וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופסייד סטורי: הטקטיקה הייחודית של פליק וברצלונה שוברת שיאים

אמבפה נפל למלכודת והפך לבדיחה, אבל הוא לא הראשון וכנראה גם לא האחרון: ברצלונה הנוכחית כופה על הקבוצות היריבות נבדלים בקצב היסטורי, שטרם נראה בליגות הבכירות בעידן ה-VAR. איך זה קורה, מה הקשר ליוהאן קרויף וכיצד פליק שכלל את השיטה

שחקני ברצלונה חוגגים את ה-0:4 על ריאל מדריד בקלאסיקו/מתוך הטוויטר של ברצלונה

ביום שאחרי הקלאסיקו, קיליאן אמבפה ספג רוב החיצים. במשחק הראשון שלו נגד ברצלונה, כוכב ריאל לא מצא את עצמו ונראה טרוד ומבולבל. מי שאחראי לכך לא פחות מאשר אמבפה עצמו או אפילו קרלו אנצ'לוטי, הוא האנזי פליק.

לא פחות משמונה פעמים נתפס אמבפה בעמדת נבדל. מדובר בנתון הגבוה ביותר שלו במשחק בודד בקריירה. אבל מול ברצלונה הנוכחית, הוא וריאל כולה, שנעצרה על לא פחות מ-12 נבדלים (לעומת אחד בלבד של ברצלונה), ממש לא היחידים שנפלו למלכודת. עוד לפני ה-0:4 הגדול אמש (שבת), ברצלונה כפתה על הקבוצות היריבות נבדלים בקצב חסר תקדים. בממוצע. נשרקו לחובת יריבותיה במשחקים שקדמו לקלאסיקו 6.5 נבדלים.

מדובר כאמור בנתון היסטורי. לשם השוואה, הקבוצה המובילה בקטגוריה בחמש הליגות הבכירות היא ברייטון, שכופה על היריבות 4.3 נבדלים למשחק. ברצלונה מובילה את הטבלה בפער עצום, ולמעשה מציבה סטנדרט חדש. מאז עידן ה-VAR, הקבוצה שכפתה הכי הרבה נבדלים על יריבות בחמש הליגות הייתה אסטון וילה, שהגיעה לממוצע של 4.4 בעונה שעברה.

האנזי פליק מאמן ברצלונה. PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP, GettyImages
גרם לריאל להניף דגל לבן. פליק/GettyImages, PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP

לבארסה אין שום תחרות בקטגוריה הזו. היא חתומה העונה על שלושת שיאי הנבדל של קבוצות יריבות במשחק בודד בחמש הליגות הבכירות. השיא היה אמש עם 12 נבדלים שכפתה על ריאל, אבל גם אלאבס (11) ואוסאסונה (10) נפלו קורבן. בסך הכל, מתחילת העונה היא "סחטה" 77 נבדלים. הבאה אחריה בתור בחמש הליגות הבכירות היא כאמור ברייטון, שעומדת על 35 בלבד.

מדובר, כמובן, בפועל יוצא של הטקטיקה שמלמד האנזי פליק. עוד כמאמן באיירן מינכן, קבוצותיו של פליק תמיד הציבו קו הגנה גבוה באופן חריג, שלעיתים קרובות כפה על היריבות נבדלים לרוב.

את היסודות לשיטה הזו הוא ינק מיוהאן קרויף הגדול, שסיפר בעבר בריאיון: "כולם חושבים שמלכודת נבדל היא טקטיקה הגנתית. עבורי, מדובר בהזדמנות ליזום מהלכי התקפה. חוק הנבדל מאפשר לקו ההגנה מתואם וחכם לעמוד גבוה יותר, ולסייע לבסס את השליטה במגרש".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
קיליאן אמבפה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
נפל במלכודת פעם אחר פעם. אמבפה/רויטרס

פליק, כאמור, צפה ולמד. לפני מספר חודשים הוא סיפר: "למדתי לעומק את הכדורגל ההולנדי לאורך ההיסטוריה. עבורי, זה היה כמו בית ספר. לקחתי המון השראה מיוהאן קרויף, וניסיתי לשכלל חלק מהדברים שהוא דיבר עליהם".

מטבע הדברים, הטקטיקה הזו הרפתקנית ומסוכנת אם לא מבוצעת ביעילות ותוך תיאום מלא של שחקני ההגנה. פליק הודה לפני המשחק כי קו ההגנה הגבוה שהוא מציב מתחילת העונה, עשוי להתפרק מול שחקנים עם מהירות מסחררת כמו ויניסיוס וקיליאן אמבפה. גם לפני המשחק מול באיירן הוא נדרש לנושא, והשיב: "אנחנו עובדים על זה הרבה באימונים, ומקווים לראות תוצאות. לא קל ליישם את זה מול קבוצות בטופ העולמי".

בשבוע האחרון זה עבד - ובגדול. כעת נותר לראות האם המגמה תימשך, והאם ברצלונה של פליק אכן תוכיח גם בסוף העונה שהסיכון משתלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully