וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות עם ג'וקוביץ' ופדרר, הפציעות: רפאל נדאל מדבר

אחרי שהודיע על פרישה, הטניסאי הספרדי האגדי סיכם את הקריירה ("הייתי משנה כמה דברים, אבל חייתי את הרגע"), ונזכר איך הכול התחיל: "היו הרבה מכשולים"

סיכום השבוע בספורט העולמי/ספורט1

ביום חמישי שעבר הודיע רפאל נדאל על פרישה מטניס וסיים בכך קריירה מופלאה. נדאל העלה סרטון שבו הוא בישר כי יניח את המחבט אחרי גמר גביע דייויס בו ינסה לסייע לנבחרת ספרד לזכות בתואר. היום (שני) הספרדי האגדי ערך ריאיון ראשון שבו הוא חוזר לאחור ונזכר ברגעים הגדולים בקריירה שלו.

"אם הייתי יכול לחזור לאחור, הייתי משנה כמה דברים, ללא ספק. אבל בסופו של דבר, אני חושב שעשיתי בעיקר מה שהייתי צריך לעשות - לחיות כל רגע בהתלהבות, תשוקה, עוצמה, תמיד מנסה להשתפר ולעשות את הדבר הנכון", אמר נדאל.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר במשחקו האחרון בקריירה במסגרת גביע לייבר, לצד רפאל נדאל. רויטרס
עוד נתגעגע ליריבות הזו. נדאל ופדרר/רויטרס

על הפציעות הרבות שחווה: " עם הפציעות, מעולם לא ויתרתי; הייתי נחוש לחזור, להמשיך ולעשות זאת עם חשיבה חיובית. אני חושב שהצלחתי. היו הרבה רגעים שבהם היה קל - ואולי אפילו הגיוני - להרפות קצת ולהגיד, "זהו". אבל יש לי את הסיפוק האישי של תמיד להיות עם קבוצה שתמכה בי, משפחה שעמדה לצידי כשזקקתי אותם ביותר. ותמיד שמתי את הנכונות וההתרגשות למה שעלול לבוא".

על תחילת הקריירה שלו: "התחלתי בדיוק כמו כל ילד אחר, עם המזל שיש לי את הדוד שלי (טוני) ומשפחה שתומכת בי. משם, הרבה דברים, התמזל מזלי, שאפשרו לי לרדוף אחר החלומות שלי. בטוח, הרבה דברים הסתדרו לי, אבל היו גם הרבה מכשולים. איכשהו, תמיד מצאתי דרך להתקדם עם סיכוי אמיתי להצלחה".

נדאל נשאל האם הוא היה זוכה ביותר גרנד סלאמים לולא הפציעות: "אני לא מסוג האנשים שחושבים מה היה קורה לולא הייתי נפצע. למרות הפציעות, היתה לי קריירה שקשה לדמיין. כשאתה באמצע הקריירה שלך, אתה רוצה לנצח. אבל בסוף הקריירה שלך, אני לא מרגיש אפילו מעט מרוצה יותר כי יש לי 22 תארי גראנד סלאם ויש לו 20. ואני לא הייתי מאושר יותר אם היו לי 25, אחד יותר מ-24 של ג'וקוביץ'. אני מתכוון לזה בכנות".

על היריבות עם פדרר וג'וקוביץ': "אני חושב שזה דחף את כולנו להיות טובים יותר. אולי, אם היו לי יריבים אחרים, המוטיבציה שלי לא הייתה גדולה כל כך, ולא הייתי דוחף את עצמי עד הקצה כמו שעשיתי".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי, פריז 2024. GettyImages
אגדה שהיתה באמת. נדאל/GettyImages

נדאל, אחד הטניסאים הגדולים שידע הענף, זכה ב-22 תארי גרנד סלאם. הספרדי המופלא הפך לשליט הבלתי מעורער של רולאן גארוס, שם הניף את הגביע לא פחות מ-14 פעמים. יש לו גם ארבע זכיות בארצות הברית, שתיים בווימבלדון ושתיים באוסטרליה. תואר הגרנד סלאם האחרון שלו היה בפריז, על משטח החימר שכל כך אהב, ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully