וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורל האכזר של כדורי הזהב של דייגו מראדונה

הראשון נשדד והותך, השני התכלה בשריפה והשלישי לא הספיק להגיע אליו, בעקבות הסוף העצוב ביותר. חוסר המזל של מספר 10

תיקתקנו, 27.10/פלייר

פרס כדור הזהב לשנת 2024 יוענק הערב (שני), ולכבוד המאורע נזכרו בארגנטינה בחוסר המזל של דייגו מראדונה בכל הקשור לתואר האישי היוקרתי. כדורגלן העבר האגדי שהלך לעולמו ב-2020 זכה בכדור הזהב פעמיים בדרך פחות קונבנציונלית, כיוון שבתקופתו בחרו במגזין "פראנס פוטבול" את הזוכה רק מבין שחקנים אירופאים.

כך היה ב-1986, כשאיגור בלאנוב האוקראיני הוכתר לזוכה השנתי, אולם מראדונה זכה גם הוא להכרה על הופעתו הבלתי נשכחת וההיסטורית בגביע העולם במקסיקו באותה שנה, כאשר הוליך את נבחרת ארגנטינה לזכייה השנייה בתולדותיה. אלא ששלוש שנים אחר כך, הפרס נשדד מהבנק בנאפולי יחד עם הרבה מאוד חפצים יקרי ערך נוספים, ביניהם מספר שעונים.

מאוחר יותר נודע כי מראדונה ניסה לנצל את קשריו במאפיה האיטלקית כדי לנסות להחזיר את כדור הזהב הגנוב, אבל גילה שהוא הותך.

דייגו מראדונה עם כדור הזהב. PATRICK KOVARIK/AFP, GettyImages
מראדונה וכדור הזהב שהוענק לו רטרואקטיבית ב-1995/GettyImages, PATRICK KOVARIK/AFP

1995 הייתה השנה הראשונה בה "פראנס פוטבול" החליטה להוקיר שחקנים מחוץ לאירופה. חלוץ מילאן ונבחרת ליבריה ג'ורג' וואה קיבל את הכבוד, אבל גם למראדונה הוענק פרס רטרואקטיבי, שהוענק לו על ידי בן ארצו אלפרדו די סטפנו, כ"תיקון" על שנות השיא בקריירה בהן היה ראוי לתואר ולא זכה לו.

ב-2014, שריפה בבית של אביו של מראדונה בבואנוס איירס כילתה גם את כדור הזהב השני שקיבל מספר 10. ב-2020, "פראנס פוטבול" יצר קשר עם מראדונה כדי לתאם ריאיון, והארגנטינאי בתגובה הציב כתנאי לכך שיוענק לו כדור זהב נוסף. במגזין הסכימו לחרוג ממנהגם ולהיענות לדרישה, אלא שחודש אחר כך אירע מותו של מראדונה, וגם את הפרס הזה הוא לא זכה לקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully