וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הביסה 66:89 את עירוני קרית אתא

משחק שיא של ג'סטין סמית' העונה (22 נקודות) הוביל את מחזיקת הגביע בחזרה למסלול הניצחונות בליגה. האורחת עם הפסד שלישי

אחרי שגברה על אריס סלוניקי ביורוקאפ בשבוע שעבר, הערב (ראשון) חזרה הפועל ירושלים למסלול הניצחונות גם בליגת העל עם 66:89 על עירוני קרית אתא שספגה הפסד שלישי בשלושה מחזורים.

מחזיקת הגביע, שאירחה באולם מלחה לראשונה מאז 2014 מאחר שהקבוצות החליפו ביתיות ברגע האחרון בשל המצב הביטחוני בצפון, השאירה מאחור את ההפסד להפועל תל אביב ונהנתה ממשחק השיא של ג'סטין סמית' מאז הצטרפותו לקבוצה. גם הישראלים גבי צ'אצ'אשווילי, יובל זוסמן ואור קורנליוס סיפקו תרומה חשובה לשיפור המאזן של הירושלמים ל-1:2.

בצד השני, הקרייתים לא הצליחו להוריד את קצב הספיגה ובעצם איפשרו לאדומים לקלוע כמות כמעט זהה לממוצע הנקודות שקיבלו שחקניו של אלדד בנטוב גם במחזורים הקודמים - 88.5. בצל המציאות הקשה והשינויים בסגל, קרית אתא תקווה להיראות יותר טוב בהמשך כדי להימנע מכניסה מוקדמת למאבקי התחתית.

שחקני הפועל ירושלים: יובל זוסמן, ספידי סמית', אוסטין וויילי, אור קורנליוס. יהודה הליקמן
הפועל ירושלים טיילה במשחק החזרה למלחה/יהודה הליקמן

קלעו להפועל ירושלים: ג'סטין סמית' 22 (9/12 ל-2), ג'ארד הארפר 14, גבי צ'אצ'אשווילי 12 (2 חסימות), אור קורנליוס 9, יובל זוסמן וספידי סמית' 8 כל אחד, אוסטין וויילי 6 (13 ריבאונדים), נועם דוברת 4 (7 אסיסטים), ג'רמי מורגן וניר פרי 3 כל אחד.

קלעו לעירוני קרית אתא: שאבון לואיס 16, רז אדם 12, ג'יי ג'יי קפלן 10 (3/4 ל-3), אקיה פרואיט 7 ויובל שניידרמן 7 כל אחד, סילביו דה סוסה 6, כריס סמית' 4 (9 ריבאונדים), יובל לוין וגל בייטנר 2 כל אחד.

גבי צ'אצ'אשווילי, הפועל ירושלים. יהודה הליקמן
צ'אצ'אשווילי סיפק משחק יעיל/יהודה הליקמן

מהלך המשחק

רבע 1:

שלשות של צ'אצ'אשווילי וקפלן קבעו 3:3, וויילי עלה גם הוא על הלוח ואדם צימק בנקודה מהקו לפני שסמית' קלע מחצי מרחק וסידר לוויילי אסיסט בדרך ל-4:9. דה סוסה דייק בשתי זריקות עונשין, אדם השיב בדאנק וקורנליוס רשם סל מטווח ביניים. לואיס וג'סטין סמית' המשיכו בנדנדת הסלים, גארד קרית אתא קלע נקודת 5 ברצף, בצד השני שלשה של זוסמן ומהלך של סל ו-5 רצופות של סמית' הגבוה הרחיקו את ירושלים ל-13:21. לוין עצר ריצת 2:10, אבל הארפר החזיר במהלך של 3 נקודות וסיים את הרבע ב-15:24 לאדומים.

שחקן הפועל ירושלים ג'סטין סמית' מטביע נגד עירוני קרית אתא. יהודה הליקמן
שליטה בצבע. ג'סטין סמית' מטביע/יהודה הליקמן

רבע 2:

ג'סטין סמית' המשיך לשלוט עם עוד 4 נקודות בפתיחת הרבע, אדם ניסה לצנן התלהבות בשלשה וסל של לואיס קירב ל-28:20, אבל סמית' הרכז צלף מחוץ לקשת. מנגד, כריס סמית' קלע נקודות בכורה בליגת העל. אחרי שהארפר קלע, לואיס, פרואיט וסמית' הורידו את המינוס ל-6, אך זוסמן וג'סטין סמית' החזירו את הפער לדו-ספרתי ושלשה של דוברת במהלך האחרון קבעה 27:40 להפועל ירושלים בהפסקה.

שחקן עירוני קרית אתא שאבון לואיס. יהודה הליקמן
לואיס היה ספק הנקודות העיקרי של קרית אתא/יהודה הליקמן

רבע 3:

צ'אצ'אשווילי הגדיל את ההפרש ל-15 ואדם מיד החזיר בשלשה, מורגן ביצע עבירה רביעית מוקדמת ונאלץ לרדת לספס, ווילי דייק מחצי מרחק והעלה ל-30:44. שניידרמן איבד וסידר לצ'אצ'אשווילי נקודות קלות, וגם אחרי שכיפר על כך בשלשה, בצד השני צלף זוסמן אחת מהפינה ושמר על פער 16. שניידרמן הוסיף קליעת עונשין, קורנליוס קלע אחרי פעולה נהדרת של זוסמן ולואיס החטיא 1 מ-2 מהקו. מהלך של סל ועבירה מג'סטין סמית' הקפיץ ל-35:54, ועם עוד 2 שלו ההפרש חצה את רף 20 הנקודות. שניידרמן קלע עוד 1 מהקו, הארפר דייק מהטווח הזה פעמיים ודה סוסה רשם סל מנגד. הארפר הרים אליי אופ יפה לסמית' הגדול, דה סוסה וקפלן הקטינו זמנית וקורנליוס חטף בדרך לשלשה על הבאזר של סוף הרבע, שנגמר 43:63 למארחת.

שחקן הפועל ירושלים אור קורנליוס חוגג. יהודה הליקמן
קורנליוס חוגג את השלשה שחתמה את הרבע השלישי/יהודה הליקמן

רבע 4:

סל של שניידרמן נענה בשלשה של ספידי סמית', בייטנר עלה על הלוח בקרית אתא ופרואיט הוסיף נקודות משלו, שג'סטין סמית' הגיב להן בסל בצד השני. צ'אצ'אשווילי השיב לנקודה של קפלן בסל, פרואיט קלע מן העבר השני 4 רצופות, כשבתווך רשם דוברת קליעת עונשין. שלשה של קפלן הורידה ל-14 הפרש, קורנליוס דייק מחצי מרחק, לואיס הניח 2 בליי אפ והארפר עם רצף אישי של 8, כולל שתי שלשות, הגדיל ל-59:80. גם אדם צלף מרחוק, צ'אצ'אשווילי השיב באותו מטבע ולואיס המשיך ברצף הפגיעות מבחוץ. מורגן רשם 3 מהקו וניר פרי התכבד בשלשת גארבג' טיים שקבעה את תוצאת המשחק - 66:89 לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully