וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוכל: "נעבוד קשה כדי להגשים את החלום במונדיאל 2026"

הגרמני התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה כמאמנה החדש של נבחרת אנגליה: "יש לי דרכון גרמני, אבל כולם יודעים כמה תשוקה יש לי לכדורגל האנגלי"

תיקתקנו - סיכום אירועי הספורט היומי, 16.10/ספורט1

תומאס טוכל הוכרז הבוקר (רביעי) בתור מאמנה הזר השלישי של נבחרת אנגליה בתולדותיה. סוון גוראן אריקסון ופאביו קאפלו היו הראשונים וכעת מגיע זמנו של מאמן גרמני ראשון בתפקיד. כידוע, מאז החלטתו של גארת' סאות'גייט לעזוב בתום היורו אחרי שמונה שנים בתפקיד עמד על הקווים המאמן הזמני לי קארסלי, שיפנה את מקומו בינואר לטובת טוכל.

טוכל חתם על החוזה כמאמן שלושת האריות ב-8 באוקטובר, משמע עוד לפני ההפסד ההיסטורי של אנגליה ליוון והניצחון בפינלנד בימים האחרונים, אבל רק עתה הוכרז וכעת התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה בתפקיד, על אף שבהתאם לחוזהו הוא יעמוד בראש הנבחרת רק החל מה-1 בינואר 2025.

"אני מאוד נרגש ומחכה להתחיל את המסע שלי בינואר עם החבורה המיוחדת הזו, נעבוד קשה כדי להגשים את החלום שלנו באמריקה", אמר המאמן בתחילת דבריו ולא הסתיר שהמטרה היא לזכות במונדיאל ב-2026, "אני מאוד גאה להיות פה ולייצג את נבחרת אנגליה, רוצה מאוד שנשים כוכב שני על החולצה".

תומאס טוכל מוצג כמאמן נבחרת אנגליה. GettyImages
טוכל מתחיל בינואר, אבל כבר התייצב למסע"ת ראשונה/GettyImages

טוכל שחתם בשלב זה לשנה וחצי, עד סוף המונדיאל בקיץ 2026, גם נשאל על היותו מאמן זר, ועוד מגרמניה שאיתה יש לאנגליה יריבות ספורטיבית מפוארת: "יש לי דרכון גרמני, אבל כולם יודעים עד כמה תשוקה יש לי לליגה האנגלית, איך עבדתי ועד כמה אני אוהב להיות כאן. מקווה שאצליח לשכנע אתכם שאני גאה להיות המאמן של נבחרת אנגליה. פלה האגדי אמר פעם 'וומבלי זה הלב, עיר הבירה, הקתדרלה של הכדורגל'. אני חושב שהוא צדק".

עם זאת, כשנשאל אם ישיר את ההמנון האנגלי, השיב: "אהיה איתכם כן, אני צריך לחשוב על כך. אני לא מתחיל לעבוד עד חודש ינואר, אז יהיה לי זמן לחשוב על זה בכל הרצינות הנדרשת".

על הציפיות ממנו להוביל את אנגליה לתואר אחרי שני הפסדים במשחקי גמר היורו והגעה לרבע גמר המונדיאל ב-2022: "אני חושב שהנבחרת נמצאת שם, השחקנים האלו הוכיחו שהם שם, שומרים על יציבות יוצאת דופן ומתחרים ברמות הכי גבוהות וקשות מדי יום. נצטרך גם מזל, אבל אני בטוח שאוכל להוסיף לנבחרת משהו שיעזור לה. הלחץ מהתקשורת לא יהווה פקטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully