וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתימה טובה: דניאלה פלג אלופת אירופה בגלישת רוח

הישג אדיר לגולשת בת ה-20 בדגם IQ פויל, שסיימה ראשונה במקצה חצי הגמר ובקרב על המדליה הקדימה את מאיה גייסלר הנורבגית ואנסטסיה וולקוביץ הפולנייה: "זו רק תחילת הדרך". שחר טיבי ותמר שטיינברג סיימו במקומות 4 ו-5 בהתאמה, מאיה מוריס שישית

סיכום השבוע בספורט העולמי/ספורט1

לפני כחודשיים השייט הישראלי כיכב במשחקים האולימפיים בפריז, כאשר תום ראובני זכה במדליית זהב ושרון קנטור זכתה במדליית הכסף בנשים. היום (שישי) באליפות אירופה בגלישת רוח בקליארי, איטליה, זוהי דניאלה פלג בת ה-20 שהוכתרה לאלופת אירופה החדשה וחתומה על הישג יוצא דופן נוסף.

פלג הבטיחה את מקומה בחצי הגמר בזכות שיוטי המוקדמות, כמו גם תמר שטיינברג, ואליהן הצטרפה הבוקר שחר טיבי, שכיכבה בשיוט רבע הגמר. כמו במשחקים האולימפיים, בשיטה החדשה בדגם IQ פויל בחצי הגמר משתתפות ארבע גולשות שמהן מעפילות שתיים שמצטרפות למדורגת ראשונה במוקדמות - זו הייתה מאיה גייסלר הנורבגית - ומבין שלוש הישראליות, פלג סיימה ראשונה ואיתה העפילה לגמר מהמקום השני אנסטסיה וולקוביץ הפולנייה.

בגמר הציגה פלג שיוט דומיננטי, הקדימה את יריבותיה - גיסלר סיימה שנייה ולקחה מדליית כסף ו-וולקוביץ ארד - ואילו הישראלית זכתה במדליית הזהב שהכתירה אותה לאלופת אירופה החדשה, הישג משמעותי ראשון בקריירת הבוגרות שלה, שנתיים אחרי שזכתה באליפות אירופה עד גיל 21.

"אני מאושרת", אמרה פלג אחרי הזכייה, "היה מאבק קשה מאוד על המדליה. מאיה הייתה מעולה כל השבוע וזה היה מאבק צמוד וקשה. רק בעוד 10 ימים אחגוג יום הולדת 20 ואני ממש שמחה. בחודש שעבר סיימתי רביעית באליפות העולם עד גיל 23 וזה מוכיח עד כמה הרמה גבוהה, אז אני מאושרת. אני כבר חושבת על המשחקים האולימפיים וזו המטרה הברורה, אבל יש עוד דרך ארוכה לשם".

גולשת הרוח דניאלה פלג. איגוד השייט, אתר רשמי
אלופת אירופה, לא פחות. דניאלה פלג/אתר רשמי, איגוד השייט

מעבר למדליה היוקרתית שבה זכתה פלג, נרשם גם הישג כאשר ארבע ישראליות סיימו בששת המקומות הראשונים: טיבי בסופו של דבר סיימה במקום הרביעי בדירוג הכללי, שטיינברג הגיעה למקום החמישי ומאיה מוריס, שלא הצליחה להעפיל מרבע הגמר, סיימה במקום השישי בדירוג הכללי.

זהו יומה השישי של אליפות אירופה בקליארי ופלג כאמור העפילה מהמוקדמות ישירות לחצי הגמר, על אף שביום המוקדמות האחרון שנערך אתמול רשמה שלושה שיוטים חלשים וירדה למקום השלישי הכללי, למעשה אפשרה לשטיינברג לעקוף אותה, אבל בסופו של דבר היא זו שעלתה על הפודיום באיטליה והוכתרה לאלופה החדשה.

זו כמובן גם הצלחה נוספת למאמן נבחרת הנשים, שחר צוברי, שהמדליסטית האולימפית שלו שרון קנטור לא הגיעה לתחרות אחרי המדליה בפריז.

  • עוד באותו נושא:
  • גלישת רוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully