וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה או הברקה? תומאס טוכל מונה למאמן נבחרת אנגליה

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 11:58

ההתאחדות הכריזה רשמית על מינויו של הגרמני, ובממלכה לא יודעים איך לאכול אותו. הנחמה: "אולי מעכשיו נתחיל לנצח בפנדלים"

צפו: חגיגת שערים בליגת האומות - כל שערי הערב, 15 באוקטובר/ספורט1

תומאס טוכל מונה היום (רביעי) רשמית לתפקיד מאמן נבחרת אנגליה, ויוצג על ידי ההתאחדות האנגלית במסיבת עיתונאים. טוכל, מאמן צ'לסי לשעבר, חתם על החוזה ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, מארק בולינגהם, יארח היום את מסיבת עיתונאים בוומבלי כדי להכריז על מינויו של הגרמני בן ה-51.

טוכל יהפוך למאמן הזר השלישי שיאמן את אנגליה, וכמובן הראשון מגרמניה. גם סוון-גוראן אריקסון השבדי ופאביו קאפלו האיטלקי החזיקו בתפקיד. טוכל החליף את פרנק למפארד בצ'לסי בינואר 2021 והוביל אותה לזכייה באליפות ליגת האלופות באותה עונה, בזכות ניצחון על מנצ'סטר סיטי בגמר.

החוזה של טוכל יחל רק ב-1 בינואר 2025. לי קארסלי יאמן את הנבחרת במשחקי ליגת האומות בחודש הבא מול יוון ואירלנד. אנתוני בארי האנגלי יהיה עוזרו של טוכל. על פי הצהרת ההתאחדות, טוכל היה "המועדף המועדף מבין מספר מועמדים". למעשה ההתאחדות אישרה את המינוי בשבוע שעבר, והחוזה נחתם ב-8 באוקטובר. "ההודעה נדחתה כדי למנוע הסחת דעת לנבחרת במשחקיה", נמסר בהצהרה. כרגע החוזה הוא עד המונדיאל, ביולי 2026.

מנג'ר באיירן מינכן תומאס טוכל. CHRISTOF STACHE/AFP, GettyImages
יצליח למצות את הפוטנציאל, או שיהיה קורסן נוסף לציפיות מופרכות? טוכל/GettyImages, CHRISTOF STACHE/AFP

לי קארסלי, מאמן אנגליה עד גיל 21, היה מאמן זמני מאז התפטרותו של גארת' סאות'גייט לאחר ההפסד הכואב של אנגליה מול ספרד בגמר יורו 2024 ביולי. פפ גווארדיולה הוזכר גם הוא כמועמד, אבל בסוף ההתאחדות האנגלית הלכה על טוכל, שלא עובד מאז שעזב את באיירן מינכן בסוף העונה שעברה. באיירן סיימה במקום השלישי בבונדסליגה, אחרי באייר לברקוזן ושטוטגרט - הפעם הראשונה בה היא לא הצליחה לזכות בתואר מאז 2011/12.

טוכל בנה את המוניטין שלו כטקטיקן בבונדסליגה לאחר שהחליף את יורגן קלופ במיינץ ב-2009. כשקלופ עזב את בורוסיה דורטמונד אחרי 2014/15, טוכל גם החליף אותו שם, והוביל את הקבוצה לזכייה בגביע הגרמני ב-2017.

משם הוא עבר לפריז סן ז'רמן בשנה שלאחר מכן, החליף את אונאי אמרי וזכה בשתי אליפויות צרפת. טוכל גם לקח את פ.ס.ז' לגמר ליגת האלופות הראשון שלה ב-2020, אותו הפסידה לבאיירן, לפני שעזב לצ'לסי. לאחר מכן הקדנציה שלו בבאיירן הייתה שנויה במחלוקת, ובעונה שעברה דווח על מתיחויות גדולות בחדר ההלבשה.

אנגליה לא זכתה באף תואר מאז מונדיאל 1966, אבל הגיעה לחצי גמר המונדיאל ופעמיים לגמר היורו תחת סאות'גייט. הסגנון של סאות'גייט ספג לא פעם אש בממלכה, כאשר רבים תייגו אותו כשמרן מדי, ומשימתו של טוכל תהיה למצות את מלוא הפוטנציאל ההתקפי של כוכבים אנגלים כמו ג'וד בלינגהאם, פיל פודן והארי קיין.

הנתונים מראים שרק מאמן זר אחד בהיסטוריה הצליח לזכות עם נבחרת בתואר גדול: אוטו רהאגל עם נבחרת יוון ב-2004.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת יוון אוטו ריהאגל. יותם רונן
אף מאמן זר לא זכה במונדיאל, הוא היחיד שהצליח לעשות זאת באליות אירופה. רהאגל/יותם רונן

כצפוי, באנגליה מגיבים בהיסטריה אופיינית, וב"דיילי מייל", למשל, הכותרת היא "מינויו של טוכל מרגיש כמו פאניקה וגחמה, אנחנו שמים את מבטחנו באיש שהוא יותר צרות ממה שהוא שווה".

שחקן העבר סטיבן וורנוק כתב ל-BBC: "אם אני שחקן בנבחרת אנגליה הנוכחית ואני שומע שתומאס טוכל מקבל את התפקיד, אני מתרגש מזה מאוד, כי אני חושב מיד - הנה מאמן שהוא טוב מאוד מבחינה טקטית ושגם משפר שחקנים, ולא מגיע עם נאמנות מוקדמת לשחקנים בכל צורה".

הכותרת ב"דיילי מירור", לעומת זאת, הייתה יותר משועשעת ביחס לגרמני: "אולי מעכשיו נתחיל לנצח בפנדלים".

על פי שחקן העבר והפרשן אלן שירר, "בהתאחדות האנגלית הסתכלו על המועמדים וחשבו שיש סיכוי גדול שטוכל ימונה בקרוב למאמן מנצ'סטר יונייטד. אז ההזדמנות טמונה עכשיו. אם הם לא היו פועלים מהר, עכשיו, הם היו מאבדים את אחד המועמדים המצטיינים לתפקיד באנגליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully