וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך ריצ'רד: יצא מהארון, נזרק לרחוב, הפך לכוכב באנגליה

הוריו של ריצ'רד קונה זרקו אותו מהבית כשאמר להם שהוא הומוסקסואל. בגיל 17 הוא עלה על מטוס לראשונה בחייו כדי לייצג את חוף השנהב במונדיאל ההומלסים. ארבע שנים לאחר מכן הוא כובש בלי סוף בליג וואן, וגם מנהל מערכת יחסים זוגית עם... אישה

תקציר: טוטנהאם - ווסטהאם 1:4/ספורט1

בקיץ 2019 אליפות העולם בכדורגל למחוסרי בית הגיעה לקרדיף, ויילס. המפעל הזה מתקיים כבר יותר מ-20 שנה ובמהלך הזמן הפך למסוקר ומתוקשר, כשהכדורגל הוא משני לסיפורים האנושיים שתמיד אפשר לאתר שם. רבים זוכרים את בבה, שהגיע ממונדיאל דרי הרחוב עד מנצ'סטר יונייטד.

קצת יותר מחמש שנים חלפו מאותו "מונדיאל" עד שוויקומב מהליגה השלישית באנגליה (ליג וואן) אירחה את אסטון וילה הגדולה בספטמבר האחרון למשחק בסיבוב השלישי בגביע הליגה - אותה אסטון וילה שמחזיקה במאזן מושלם בליגת האלופות. אמי בואנדיה וג'ון דוראן כבשו והוליכו את האורחת לניצחון 1:2, אבל אחד מרגעי השיא של המשחק היה דווקא השער המצמק של וויקומב בתוספת הזמן.

בקיץ 2019 רישאר קונה היא חלק מנבחרת ההומלסים של חוף השנהב, ששובצה בטורניר של הדרג הרביעי וסיימה בו במקום השלישי. בספטמבר 2024 אותו רישאר קונה, עכשיו ריצ'רד קונה בחייו החדשים באנגליה, הבקיע נגד אסטון וילה. זה אמנם רק היה השער המצמק של וויקומב שהודחה מגביע הליגה, אבל בשבילו זה היה עולם ומלואו.

שחקן וויקומב, ריצ'רד קונה. Pete Norton, GettyImages
שחקן וויקומב, ריצ'רד קונה/GettyImages, Pete Norton

ריצ'רד קונה היה נער בן 17 כשהצטרף למסע התלאות של נבחרת ההומלסים של חוף השנהב בדרך לוויילס. היו שם איחור של כל השחקנים לטיסה המיועדת, הרבה בירוקרטיה שהקשתה וסיפורי סבתא נוספים. אבל בשבילו זה היה שווה הכול. כשחבר שלח אותו לאנשי "נבחרת ההומלסים" ואלו הבטיחו לו מקום אם יהיה רציני ויתאמן כל יום - זה בדיוק מה שהוא עשה. כך עלה על מטוס לראשונה בחייו.

כשהוא התראיין לאתר הרשמי של מונדיאל מחוסרי הבית, ריצ'רד חשף: "ההורים שלי זרקו אותי לרחוב בגלל שאני הומוסקסואל". לכן כשהוא קיבל אישור זמני להישאר בממלכה ונבחן בכמה קבוצות מהליגות הנמוכות באנגליה, בתקשורת המקומית עקבו בעניין ועסקו רבות ביציאה שלו מהארון. כי גם בתקופה הזו, כדורגלנים מחוץ לארון זה עניין נדיר.

"אני מאוד רוצה להצליח בטורניר ולהיות כדורגלן", הוא הוסיף אז, "אבל אם זה לא יקרה, אשמח לחזור לבית הספר ולהשלים את הלימודים - כי לא ממש היה לי צ'אנס לעשות את זה. מי יודע, אולי אהפוך לרופא או עורך דין...".

בסופו של דבר ריצ'רד לא קיבל אישור עבודה - אולי גם לא הרשים מספיק - ולא קיבל חוזה מקצועני. הוא עבר ללונדון ושיחק ארבע שנים בליגה התשיעית באנגליה, באתלטיק ניוהאם. אחרי שכבש 88 שערים, קבוצות מליגות בכירות יותר התחילו להפנות אליו תשומת לב. בעיות בהשגת ויזה הרחיקו את חלקן, אבל בוויקומב החליטו להזמין אותו להתרשמות ובו זמנית פנו לעבודת הניירת.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ריצ'רד בילה בוויקומב יותר מארבעה חודשים עד שהפך לשחקן שלה - תקופת מבחנים משולבת בפתרונות בירוקרקטיים מול הרשויות בבריטניה. בינואר 2024, בגיל 20, דר הרחוב מבירת חוף השנהב, אבידג'אן, הפך לכדורגלן מקצועני.

כשב-2023 נולדה לו בת קטנה מזוגיות חדשה עם אישה, הרבה אנשים תהו לגבי היציאה שלו מהארון לפני כמה שנים. הוא לא פירט והסוכן שלו רק אמר ש"ריצ'רד רוצה להתרכז בכדורגל ולא בשום דבר אחר". והעיסוק בכדורגל בינתיים משתלם.

בשבוע שעבר קונה נכנס כמחליף בדקה ה-61 כשוויקומב הייתה בפיגור 1:0 נגד פיטרבורו. אחרי שתי דקות הוא השווה בבעיטה ברגל שמאל ועד הדקה ה-72 השלים שלושער מושלם עם שער בנגיחה ופנדל מוצלח ברגל ימין. הוונדררס ניצחו 1:3 ואחרי 12 מחזורים מדורגים במקום השלישי, לא רחוק מהכרטיס האוטומטי לצ'מפיונשיפ.

לקונה חסרים יסודות, אבל יש לו כבר שישה שערי ליגה העונה וגם שניים בגביע הליגה. בינתיים בבריטניה יש מי שמפקפק בכל ההתפתחויות - אבל זה קורה בעיקר ברשתות החברתיות. על דבר אחד אף אחד לא חולק: אנחנו רק ההתחלה של הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully