וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופי הכדורגל באירופה תבעו את פיפ"א על שימוש בכוח לרעה

בתלונה "חסרת תקדים" על רקע עומס המשחקים המוגזם, טענו ארגון השחקנים והליגות: "פיפ"א מתעלמת מאחריותה ופוגעת ברווחת השחקנים"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 14.10/ספורט1

הביקורות מצד כדורגלנים בכירים ובהן איומים בשביתה, בעקבות ההחמרה ההולכת ומתמשכת בעומס המשחקים בשנים האחרונות, הייתה רק ההתחלה. היום (שני) הגיע גם צעד רשמי, ולא אחד של מה בכך: ארגון השחקנים הבינלאומי, יחד עם איחוד הליגות האירופיות והליגה הספרדית (שאינה חלק מהאיחוד), הגישו לזרוע המבצעת של האיחוד האירופי תביעה נגד פיפ"א בטענה לשימוש בכוח לרעה בכל הנוגע ללוח המשחקים של קבוצות היבשת הישנה.

בכיר בארגון השחקנים הגדיר את התביעה "חסרת תקדים". כבר בחודש יוני האחרון הוגשה תלונה מצד התאחדות השחקנים המקצוענים וארגון הכדורגלנים בצרפת, בבית המשפט בבריסל, שהטילה ספק ב"חוקיות החלטותיה של פיפ"א לקבוע חד-צדדית את לוח המשחקים, ובפרט ההחלטה ליצור ולתכנן את זמני גביע העולם למועדונים 2025".

12 קבוצות אירופיות ישתתפו בגרסה החדשה והמורחבת של גביע העולם למועדונים, שיתקיים בארצות הברית בין ה-15 ביוני ועד ה-13 ביולי 2025. הטורניר החדש של פיפ"א עומד בעין הסערה סביב עומס המשחקים, מאחר שהוא ייערך בחודשים בהם השחקנים אמורים לצאת לפגרה ולמעשה לא יאפשר להם מנוחה בין העונות, שעמוסות ממילא בפני עצמן.

בארגון השחקנים טענו במסגרת התביעה היום: "החלטות פיפ"א בשנים האחרונות תעדפו שוב ושוב את מפעליה שלה ואת האינטרסים המסחריים שלה, תוך התעלמות מאחריותה כגוף המושל בענף, ופגעו באינטרסים הכלכליים של הליגות המקומיות וברווחת השחקנים".

מעבר לגביע העולם למועדונים, בעונה הנוכחית הורחבו שלושת המפעלים הבינלאומיים של אופ"א ל-36 קבוצות ובהתאם לכך עלתה כמות המשחקים, כידוע. הליגות הלאומיות עתידות להסתיים במהלך החצי השני של חודש מאי, כאשר בין ה-2 ל-10 ביוני מתוכנן חלון משחקי נבחרות ומיד אחריו גביע העולם למועדונים, כאמור. זאת, לפני עונת 2025/26 שבסיומה יתקיים המונדיאל הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully