וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפוטין הגיע לאיים על שבצ'נקו: 25 שנה לשער המפורסם

באוקראינה נזכרו ב-1:1 הדרמטי ב-1999 שמנע מרוסיה להגיע לפלייאוף היורו. מה אמר פוטין לכוכב הגדול וההכאה על חטא של המאמן: "המנוול הזה, הייתי צריך להרוג אותו"

סיכום השבוע בספורט העולמי/ספורט1

מלחמת רוסיה-אוקראינה נמשכת ביתר שאת ואתמול (חמישי) חזרו בתקשורת הספורט האוקראינית 25 שנים לאחור, לערב בו רוסיה הגיעה לאצטדיון לוז'ניקי ושם הנבחרת המקומית מנעה ממנה להגיע לפלייאוף היורו. זה היה המפגש השני בין השתיים ולמעשה האחרון עד עצם היום הזה.

רוסיה הייתה חייבת ניצחון במשחק, בעוד לאוקראינה הספיק תיקו. במוסקבה היו בשיגעון ויצאו בהכרזות אנטי-אוקראיניות. בדקה ה-75 היה זה ואלרי קרפין שהעלה את רוסיה ליתרון, אבל שתי דקות לסיום סיפק אנדריי שבצ'נקו את השער הכי זכור בהיסטוריה של הכדורגל האוקראיני. שבה לקח כדור חופשי מזווית קשה בצד שמאל והרים לרחבה, השוער אלכסנדר פילימונוב נראה כאילו הוא תופס בקלות, אבל אז מעד לאחור והדף את הכדור פנימה. 1:1 דרמטי שבזכותו אוקראינה עלתה לפלייאוף (שם הפסידה לסלובניה), בעוד רוסיה הודחה במוקדמות.

השער של אנדריי שבצ'נקו

אבל הדרמה נמשכה גם מחוץ למגרש. לאחר שריקת הסיום, ולדימיר פוטין שהיה אז ראש ממשלת רוסיה, נכנס לחדר ההלבשה האוקראיני יחד עם יורי לוז'קוב, ראש עיריית מוסקבה. הם העניקו שעונים לשחקני היריבה. "הם היו מאוד עצבניים", נזכר שנים לאחר מכן החלוץ סרגיי רברוב. "פוטין בעצמו נתן לי את השעון. העברתי אותו לאבא שלי, אין לי מושג איפה הוא עכשיו".

לפי שבצ'נקו, גיבור המשחק, פוטין בירך את שחקני אוקראינה בחדר ההלבשה, לחץ את ידיהם ואז פנה אליו ושאל: "אתה זה שכבש נגדנו?". שבצ'נקו אישר, ואז פוטין אמר לו: "אוקיי, אני אזכור אותך".

יוזף סאבו, מאמן נבחרת אוקראינה ב-1999, הכה על חטא לימים: "המנוול הזה, פוטין. הוא הגיע לחדר ההלבשה בסיום המשחק ודיבר אותי. שטפתי את הידיים אחרי זה. אם הייתי יודע מה יהיה בעתיד, הייתי הורג אותו שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully