וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלתי שביר": תערוכה חדשה על הספורט הישראלי בימים של מלחמה

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 18:40

מוזיאון הספורט היהודי השיק את התערוכה שמביאה לקדמת הבמה את סיפורו של הספורט הישראלי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. פלצ'יק: "מהחושך הזה, נצמח. אין לנו ברירה אחרת"

מימין: חיים ויפעת הימן הוריה של ענבר הימן ז״ל, איה מידן, רוכבת האופניים מקיבוץ בארי ולימור וייצמן שבעלה ליאור ויצמן רוכב האופניים נרצח בשבעה באוקטובר. רונן טופלברג, אתר רשמי
מימין: חיים ויפעת הימן הוריה של ענבר הימן ז״ל, איה מידן, רוכבת האופניים מקיבוץ בארי ולימור וייצמן שבעלה ליאור ויצמן רוכב האופניים נרצח בשבעה באוקטובר/אתר רשמי, רונן טופלברג

מוזיאון הספורט היהודי מבית תנועת מכבי העולמית השיק את התערוכה החדשה שתיפתח לציבור הרחב החל ממחר ושמביאה לקדמת הבמה את סיפורו של הספורט הישראלי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

תערוכה חדשה נחנכה באירוע זיכרון במעמד משפחות המונצחים מעוטף עזה, אנשי ספורט, עסקים, ופילנתרופיה ביניהם: איה מיידן (רוכבת האופניים שניצלה מהטבח ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי), ניבה ונקרט (אימו של עומר ונקרט שחטוף בעזה), המדליסט האולימפי פיטר פלצ'יק ומייקל סיגל, נשיא תנועת מכבי העולמית. משפחתה של ענבר היימן ז"ל שנחטפה ונרצחה ממסיבת הנובה הניחה זר זיכרון לצד האנדרטה שהוקמה בכפר המכביה.

התערוכה המקיפה, שהוקמה בשיתוף משרד התרבות והספורט והקונגרס היהודי העולמי, בוחנת את הקשר העמוק בין ספורטאים ישראלים, רוח וחוסן, והשלכות המתקפה הטרגית של ה-7 באוקטובר: חוויות של ספורטאים וספורטאיות שנכחו בעת המתקפה המתועבת, בין היתר סיפוריהם של כאלו שנרצחו או נפגעו, דרך האנטישמיות בספורט הבינ"ל ועד לתגובת ספורטאים וספורטאיות ומועדוני ספורט למצב.

פיטר פלצ'יק נשא דברים ואמר: "אני מקדיש את המדליה הזו לכל אלה שאיבדנו, למשפחות שנושאות את הכאב מדי יום ולכל מי שעדיין נושא את הצלקות של אותו יום. אבל אני גם מבקש שנזכור — מהחושך הזה, נצמח. אין לנו ברירה אחרת".

תערוכת "בלתי שביר" מתעמקת בסיפורים של ספורטאים ישראלים שנפגעו ותציג את רוחם הנחושה והנחישות שלהם לנוכח האסון. התערוכה כוללת פריטים אישיים שנחשפים לראשונה לציבור, תצוגות מולטימדיה וראיונות, ומעניקה למבקרים פרספקטיבה ייחודית ואינטימית על רגע מכריע זה בהיסטוריה. התערוכה פתוחה במוזיאון הספורט היהודי העולמי שבכפר המכביה עד סוף השנה.

בין הפריטים שיוצגו בתערוכה: אופניו של ליאור ויצמן ז"ל; נעלי הכדורסל של דני אבדיה עם הקריאה להחלמת עידן עמדי; נעליו של ליאור אסולין ז"ל; חולצתה של ענבר היימן ז"ל; מדליית הכסף של השחיינית אנסטסיה גורבנקו, בה זכתה על אדמת קטאר לקול שריקות בוז מהקהל העוין, ועוד.

מימין: לימור וייצמן, איה מידן, לצד האופניים של ליאור וייצמן ז"ל. רונן טופלברג, אתר רשמי
מימין: לימור וייצמן, איה מידן, לצד האופניים של ליאור וייצמן ז"ל/אתר רשמי, רונן טופלברג

"על פניו ספורט ומלחמה הם דבר והיפוכו, אך מדינת ישראל נאחזה בספורט בשעות הקשות של המלחמה, והוא העניק לה בתמורה רגעים בלתי נשכחים של חסד ושל גאווה" אומרת אוסנת צור, מנהלת מוזיאון הספורט היהודי. "ספורט הוא גורם מאחה ומאחד, והוא מטפח חוסן, ריפוי וחיזוק, מה שהיה ניכר מאז ה- 7 באוקטובר ובקרב כל מועדוני הספורט בישראל. אנו מתרגשים לשתף את הסיפורים העוצמתיים הללו על חוסן ועל רוח כחלק מהמחויבות שלנו מחויבת לשמר את היסטוריית הספורט היהודי באשר הוא" היא מסכמת.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא צורך בהרשמה מראש או סיור מודרך, בימים א'-ד' בשעות 10:00-16:00, ביום ה' בשעות 16:00-20:00, וביום ש' בשעות 10:00-14:00. התערוכה ממוקמת באולם וורמס שבכפר המכביה, בסמוך לבית מכבי ולמוזיאון הספורט היהודי. עלות כרטיס לתערוכה בלבד: 30 ₪, וכרטיס משולב עם מוזיאון הספורט היהודי: 55 ₪.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully