסי הקדים אותו בשבעה קולות דווקא אחרי שברצלונה ספגה מליברפול מהפך בלתי נשכח בחצי גמר ליגת האלופות.

קשר נבחרת הולנד ווסלי סניידר מעכל את ההפסד בגמר מונדיאל 2010. רויטרס
גם הפסיד בגמר, גם נשאר בלי כדור זהב. סניידר/רויטרס

ווסלי סניידר (2010)

עוד אחד שנפל קורבן ל"עידן מסי". 47 שערים ו-12 בישולים של הארגנטינאי הובילו את ברצלונה לאליפות שנייה ברציפות בספרד וכן לזכייה בגביע העולם למועדונים. בחצי גמר ליגת האלופות, עם זאת, הבלאוגרנה נכנעו לאינטר של ז'וזה מוריניו שדהרה כל הדרך לטרבל מדהים. אחד האחראים לכך היה סניידר, שכבש ובישל ב-1:3 על בארסה במשחק הראשון מתוך השניים בין הקבוצות באותה עונה, וגם הכין לדייגו מיליטו אחד משני שעריו בגמר בו ניצחו הנראזורי את באיירן מינכן בדרך להנפת גביע אירופה. אם לא די בכך, משם המשיך סניידר למונדיאל בדרום אפריקה שבו סיים כמלך השערים בצוותא עם שלושה שחקנים נוספים, כאשר חמשת הכיבושים שלו עזרו לו להיבחר ארבע פעמים לאיש המשחק במהלך הטורניר ובעיקר סחפו את נבחרת הולנד כל הדרך אל הגמר, שם נעצרה על ידי ספרד רק בתום הארכה. משום מה, כאמור, זה לא הספיק לזכייה בכדור הזהב.

ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם הגביע, גמר ליגת האלופות 2023. רויטרס
הכל עניין של טיימינג. הולאנד אחרי הזכייה בליגת האלופות/רויטרס

ארלינג הולאנד (2023)

במשך שש עונות חמק הגביע עם האוזניים הגדולות מידיו של פפ גווארדיולה בקדנציה שלו כמאמן מנצ'סטר סיטי, עד שהתכולים הנחיתו את שובר השוויון שהיה חסר להם. עם 52 שערים ב-53 משחקים בכל המסגרות, הולאנד הצעיד את הסיטיזנס לטרבל היסטורי ולזכייה ראשונה אי פעם בליגת האלופות, כשהוא שובר שיאים כל הדרך לשליטה מוחלטת בכדורגל האירופי. הבעיה מבחינתו (איך לא), הייתה שבמהלך אותה עונה זכה מסי במונדיאל 2022 עם נבחרת ארגנטינה, הישג שהעניק לו את הכדור הזהב על חשבונו של החלוץ הנורבגי, על אף הטענות שבקבוצתו דאז, פריז סן ז'רמן, מסי בכלל שימש כינור שני לקיליאן אמבפה.

דידייה דרוגבה עם רוברט לבנדובסקי בטקס כדור הזהב. Aurelien Meunier, GettyImages
קופח במשך שנתיים. לבנדובסקי בטקס כדור הזהב, 2021/GettyImages, Aurelien Meunier

רוברט לבנדובסקי (2020 ו-2021)

מגפת הקורונה גרמה לביטול הענקת כדור הזהב, עקב פסילת העונה בליגה הצרפתית, בעונה שבה לבנדובסקי הרשית לא פחות מ-55 פעמים בכל המסגרות כדי להצעיד את באיירן מינכן לזכייה בכל תואר אפשרי - בראש ובראשונה ליגת האלופות. אז הפולני החליט לדבר על המגרש, ושנה לאחר מכן התפוצץ עוד יותר חזק, עם 62 שערים, כולל 41 בבונדסליגה ששברו את שיאו בן 49 השנים של גרד מולר. כמובן שבאיירן זכתה באותה עונה באליפות גרמניה, בסופר קאפ המקומי וכן בסופר קאפ האירופי. ובכל זאת, בטקס כדור הזהב לבנדובסקי לא עלה לבמה, אלא נאלץ לצפות בזוכה הטרי בקופה אמריקה, ארגנטינאי אחד בשם ליאו מסי, אומר לו בנאום הזכייה: "כולם יודעים ומסכימים שהיית הזוכה בשנה שעברה, לדעתי 'פראנס פוטבול' צריכה להעניק לך את כדור הזהב שלך. מגיע לך".

  • עוד באותו נושא:
  • כדור הזהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully