וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אלופי עולם לישראל בג'יו ג'יטסו, אירוע אלים עם מתחרה סעודי

שני אלופי עולם ומדליות רבות נוספות לנבחרת הג'יו ג'יטסו הישראלית. ביומה האחרון של התחרות התרחש אירוע אלים בקרב בין הישראלי לנציג הסעודי

פנינה ארונוב. יחצ,
פנינה ארונוב/יחצ

נבחרת ישראל בג'יו ג'יטסו הגיעה להישגים יוצאי דופן ו7 מדליות באליפות העולם שנערכה ביוון, עם זכיות מרשימות של פנינה ארונוב (עד 52 ק"ג) אשר כבשה את המקום הראשון והביאה מדליית זהב בגמר מול יריבה קוריאנית, חניאל שוקמן זכה בזהב נוסף לאחר שעבר שני מתמודדים קנדים בחצי הגמר ובגמר, משי רוזנפלד זכתה בכסף לאחר שניצחה את המתמודדת הרוסייה. מיכל באלי (עד 52 ק"ג) ועמית בורשטיין (עד 62 ק"ג) זכו במדליות ארד ונמרוד ריידר (עד 77 ק"ג) השיג גם הוא את מדליית הארד. מוקדם יותר בטורניר זכה גם אבי איברגימוב במדליית כסף ובסגנות אליפות העולם.

עם זאת, האליפות לוותה באירוע מצער: במהלך הקרב בבית הניחומים על הזדמנות להילחם על מדליית הארד במשקל עד 77 ק"ג, התמודד נמרוד ריידר מול יריב סעודי, מוחמד בן הוראימיל, עם מתקפה מצד יריבו הסעודי מוחמד בן הוריימיל, שעם התקרבותו להפסד החל לנהוג באלימות וביצע מהלכים בלתי חוקיים ואלימים. השופט קטע את הקרב ופסק לטובת ריידר והעניק לו את הניצחון, בעוד חברים בנבחרת הסעודית ובקהל הגיבו בקריאות פרו-פלסטיניות, שהוסיפו למתח הרב שסרר באולם.

אבי איברגימוב. התאחדות אילת,
אבי איברגימוב/התאחדות אילת

ענף הג'יו ג'יטסו פועל בישראל תחת התאחדות "אילת" לענפי ספורט שאינם אולימפים. כושרה של הנבחרת בשיא כאשר אנו מתרקבים למשחקי העולם 2025 שיתקיימו בשנה הבאה בסין.

ארז אלרואי, יו"ר איגוד הג'יו ג'יטסו בישראל הוסיף: עם שבע מדליות, מתוכן שתיים זהב ושתיים כסף, הנבחרת שלנו עשתה היסטוריה באליפות העולם ביוון, והגיעה למקום השני בסך המדליות. זו הייתה תחרות קריטריון אחרונה למשחקי העולם בסין 2025, ועמדנו בכל המטרות שהצבנו לעצמנו ואף מעבר לכך. הנבחרת שלנו הראתה מיומנות טכנית ורוח לחימה יוצאות דופן מול כ-3,000 מתחרים מ-60 מדינות."

עוד אמר אלרואי כי "לצד ההישגים המרשימים, לצערנו חווינו גם תקרית לא ספורטיבית במהלך הקרב על מדליית הארד של נמרוד ריידר מול היריב הסעודי. נמרוד שלט בקרב וביצע מהלך חניקה מוצלח, אך היריב בחר להגיב באלימות בלתי מקובלת ופסל את עצמו. ברקע נשמעו קריאות גנאי לישראל ותמיכה בחמאס, עד שנדרשה התערבות של צוות האבטחה והמשטרה המקומית. נבחרת הג'יו ג'יטסו של ישראל תמשיך לשמור על רוח ספורטיבית ולהתמודד בגאווה על המזרן."

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully