וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד גובר: למה פיפ"א סידרה לליאו מסי ומיאמי כרטיס לאליפות העולם

אחרי ההכרזה שדווקא אינטר מיאמי וליאו מסי זכו בכרטיס האחרון לטורניר שפיפ"א משיקה, מתבררות הנסיבות המחשידות. פלא שעיתונאים מלגלגים?

תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 20.10/ספורט1

בעולם הכדורגל מלגלגים על ההחלטה של פיפ"א לתת את הכרטיס לאליפות העולם למועדונים לאינטר מיאמי, קבוצתו של ליאו מסי. הלילה (בין שבת לראשון) נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, אישר כי אינטר מיאמי תשתתף בגביע העולם למועדונים 2025 אחרי שקיבלה את הכרטיס האחרון, בנסיבות שמעוררות שוב פקפוק וספקות.

על פי העיתונאי מרטין זיגלר מ"טיימס" הבריטי, "ידיעה מדהימה: פיפ"א הבטיחה את מקומו של מסי בטורניר החדש שלה". גם קירן מגווייר, איש הרשת המוכר, כתב: "ציניקנים עשויים לומר שפיפ"א מוצאת בצורה נואשת מסלול מלאכותי עבור מסי להשתתף בגביע העולם למועדונים בקיץ הבא כדי להגביר את העניין בתחרות שאינה רצויה על ידי שחקנים, אוהדים, גופי שידור או ספונסרים. אבל אני לא ציניקן".

אינפנטינו פרסם את ההכרזה על המגרש באצטדיון צ'ייס בפלורידה, לאחר מיאמי זכתה בתואר מגן האוהדים עם ניצחון 2:6 על ניו אינגלנד ושברה את שיא ה-MLS עם הכי הרבה נקודות בעונה אחת.

"כולנו יודעים איך מיאמי מאוהבת בכדורגל ואיך אינטר מיאמי אהודה בכל העולם", אמר אינפנטינו. "ברכות על הצלחתכם המופלאה וזכייתכם במגן האוהדים ב-2024. לכן, אני גאה להכריז שכאחד המועדונים הטובים בעולם, אתם משתתפים ראויים בגביע העולם החדש של פיפ"א למועדונים 2025 כמועדון המייצג את ארצות הברית". אינפנטינו הודיע גם כי אינטר מיאמי תארח את משחק הפתיחה של הטורניר באצטדיון הארד רוק ב-15 ביולי 2025.

גביע העולם למועדונים 2025 יכלול לראשונה 32 מועדונים מכל העולם, לאחר שפיפ"א בחרה להרחיב את הטורניר מהפורמט הקודם שכלל שבע הקבוצות. הגוף המנהל של הכדורגל העולמי העניק 12 מקומות לאירופה, ששה כרטיסים לדרום אמריקה, ארבעה לצפון אמריקה והאיים הקריביים, ארבעה לאסיה, ארבעה לאפריקה ואחד לאוקיאניה.

רוב הקבוצות המשתתפות כבר נקבעו, כולל מנצ'סטר סיטי (זוכות ליגת האלופות 2022/23) וריאל מדריד (שזכתה בליגת האלופות ב-2021/22 ו-2023/24). הנציגות של Concacaf הן מונטריי (זוכה בגביע האלופות המקומי 2021), סיאטל סאונדרס (הזוכה ב-2022), לאון (אלופת 2023) ופאצ'וקה (הזוכה ב-2024). עם זאת, משום מה הוחלט שצפון אמריקה תקבל כרטיס נוסף לטורניר בהתחשב בכך שארצות הברית תשמש כמארחת גביע העולם למועדונים.

צפו בשלושער של מסי

ליאונל מסי, אינטר מיאמי, לצד נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. Carmen Mandato, GettyImages
רגע היסטורי למיאמי. אינפנטינו עם מסי, הלילה/GettyImages, Carmen Mandato

פיפ"א שמרה לעצמה את הזכות לבחור את המשתתפת האחרונה בטורניר, והחליטה להעניק את הכרטיס לזוכת מגן האוהדים 2024, אינטר מיאמי. הקומישינר של ה-MLS דון גרבר חשף במהלך משחק האולסטאר ב-24 ביולי כי הליגה יכולה לספק לפיפ"א רק הצעות, אך לא תבחר את המשתתפת. מדובר כאמור בבחירה של פיפ"א עצמה.

יש לציין כי מיאמי לא אלופת ה-MLS, אך סיימה את העונה הסדירה ב-MLS עם 74 נקודות ב-34 משחקים ומאזן 22 ניצחונות, 4 תיקו ו-8 הפסדים - שהם 74 נקודות, הכי הרבה אי פעם.

מדובר כידוע בקבוצת כוכבים: ליאו מסי הבקיע שלישייה הלילה, לואיס סוארס צמד. מיאמי הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות ה-MLS שיותר משחקן אחד כבש לפחות 20 שערים בעונה. עם 20 שערים כל אחד, מסי וסוארס צפויים לסיים במקום השני בטבלת מלך השערים מאחורי כריסטיאן בנטקה של DC יונייטד (23 שערים). מסי, לעומת זאת, מוביל את הליגה בסך התרומה לשערים - 36 שערים ובישולים ב-19 משחקים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully