וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל הודיע על פרישה: "השנתיים האחרונות היו קשות"

הספרדי יסיים את הקריירה אחרי גמר גביע דייויס: "לא הצלחתי לשחק בלי הגבלות. הייתה לי קריירה הרבה יותר מוצלחת ממה שדמיינתי, אני בר מזל. עוזב בראש שקט שנתתי את המקסימום"

סיכום השבוע בספורט העולמי/ספורט1

ואז נותר אחד. אחד בלבד מתוך שלושת הגדולים ביותר בענף הטניס, אותם זכינו לראות מתחרים זה בזה באותה תקופה. רפאל נדאל הודיע היום (חמישי) על פרישה באמצעות סרטון שפרסם ברשתות החברתיות, ובישר כי יניח את המחבט אחרי גמר גביע דייויס בו ינסה לסייע לנבחרת ספרד לזכות בתואר, בחודש הבא. בפוסט הודה נדאל למעריציו בשלל שפות, ביניהן עברית.

"אני כאן כדי לבשר לכם על פרישתי מטניס מקצועני", פתח את דבריו הספרדי. "המציאות היא שהשנתיים האחרונות היו קשות, לא הצלחתי לשחק ללא הגבלות. זו החלטה קשה, שנדרש לי זמן לקבל אותה, אבל בחיים האלה לכל דבר יש התחלה וסוף. וזה הרגע המתאים לשים קץ לקריירה שהייתה ארוכה והרבה יותר מוצלחת ממה שאי פעם הייתי יכול לדמיין. מרגש אותי מאוד שהטורניר האחרון שלי יהיה גמר גביע דייויס, כשאני מייצג את המדינה שלי. זו סגירת מעגל, שכן אחת השמחות הראשונות שלי כטניסאי הייתה בגמר בסביליה ב-2004. אני מרגיש מאוד בר מזל על כל הדברים שזכיתי לחוות, אני רוצה להודות לכל תעשיית הטניס. כל האנשים שמעורבים בענף הזה, לחבריי במשך שנים רבות ומעל הכל ליריביי הגדולים. ביליתי שעות רבות לצדם וחוויתי הרבה רגעים שאזכור במשך כל חיי.

קשה לי אף יותר לדבר על הצוות שלי, כי הם היוו חלק חשוב בחיי. הם לא רק עובדים, אלא גם חברים שהיו לצדי בכל הרגעים שנזקקתי להם. רגעים טובים ורעים, כאלה שהיו צריכים ללחוץ עליי וגם כשהיו צריכים לשחרר. עברנו כל כך הרבה ביחד, שקשה להסביר".

נדאל המשיך בתודות: "המשפחה היא הכל בשבילי. אמי עשתה את כל ההקרבות הדרושות כדי שלנו יהיה הכל. אשתי מרי, אנחנו 19 שנים ביחד. תודה על כל מה שעשית, היית שותפה מושלמת למסע במשך כל שנות הקריירה. לחזור הביתה ולראות בכל יום איך הבן שלי גדל, נתן לי כוח שהחזיק אותי חי ועם האנרגיה הנדרשת כדי להמשיך. אחותי, תמיד היה לנו קשר בלתי ייאמן. דוד שלי, שהוא הסיבה שהתחלתי לשחק טניס. תודות לו הצלחתי להתגבר על סיטואציות קשות רבות בקריירה שלי. ואבא שלי, שהיווה מקור להשראה בכל המובנים, שהיה דוגמא ומופת למאמץ ולהתעלות ואני מודה לו במיוחד. לבסוף, אתם - האוהדים. אין לי איך להודות לכם על מה שנתתם לי להרגיש. סיפקתי לי את האנרגיה שהייתי צריך בכל רגע, כל מה שחוויתי היה התגשמות של חלום.

אני עוזב עם השקט הנפשי המוחלט מכך שנתתי את המקסימום, התאמצתי בכל דרך. אני רק יכול לומר - אלף תודות לכולם, ונתראה בקרוב", אמר לסיום.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
רפאל נדאל טניסאי ספרדי, פריז 2024. GettyImages
אגדה שהיתה באמת. נדאל/GettyImages

נדאל, אחד הטניסאים הגדולים שידע הענף, זכה ב-22 תארי גרנד סלאם. הספרדי המופלא הפך לשליט הבלתי מעורער של רולאן גארוס, שם הניף את הגביע לא פחות מ-14 פעמים. יש לו גם ארבע זכיות בארצות הברית, שתיים בווימבלדון ושתיים באוסטרליה. תואר הגרנד סלאם האחרון שלו היה בפריז, על משטח החימר שכל כך אהב, ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully