וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועט במוסכמות: כך לאזטיץ' השתלט על קרית שלום

24.10.2024 / 12:00

הוריד את זהבי, שלח שחקנים לקבוצות אחרות, התעקש על סטואיץ'. מכבי תל אביב אולי לא מבריקה אצל ז'ארקו לאזטיץ', אבל המאמן שלה מצליח עד עכשיו להתמודד עם צמתים מאוד סואנים. הערב מצפה הוכחת יכולת נוספת (19:45, ספורט4)

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:2/ספורט1

1. ז'ארקו לאזטיץ' כבר נתפס כמה פעמים במצלמות כשהוא משליך בכעס בקבוק, אבל בסך הכל, כשהוא סוגר ארבעה חודשים כמאמן מכבי תל אביב, ניתן לקבוע שהתנהגותו אלגנטית. אפילו אם כבר למד שצריך להפעיל לחץ על שופטים, באופן כללי, הוא מתגלה עד כה כג'נטלמן. תמיד יברך את המאמן היריב, אפילו אם הוא לוקח ממנו נקודות, ותמיד ישתדל לפרגן.

אבל אל תטעו בלאזטיץ'. מדובר באיש מאוד קשוח ובעיקר בעל עקרונות. כך למשל היה עם השחקנים שהוא לא רצה במכבי תל אביב. לא מעט מאמנים היו מנסים להלך בין הטיפות, לשחות עם הזרם. לאזטיץ' בא מראש וקבע שהוא לא רוצה סגל רחב מדי. לא רוצה שחקנים שיעמדו באימון בצד, כי אין להם מקום בתרגול הטקטי, ויאכלו את הלב.

לא בטוח שההחלטה היתה נכונה, בשל הפציעות והעומסים, אבל כך רצה הסרבי. מכבי תל אביב נפרדה מיונתן כהן ובהמשך ממתן בלטקסה ודן ביטון והיו גם שחקנים בקליבר יותר נמוך, כמו נדב נידם, שעזבו. לרן קוז'וך בהפועל באר שבע אין בעיה עם סגל של 28 שחקנים. הוא חי עם זה בשלום ויודע לנהל את העסק עד עכשיו. לאזטיץ' מראש בא ואמר שזה לא מתאים לו.

מאמן מכבי תל אביב ז'ארקו לאזטיץ'. ברני ארדוב
ביקש - וקיבל. לאזטיץ'/ברני ארדוב

2. גם פדראו לא התאים לסרבי. לא הרבה מאמנים היו לוחצים על שחקן שלהם, כשהמערכת רוצה שחקן אחר וכבר נמצאת על מסלול ההחתמה איתו. לאזטיץ' לא רצה ללכת על השביל הנוח, זה שפותר אותו מאחריות, מול הברזילאי שנחת בסוף במכבי חיפה. הוא ראה את ההזדמנות לצרף את נמניה סטואיץ', אותו הכיר הכי טוב בעולם, והוא היה מוכן לקחת את התיק עליו, אפילו שזו היתה גם אופציה לנפילה. סטואיץ' עד כה הוא מהטובים במכבי תל אביב. בלם סרבי קשוח, אבל גם מאוד אלגנטי. ההחתמה הזו היא בינגו עד כה והיא נזקפת קודם ללאזטיץ', ששם את המוניטין שלו כאן על הכף.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מכבי תל אביב, נמניה סטואיץ'. אריאל שלום
בינגו. סטואיץ'/אריאל שלום

3. אבל דומה שהסיפור המרכזי הוא ערן זהבי. גם אם זהבי היום כאן והקבוצה בבלגרד, הסיפור סביבו ימשיך להעסיק את התקשורת. הוא היה שחקן העונה לפני חצי שנה, מלך השערים בעונה שעברה. הוא עמד במשימה והיה שותף לאליפות אחרי השליטה של מכבי חיפה. הצניחה במעמדו העונה היא יוצאת דופן. לא מדובר בחלוץ מזדקן ומקרטע - זהבי הוא עדיין זהבי והרבה מהחלודה על הדשא כשהוא משחק, נובעת מהפגיעה בצורך התמידי שהיה בו. הוא משלם מחיר כבד ועדיין לא הצליח להתרגל למעמדו החדש.

לאזטיץ' נתן לו לפתוח בכמה משחקי ליגה, אבל זו כבר מערכת יחסים אחרת בין המועדון לכוכב הכי גדול שלו. זה נהר שלאזטיץ' היה צריך לחצות והיו בו הרבה דגים טורפים. אחרי שהציב את אלעד מדמון בהתקפה מול מכבי חיפה, כשדור תורג'מן לא בסגל, המצב של זהבי הורע עוד יותר. עכשיו הוא כבר מבין שבתעדוף של האיש מבאצ'קה טופולה הוא נמצא רק במקום השלישי - וזה עוד לפני שלאזטיץ' שלף את דור פרץ כאופציה לחלוץ מדומה ואולי באמת ישחק כך כבר הערב.

ערן זהבי מכבי תל אביב. אריאל שלום
האתגר האישי הכי גדול שהיה ללאזטיץ' בסגל. זהבי/אריאל שלום

4. ביום בו לאזטיץ' הוצג, הוא סיפר שפילוסופית הכדורגל שלו זהה לזו של פפ גווארדיולה. עד כה מכבי תל אביב לא מזכירה קבוצות של המאמן האגדי, אבל בצמתים בהם לאזטיץ' היה צריך להביא קבלות, הוא עמד.

בליגה האירופית זה עוד לא מוכח והערב (19:45, ספורט4) מול ריאל סוסיאדד, תעמוד בפניו הזדמנות לקפיצת מדרגה. מהליגה ששלחה אתמול ושלשום את ברצלונה וריאל מדריד לתצוגות בלתי נשכחות, באה הקבוצה הבאסקית החזקה וללאזטיץ' עם שחקניו, האפשרות לבעוט בכל הקלישאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully