וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודאג והמוטרד: מבט נוסף לניצחון הגדול של בית"ר על מכבי חיפה

24.10.2024 / 11:30

ברק בכר סיים את ההפסד לבית"ר ירושלים עם הרבה נקודות למחשבה, ברק יצחקי לעומתו סחט מחמאות על ניהול המשחק האמיץ - אך לשניהם יש עוד כאבי ראש רבים להמשך הדרך. וגם: סק, מוחמד, שועה וג'ורג'

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי חיפה 2:3/ספורט1

ברק בכר שאחרי ההפסד לבית"ר ירושלים לא היה דומה לדמות שהגיעה להתראיין אחרי מכבי תל אביב. אם אחרי הקלאסיקו הישראלי המאמן התייצב עם טון מאוד ברור של "היינו יותר טובים, החמצנו והפסדנו, זה קורה", לאחר ההפסד לירושלמים כבר ניתן היה לראות אותו מודאג, מפרגן ליריבה אך גם מבין שיש לו הרבה יותר בעיות וקשיים ממה שחשב, אולי אפילו מסקנות חותכות.

נכון, בכל השושלות של ברק בכר היו קשיים בהתחלה, אין ספק שהוא והצוות שלו יעשו את העבודה הכי טובה כדי לשנות את הדברים, אך הפעם הספק נמצא דווקא בשחקנים, שברמת כישרון הם אולי הטובים בליגה - אך כשמגיעים לאופי ולרעב, ייתכן ומכבי חיפה בבעיה לא פשוטה, כזאת שבאה לידי ביטוי בשני המשחקים האחרונים, גם כשהיריבה במומנטום וגם להיפך.

בחיפה דיברו על עייפות פיזית מהמשחק עם מכבי תל אביב שלושה ימים קודם לכן, אך להגביר קצב לאחר שער יתרון בדקה ה-20 או ה-50 זה קודם כל מנטאלי, גישה של חוסר משמעת במה שדורש המאמן לעשות ואולי גם חוסר יכולת להרים קצב במשחק שני בתוך שלושה ימים. כך או כך, זו גישה שלא מתאימה לשחקנים בסגל של מכבי חיפה, שהשאיפות שלה הן בכלל להיות באירופה לפחות עד ינואר ולשחק שני משחקים בשבוע.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. דני מרון
בעיה בגישת השחקנים שלו. בכר/דני מרון

אם מתיאס נהואל וקסנדר סברינה עדיין בשלב ההתאקלמות, משחקנים כמו עלי מוחמד, עבדולאי סק ודולב חזיזה שנכנס מחליף מצפים להרבה יותר DNA של מכבי חיפה, כזה שהורג משחקים כשהיא מריחה דם או שעושה מה שצריך לכדי לנצח את המשחק (סטייל מוחמד אבו פאני עם הגב בקרן נגד מכבי תל אביב ב-2:3). מכבי חיפה לא קיבלה את זה מאף אחד מהשחקנים הללו, או מאף שחקן שלקח חלק במשחק פרט לדין דוד, שאי אפשר לבוא אליו בטענות לאחר הצמד.

אם בחיפה בנו על השלב הזה של העונה כדי ליצור פער נקודות ממכבי תל אביב, הם התעוררו למינוס 6 ומחזיקים אצבעות לבית"ר ירושלים שתעשה עבורם את העבודה נגד הצהובים ביום שני כדי שהפער יצטמצם. ועדיין, זה לא רק הפער בטבלה כמו העובדה שבכר צריך להיות מודאג מהגישה של שחקניו בשלישי. להפוך פער של 6 ממכבי תל אביב מצריך מעבר לכדורגל גם הרבה אופי - אופי שלפחות כרגע, נראה שחסר לירוקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה מאוכזב. דני מרון
מצופה ממנו ומאחרים לגלות אופי אחר. חזיזה/דני מרון

בית"ר ירושלים רצתה לסמן וי על ניצחון מול אחת הגדולות ועשתה את זה. מגיע לברק יצחקי קרדיט על האומץ בהרכב, בשינויים תוך כדי משחק, בהחלטה להחליף את ירדן שועה ולדבוק חילופים התקפיים יותר, להעלות את לי-און מזרחי כמחליף לטימו מוזי ולא את סילבה קאני. גם בחדר ההלבשה המאמן הלך עם האמת שלו וזה מה שניצח לו את המשחק. יצחקי התקשה לשמוח יותר מדי בסיום וכבר היה מוטרד בהכנה למכבי תל אביב ובשיחות האישיות עם השחקנים שיצטרך לעשות במהלך השבוע, במטרה להוריד לקרקע וגם להרגיע את מי שצריך. אחרי התיקו עם קרית שמונה יצחקי יצא מתוסכל מאוד, והוא מבין שבקלות הוא יכול לחזור למצב דומה במשחק הבא.

למיירון ג'ורג' יש שני שערי ליגה, אך הוא פחות מוצא את עצמו עד עכשיו העונה. הוא אמנם עשה שינוי ברמת המקצוענות וירד במשקל, אך לעשות שינוי של גישה בקריירה ולעבור למשחק לחץ ותנועה בלתי פוסקת זה משהו שלוקח זמן והוא עדיין בתהליך. ג'ורג' פחות טוב משועה עם הגב לשער, בהרכב אחד עם פטריק טוומאסי ושועה בכנפיים זאת קבוצה רכה מדי, ולכן החלוץ צריך להעלות את רמת המשחק והכושר שלו בעוד דרגה בכדי לקבל יותר דקות משחק מהצוות, שמאוד אוהב את האופי והגישה שלו.

אם ברק יצחקי יפתח עם רביעיית הגנה נגד מכבי תל אביב, נראה כי גריגורי מורוזוב יחזור להרכב כשינוי מתבקש וגיל כהן ישוב לעמדת הבלם. אם עדי יונה היה בכושר מלא, יצחקי גם היה מסוגל להוריד את סורו לספסל נגד הצהובים ולפתוח עם ירין לוי בעמדה מספר 6 כשלפניו יונה ומיכה, ובכך ללכת על כל הקופה, אך יונה עדיין בהתאוששות פיזית לאחר מחלה ונראה כי ימתין לפחות עוד משחק על הספסל.

מיירון ג'ורג', בית"ר ירושלים. דני מרון
צריך להעלות את רמת המשחק והכושר. ג'ורג'/דני מרון

בתוך שבוע הכדורגל הישראלי זכה לשתי הצגות כדורגל עם הרבה קהל, אווירה, הזדמנויות והרבה שערים. בעידן בו משחקים מתקיימים ללא קהל או עם הגבלת כמות, כשמשחקים נדחים כמה שעות לפני תחילתם ואנשים חיים כל יום באווירה כבדה בשל המלחמה, זאת זכות עבור הכדורגל לספק רגעים כאלה עבור הקהל הרחב - במגרש ובבית.

במחזור הבא תארח מכבי חיפה את הפועל חדרה במשחק שהועבר לטרנר (שני, 20:30), בעוד בית"ר תארח לקרב מרתק נוסף את מכבי תל אביב (שני, 20:00).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully