וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ריאל סוסיאדד הביע תמיכה: "לא הוגן לקשר בין מכבי למלחמה"

האוהדים דרשו מפגן סולידריות עם פלסטין, יוקין אפריבאי הבהיר: "זה משחק כדורגל. המלחמה צריכה להיגמר והחטופים צריכים לחזור. ב-7 באוקטובר נהרגו גם אדם באסקי ואשתו, אנו מביעים סולידריות גם עם הקורבנות בישראל"

תיקתקנו, 23.10/ספורט1

חלק מאוהדי ריאל סוסיאדד לא מרוצים מכך שקבוצתם תופיע מול יריבה ישראלית והביעו ציפייה שתיערך מחוות תמיכה כלשהי בפלסטין, אבל לפני המראתם של הבאסקים לבלגרד לקראת המפגש עם מכבי תל אביב מחר (חמישי, 19:45, ספורט4), נשיא ריאל סוסיאדד הפריד בין המלחמה שברקע לבין כדורגל.

הנשיא יוקין אפריבאי העביר מסר של שלום ואחווה והדגיש כי מבחינת יריבת הצהובים זהו רק משחק, ולא להם הזכות לקבוע אילו קבוצות צריכות להשתתף במפעל, אלא לגורמים ממשלתיים, וכי רצונם הוא שהמלחמה תיפסק וישכון שלום במזרח התיכון.

"הייתי רוצה לדבר על שלושה דברים: תקווה, ביטחון וכדורגל. המחויבות שלנו לשלום קודמת לכל", פתח אפריבאי את דבריו שהשמיע בתקשורת. בהמשך הוא אמר כי "אנו מביעים סולידריות כלפי העם הפלסטיני", אבל גם כלפי "כל קורבנות ה-7 באוקטובר בישראל", והזכיר כי בטבח הנורא "נהרג אדם באסקי, איבן יראמנדי, לצד אשתו. אנחנו רוצים שלום, המלחמה צריכה להיגמר והחטופים צריכים לחזור למדינתם".

נשיא ריאל סוסיאדד יוקין אפריבאי. David Benito, GettyImages
נשיא ריאל סוסיאדד יוקין אפריבאי/GettyImages, David Benito

הנשיא הבהיר כי ריאל סוסיאדד לא תיענה לדרישת האוהדים לתמוך בפלסטין ו/או לגנות את פעילות צה"ל בעזה ובלבנון. "זה לא עניין של חופש אישי, אנחנו נוסעים למשחק כדורגל. זה לא יהיה הוגן אם נקשר בין מכבי למלחמה. אנחנו לא ראשי הליגה האירופית והיינו רוצים שכדורגל ישמש לאיחוד בין עמים, אנשים ורגשות, וכדי לקדם שלום. זה מה שהייתי רוצה שיודגש מתוך דבריי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully