וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן התפטר ותקף את עופר ינאי: "הוא דורס את המערכת שלו"

24.10.2024 / 19:35

יו"ר הפועל ת"א התפטר מתפקידו בקבוצה והעביר מסרים לבעלים: "אי אפשר לשנות DNA של קבוצה ב-180 מעלות. בדרך הזו, זה לא יחזיק מעמד"

תיקתקנו, 23.10/ספורט1

יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הוא הודיע על התפטרותו מהתפקיד של יו"ר המועדון. יש לציין שכהן ימשיך לכהן כיו"ר עמותת האוהדים, אבל לא ימשיך יותר לשמש כיו"ר הקבוצה תחת הבעלים עופר ינאי.

כזכור, ינאי מוביל מהלך של מעבר הקבוצה כבר העונה להיכל מנורה, כשבמקביל יזם מול עיריית תל אביב קול קורא לשיפוץ היכל שלמה. ינאי מעוניין לעבור כבר עכשיו לאולם הביתי של היריבה העירונית מכבי תל אביב, בעוד כהן והעמותה מעוניינים להעלות להצבעה את השאלה האם הקבוצה תעבור רק לאחר שינאי ישלים את הקול קורא והתשלום לאדריכל. כמו כן דורש הוועד המנהל להסדיר את זכויות העמותה מול הקבוצה.

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב המתפטר. דני מרון
עוזב את תפקידו. רמי כהן/דני מרון

"זה אירוע שהיה צריך לקרות כבר לפני חודשיים", אמר כהן במסע"ת שערך, "משכתי זמן כי היה לי קשה עם אנשים שגדלו איתנו והם חלק מהמערכת, בגלל השחקנים והצוות, מנויים, ספונסרים... התלבטתי כל הזמן מה הזמן הנכון. האירוע הזה, הכניסה של עופר ינאי כבעל הבית של הפועל תל אביב, התקדמנו מאוד מאז שהתחלנו תחת העמותה".

"עשינו דרך ארוכה עד הקיץ האחרון שבו הגענו לאיזושהי הבנה שגדלנו, גדלנו, גדלנו ושברנו את תקרת הזכוכית. הצלחנו להתקדם כמעט עד המקומות הכי גבוהים בכדורסל הישראלי".

"קבוצה בבעלות אוהדים יודעת להיות יותר קשובה לאוהדים. היא חיה את הקהל טוב. יש בזה גם מינוסים בהתחלה, בשנים הראשונות הסתכלתי על הדברים יותר מדי כמו אוהד. מצד שני אני לא חושב שאפשר להתייחס לקבוצת ספורט רק כגוף עסקי כי זה חוטא למטרה. עם הזמן מצאנו את האיזון".

"ככל שעבר הזמן, הרגשתי שאני פחות ופחות מתחבר למה שקורה. היו הרבה דברים הפוכים ממה שנלחמנו עליהם בהתחלה, והיה לי קשה להילחם על דברים שאני לא מאמין בהם. מי שחושב שאפשר לקחת מועדון ולשנות את ה-DNA שלו ב-180 מעלות בתוך תקופה קצרה - אני לא חושב שזה דבר נכון ולא דבר חכם. הדברים לא עובדים טוב ביחד וזה הזמן בשבילי לפנות את השטח. אני חושב שזה לטובת הפועל תל אביב, זו המטרה היחידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בעלי הפועל תל אביב עופר ינאי עם יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג. אודי ציטיאט
יגיב למסרים של רמי כהן? עופר ינאי/אודי ציטיאט

היו"ר המתפטר המשיך להעביר מסרים לבוס שלו כשאמר: "אני רוצה לקוות שמי שצריך לשמוע, וזה בעיקר עופר, ולהבין שאין טעם לקנות את הפועל תל אביב ולהפוך אותה למשהו שהיא לא. עשינו את זה בצעדים הכי קטנים, מהליגות הכי נמוכות ועד השתתפות באירופה".

"הצלחנו לעשות את זה כשהעסק צומח וגדל, וגדל נכון. לקחת משהו ולנסות להפוך אותו למשהו שהוא לא ובקצב כל כך מהיר, לא משוכנע שזה יכול לעבוד. יש פה מאבק על ההישרדות של הפועל, אם זה לא יעבוד בדרך הנכונה, יהיו משברים בדרך, ובסוף נגיע לכמות של משברים שחבל. עשינו כל כך הרבה דברים כדי להגיע לרמות הגבוהות. עיקר ההחלטות הם בידיים שלו, ממליץ לו לקחת בחשבון שצריך לדעת איך לטפל בקבוצה הזאת".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב המתפטר. דני מרון
רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב המתפטר/דני מרון

כהן המשיך: "לאנשים שפה הגיע יותר, יש פה אנשים שהגיעו לארץ המובטחת ולא נכנסו. אפשר לספר סיפורים שהם התפטרו, אבל הם התפטרו כי לא טוב להם. אפשר לרמוז שקפלן הלך כי בוורלי לא ישן באותו מלון, אבל זה קרה גם מאז. היה צריך לתת יותר כבוד לאנשים, וללמוד מהם. יש היום מערכת שהרבה דברים היא לא יודעת. גם אתמול ניסיתי לכוון, היה צריך לעשות את הדברים בדרך יותר איטית ונכונה.

"המעבר למנורה קשור ולא קשור. הוא קשור כי זה עשה את הסדק והפך אותו לשבר. הוא סיפור לא קל מהרבה בחינות, אבל הוא לא הדבר הכי חשוב מבחינתי. זה מאבד כיוון בראייה שלי, ומי שמכיר איך הדברים עובדים בפנים, יודע מה אני מתכוון. אני לא אוהב איך שזה עובד, ולא חייב לאהוב, אבל לא חייב לשתף עם זה פעולה. אם המערכת הייתה עובדת טוב ונכון, אז זה היה עובר.

"מה שהכריע זו הדרך, היו בינינו הבנות בעל פה על המון דברים והם לא קרו. זה לא רק אני בחדר סגור, הייתה ישיבה בהדר יוסף עם 500 איש והדברים לא עבדו לפי מה שאמרו. התפיסה שלו הייתה שהוא אומר ואתם עושים. השיחות לגישור הגיעו למקומות שאני לא רוצה להגיע אליהם. היו כבר 15 פעמים בערך שהוא אומר לי שהוא רוצה לתבוע אותי, ולא רק אותי, אלא את כל מי שקשור. זה עבר בשיחה האחרונה בינינו שנשב בכלא. כל מה שרצינו לעשות זה לטובת הפועל. אם הוא לא מאמין בזה, אין בסיס לשפה משותפת".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב המתפטר. דני מרון
רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב המתפטר/דני מרון

על המעבר ליד אליהו: "החלטתי להעמיד מתווה אחרי שלא הצלחנו להגיע להסכמות. המתווה אומר שהוועד המנהל יביא את זה להצבעה כי זה נושא גדול וחשוב. ההצבעה תהיה בין לא למעבר ליד אליהו, לבין מעבר בכפוף לזכייה בקול הקורא עד 7 בנובמבר והסכם תכנון, חתימת הסכם התכנון ותשלום הראשוני של הפרויקט בגין הסכם התכנון. זה ייתן לכולם רמת נוחות. זה לא צריך להפריע לעופר, אם הוא מתכון לבנות את האולם, התשלום בגודל של 7 אחוזים, הוא יצטרך לשלם את זה, וזה נותן לו את הלגיטימיות אם לא ייחתם הסכם התכנון להביא להצבעה מעבר ליד אליהו בלי הסכם. כל העניין זה חודשיים-שלושה, ויד אליהו לא מחכה לנו בינתיים. ההצבעה הזאת תתקיים בתנאי שיסתיים מסמך חובות וזכויות העמותה.

"הרעיון הוא שהמעבר הוא זמני, גם עופר אומר את זה. אנחנו לא רוצים לעצור מעבר זמני, אלא רק רוצים לוודא שהוא זמני. הההסכם הוא לעוד שנה, ואחרי זה לעוד שנתיים. זה פשרה שכולם יכולים להתכוונן אליה, והגיע הזמן שתהיה פשרה על השולחן, המלחמות לא יעשו טוב להפועל תל אביב.

"אני חושב שהפועל תל אביב הוא מועדון מספיק גדול שמגיע לו אולם משלו. וזה הדבר הכי חשוב. ואני לא אומר את זה כדי להעליב את עופר, אנחנו נולדנו עם ה ונמות עם זה. והבעלים לא. הוא בא כשהוא מחליט שהוא בא, הוא יילך וימכור כשהוא יחליט. זה הדיל וככה זה צריך להיות. כדי שננצל את הסיטואציה שלהפועל תל אביב יהיה אולם לדורות הבאים גם בלי בעלים. זה מתלבש על אירוע שהתחלנו אותו לפני שעופר נכנס, הפרויקט התחיל לפני שנתיים מול העירייה, בבקשה להגדיל אותו. היה רצון טוב של העירייה לנסות ולקדם את זה. הגענו לאדריכל כבר. היה תוכנית להגדיל ל-5,500 מקומות. זה היה קורה. עופר מסתכל על המקומות הכי גבוהים שיש, וצריך להעריך אותו, והגדיל אותו מול העירייה ל-10,000. לוותר על כך שהאולם יהיה שייך להפועל זה יהיה בכייה לדורות.

"כשעופר נכנס לפרויקט של המעבר להיכל מנורה, היה במקביל לפרויקט פה. אנחנו רוצים להקפיד שזה קורה, והדעה שלי שבואו נוודא שזה קורה, ונגדיר את זכויות העמותה, כי הוא רוצה להגדיר זכויות מסחריות. לא רוצים להתערב בניהול השוטף ולא בתקציבים, ולא בהחתמת שחקנים, אלא רק בקהילה. זה לא נכון ולא חכם מאף צד להתעלם מזה.

"כולנו מבינים שלשים 60 מיליון שקל מהבית על קבוצת כדורסל, זה לא יקרה כל שנה. ולשים 250 מיליון שקל על אולם, אין בו הגיון כלכלי. אני רוצה לעצור ולחשוב, גם לטובת עופר כדי לבנות את זה נכון. לא הצלחתי להביא את הוועד המנהל להחלטה מאוחדת, וזה עשה לנו לא טוב. כי נתפסנו כמגמגמים. הייתה עמדה שלי ועמדה של עופר. הניסיון למצוא משהו מאחד לא צלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully