וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוק שמיני: הנתון שיכול לעודד את בית"ר לקראת מכבי תל אביב

הירושלמים אמנם לא ניצחו את האלופה בליגה מאז אפריל 2018, אבל יש להם זיכרונות נהדרים מהעימותים האחרונים במחזור השמיני. וגם: הצרה של מכבי חיפה, הקבוצה היחידה ללא שער חוץ, זו שטרם כבשה במחצית והשוער המוביל עד כה. המספרים לקראת מחזור 8 בליגת העל

תקציר הפסדה של מכבי תל אביב 2:1 לריאל סוסיאדד בליגה האירופית/ספורט1

שבת, 18:45: עירוני קרית שמונה - בני סכנין

* 10 מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות הניבו שבעה ניצחונות חוץ ושלוש תוצאות תיקו. הניצחון הביתי האחרון היה באפריל 2018, אז עירוני קרית שמונה רשמה 0:2.

* הפעם היחידה בה השתיים נפגשו במחזור השמיני הייתה לפני שש שנים, אז קרית שמונה הביסה 0:3 בחוץ עם שער ושני בישולים של ואלון אחמדי. איאד אבו עביד, היום שחקן סכנין, פתח אז בהרכב שלה.

* קרית שמונה עם חמישה הפסדים עד כה (הכי הרבה, יחד עם מכבי נתניה) ורק ארבעה שערי זכות (הכי מעט, יחד עם עירוני טבריה). בארבעת המחזורים האחרונים כבשה שער בודד והשיגה נקודה אחת.

* בני סכנין נותרה הקבוצה היחידה בלי שער חוץ העונה. למעשה גם אין לה נקודות כאורחת, שכן המשחק שלא שוחק בבאר שבע נקבע כ-0:0 ללא נקודות.

* זה יהיה מפגש שלישי בין הצמד לשעבר, שי ברדה וסלובודן דראפיץ'. בצמד המפגשים ב-2021/22, דראפיץ' היה זה שאימן את קרית שמונה וניצח 2:6 בחוץ ו-0:2 בבית (בפלייאוף התחתון) את ברדה שהדריך אז את הפועל נוף הגליל.

מאמני מכבי נתניה סלובודאן דראפיץ' שי ברדה. לילך וייס רוזנברג
המפגש השלישי בין הצמד לשעבר יסתיים כמו שני הקודמים? סלובודן דראפיץ' עם שי ברדה/לילך וייס רוזנברג

שבת, 19:00: מ.ס. אשדוד - מכבי פתח תקוה

* זו תהיה הפעם ה-70 בה שתי הקבוצות נפגשות בליגת העל. מ.ס. אשדוד ניצחה בשלושה מארבעת העימותים האחרונים, אבל מכבי פתח תקוה עדיין מובילה 19:26 בניצחונות ועוד 24 משחקים הסתיימו בתיקו.

* ארבע פעמים בעבר נפגשו השתיים במחזור השמיני של ליגת העל. האחרונה הייתה ב-2013/14, אז פדרו גלבאן השווה ל-1:1 עבור מכבי פתח תקוה שלוש דקות לסיום, אחרי שהאקס רועי בקל כבש עבור מ.ס. אשדוד שסיימה בתשעה שחקנים.

* מ.ס. אשדוד הפסידה על האפס בשני משחקי הבית הקודמים. בעונה שעברה היה לה רצף של ארבעה הפסדי בית, אבל בשניים מהם מצאה את הרשת. שלושה הפסדי בית בלי לכבוש? זה לא קרה לה מאז 2000/01. מי שניצחו אותה אז היו הפועל פתח תקוה (0:2), בית"ר ירושלים (0:1) ועירוני ראשון לציון (0:1).

* מכבי פתח תקוה שמרה העונה על שער נקי בשני משחקים (אחד יותר מאשדוד), אבל מציגה את ההגנה הגרועה בליגה עד כה עם 15 ספיגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
הבית בסכנה. שחקני מ.ס. אשדוד/לירון מולדובן

שבת, 19:00: עירוני טבריה - הפועל ירושלים (ספורט3)

* עירוני טבריה ניצחה 0:1 בשני משחקי הבית הראשונים שלה בליגת העל ואז סיימה ב-1:1 מול הפועל חדרה. בחיבור משחקי גביע הטוטו והלאומית בעונה שעברה, הרצף הביתי שלה עומד על 12 משחקים ללא הפסד (שמונה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו).

* בחיבור העונה הקודמת, הפועל ירושלים ברצף של שישה הפסדי חוץ בליגה וסך הכול שמונה משחקים ללא ניצחון כאורחת, מאז ה-2:3 אצל הפועל חיפה לפני יותר משמונה חודשים. זה למעשה ניצחון החוץ היחיד שלה ב-2024.

* טבריה היא הקבוצה היחידה שטרם הובילה במחצית בליגה, מהטעם הפשוט שהיא היחידה שעדיין לא מצאה את הרשת במהלך 45 הדקות הראשונות.

* שני המאמנים נפגשו פעמיים בעונת 2020/21 בליגה הלאומית, אז אלירן חודדה אימן את הפועל איכסל שסחטה 3:3 דרמטי במחזור הראשון (חזרה מפיגור 3:0 עם שני שערים בתוספת הזמן) והובסה 3:0 על ידי הפועל ירושלים במחזור ה-16.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. אודי ציטיאט
יגיעו לחצי מרצף הניצחונות של העונה שעברה? שחקני הפועל באר שבע/אודי ציטיאט

שבת, 19:30: הפועל באר שבע - מכבי בני ריינה (ספורט2)

* מכבי בני ריינה ניצחה את הפועל באר שבע לראשונה בפלייאוף העליון בעונה שעברה (0:1 ביתי) וכעת מחפשת נקודות חוץ ראשונות מולה, אחרי שהפסידה בכל שלושת הביקורים עד היום.

* אותו ניצחון היה גם הראשון של שרון מימר על הקבוצה בה שימש כעוזר מאמן של ברק בכר. פרט לכך יש לו 14 הפסדים וחמש תוצאות תיקו כמאמן מול באר שבע בליגה.

* הפועל באר שבע מגיעה אחרי ארבעה ניצחונות ליגה רצופים. בעונה שעברה היה לה רצף של 10 ניצחונות, כולל 2:4 ביתי על בני ריינה.

* כל שמונת משחקי החוץ האחרונים של בני ריינה הוכרעו, ובצורה שווה: ארבעה ניצחונות וארבעה הפסדים.

יואב ג'רפי שוער הפועל חיפה. ברני ארדוב
פוגש את היריבה מולה שמר הכי הרבה פעמים על שער נקי. יואב ג'רפי/ברני ארדוב

שני, 20:00: מכבי נתניה - הפועל חיפה (ספורט1)

* הפועל חיפה ניצחה 1:2 את מכבי נתניה בשני מפגשי הליגה בעונה שעברה, אחרי תשעה משחקים בהם לא הצליחה לעשות את זה (חמישה הפסדים וארבע תוצאות 0:0).

* הפעם האחרונה בה שתי הקבוצות נפגשו במחזור השמיני הייתה ב-2011/12, אז יובל אבידור השווה ל-1:1 ביתי עבור הפועל חיפה אחרי שער של בן בנימין.

* כל 19 משחקי הבית האחרונים של מכבי נתניה בליגה הגיעו להכרעה, מאז ה-1:1 מול בני ריינה במחזור הפתיחה של העונה שעברה. בתקופה הזו, מאז אוגוסט 2023, היו לה שבעה ניצחונות ו-12 הפסדים כמארחת.

* יואב ג'רפי שמר על רשת נקייה בחמישה משחקים (מתוך שבעה) - יותר מכל שוער אחר בליגה. הוא ינסה לשפר את המאזן מול מכבי נתניה, הקבוצה נגדה שמר הכי הרבה פעמים על שער נקי (שבע פעמים ב-16 מפגשים).

* מרקו בלבול הפסיד להפועל חיפה רק פעם אחת ב-11 משחקים כמאמן (לעומת שישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו) ומחזיק במאזן חיובי גם מול רוני לוי (ארבעה ניצחונות, שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו).

שחקן בית"ר ניקיטה רוקאביציה מול שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
שלושער במחזור השמיני של עונת 2015/16. ניקיטה רוקאביציה מול פרדראג ראיקוביץ'/ברני ארדוב

שני, 20:00: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב

* המאזן עד כה ב-136 מפגשים בין הקבוצות בליגה הבכירה: 38:59 למכבי תל אביב בניצחונות, ועוד 39 תוצאות תיקו.

* בית"ר ירושלים אמנם ניצחה 1:3 בחצי גמר הגביע לפני כשנה וחצי, אבל במסגרת ליגת העל לא גברה על מכבי תל אביב מאז ה-2:3 הביתי באפריל 2018. ב-15 משחקי הליגה מאז נרשמו 11 ניצחונות של מכבי תל אביב ועוד ארבע תוצאות תיקו (שלוש מהן היו 0:0).

* מה שיכול לעודד אותה: בשני המקרים האחרונים בהם פגשה את מכבי תל אביב במחזור השמיני, היא גם ניצחה. ב-2015/16 כיכב ניקיטה רוקאביציה עם שלושער ב-2:4 בבלומפילד מול צמד של ערן זהבי, ואילו ב-2004/05 ניצחה בית"ר 0:2 בטדי בזכות שערים של אבי נמני וליאור אסולין ז"ל. בשני המקרים מכבי תל אביב שיחקה במקביל בשלב הבתים של ליגת האלופות.

* מכבי תל אביב נותרה הקבוצה היחידה ללא הפסד בליגת העל. היא גם היחידה שטרם נקלעה לפיגור וטרם ספגה שער במחצית הראשונה. היא ירדה ביתרון להפסקה בכל שבעת משחקיה.

* האלופה היא גם היחידה עם מאזן חוץ מושלם. בצירוף שלהי העונה שעברה, יש לה חמישה ניצחונות רצופים כאורחת, במהלכם ספגה שער בודד.

דין דוד שחקן מכבי חיפה חוגג שער. דני מרון
מלך שערי הליגה, אבל אחד מבין שלושה כובשים בלבד במכבי חיפה. דין דוד/דני מרון

שני, 20:30: מכבי חיפה - הפועל חדרה (ספורט4)

* ב-12 המפגשים האחרונים בכל המסגרות: 10 ניצחונות למכבי חיפה ושתי תוצאות תיקו. הפועל חדרה כבשה רק שלושה שערים בסדרת המשחקים הזו.

* הניצחונות האחרונים של חדרה על מכבי חיפה היו בפלייאוף העליון ב-2018/19, אז עשתה את זה עם 1:3 בחוץ ו-0:2 בבית.

* אותו 1:3 של חדרה באפריל 2019, יצר למכבי חיפה את רצף שלושת הפסדי הליגה האחרון שלה. עכשיו היא מגיעה אחרי שני הפסדים רצופים.

* מכבי חיפה מציגה את ההתקפה הטובה בליגה עד כה (17 שערים), אבל יש לה רק שלושה כובשים: דין דוד עם 8, דיא סבע עם 4 ואולכסנדר סירוטה עם 2. עוד שני שערים היו עצמיים ועל אחד אחראי פרנזי פיירו שעזב.

* הפועל חדרה קיבלה שלושה פנדלים העונה (הכי הרבה בליגה, יחד עם מכבי תל אביב) אבל החמיצה שניים מהם. מכבי חיפה היא אחת משש קבוצות שטרם נשרק לזכותן פנדל.

* ברק בכר מעולם לא הפסיד להפועל חדרה כמאמן: 11 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. חיים סילבס הפסיד (על האפס) בששת המשחקים האחרונים בהם אימן מול קבוצת נעוריו. הניצחון הקודם: 1:2 כמאמן הפועל חיפה בנובמבר 2020. ניצחון החוץ היחיד שלו על מכבי חיפה: 1:2 כמאמן עירוני קרית שמונה באפריל 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully