וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טשואמני: "קשה להתעלם מהמצב סביב המשחק מול ישראל, זה משפיע עלינו"

הקפטן למשחק מחר (ה', 21:45) בנבחרת צרפת מול זו של רן בן שמעון, התייחס למפגש סביב המלחמה בארץ: "זה קודם כל כדורגל, אבל אי אפשר לומר שזה לא משפיע. פוגשים יריבה חזקה". דשאן: "צריכים לדאוג שזה יישאר משחק כדורגל, זו המציאות לצערי. ההפסד ב-1993? זיכרון כואב"

תיקתקנו, 9.10/ספורט1

נבחרת צרפת תתארח מחר (חמישי, 21:45) בבודפשט למשחק מול נבחרת ישראל במסגרת המחזור השלישי של ליגת האומות. האלופה השנייה של המפעל של אופ"א מ-2020/21 פתחה את הקמפיין הנוכחי לא מפסיק טוב בדרג א' עם הפסד 3:1 לנבחרת איטליה, אך התאוששה במחזור האחרון כשגברה 0:2 על נבחרת בלגיה ועלתה למקום השני. כאשר דידייה דשאן ללא קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן שפרש מהמדיים הלאומיים ועם לא מעט חיסורים אחרים, הוא דיבר במסיבת העיתנואים על ההכנות לקראת המשחק מחר, שיהיה הראשון בין הנבחרות מאז ה-1:1 ב-מרץ 2005 במסגרת מוקדמות מונדיאל 2006 באצטדיון רמת גן.

מי שקיבל הפעם את סרט הקפטן הוא אורליאן טשואמני, קשרה של ריאל מדריד, שאמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "זאת גאווה עצומה לקחת על עצמי את האחריות הזאת. אני מאוד שמח על ההחלטה הזאת של המאמן. הדבר החשוב ביותר עבורי הוא לעזור לנבחרת. מייק מניאן מאוכזב? אני לא חושב. סיפור סרט הקפטן היה יותר תקשורתי מאשר פנימי בתוך הנבחרת. תמיד היינו רגועים לגבי זה. המאמן יצר קשר עם מספר שחקנים, זה נשאר זמני ואנחנו יודעים טוב מאוד מי הקפטן שבחרנו. אני מוכן לעשות הכל, גם בריאל ירדתי לעמדה הגנתית יותר כשהיה צריך. ברור שאני מעדיף לשחק בקישור, אבל תמיד מנסה לתת את כולי".

על המפגש עם נבחרת ישראל סביב המלחמה בארץ: "זה משחק כדורגל קודם כל, אבל קשה להתעלם מהקונטקסט סביבו. זה חשוב לשאר התחרות, אבל אי אפשר לומר שמה שקורה מסביב לא משפיע עלינו. אנחנו נפגוש יריבה חזקה ונעשה הכל כדי לנצח".

אורליאן טשואמני נבחרת צרפת. GettyImages
מודעים למצב סביב משחק מול ישראל. טשואמני/GettyImages

עוד הוסיף הקפטן על חילופי הדורות בנבחרת והצרפתים בריאל מדריד: "היה כאן דור זהב שעשה הרבה למען הנבחרת הצרפתית. דור חדש עולה והוא הדור שלנו. אנחנו צריכים לנצח, לזכות בתארים ולכתוב את ההיסטורי, זה התור שלנו. לחץ מריאל מדריד? זה לא המקרה אצלי. אצל אמבפה יש בעיות פיזיות וזה המקרה שלו, המועדון לא מפעיל עלי לחץ כשאני פה".

על הפרישה של גריזמן אמר: "כולנו היינו מופתעים, אני לא צפיתי שזה מה שיקרה כמו רבים אחרים. אם הוא קיבל את ההחלטה, אז היא הטובה ביותר עבורו. אם הוא שמח זה מה שהכי חשוב. הוא היה ענק עבור הכדורגל הצרפתי, אנחנו הולכים להתגעגע אליו, אבל נמשיך ונמלא את החלל שהוא משאיר אחריו".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. GettyImages
"צריכים לדאוג זה יישאר משחק כדורגל. זו המציאות לצערי". דשאן/GettyImages

מאמן הנבחרת הסביר מדוע בחר בטשואמני לקפטן ועל מצבו של רנדל קולו מואני: "אני חושב שיש לו את הפרופיל לקחת על עצמו את האחריות הזאת. הוא בעל ניסיון, זה עוד צעד בשבילו. הוא לא לבד, יש אחרים בנבחרת שיכולים לקבל מנהיגות. לגבי המשחק הבא? נראה מי יהיה הקפטן. קולו מואני במצב לא אידיאלי מול המועדון שלו, זה לא קל. אני לא אכנס לסיבות. כל כך הרבה פעמים שחקנים הגיעו ממצב לא טוב במועדון שלהם וזה לא מנע מהם להופיע בצורה טובה בנבחרת. הוא בהחלט לא במצב הזה כרגע".

על המפגש עם ישראל סביב המלחמה אמר דשאן: "אנחנו צריכים לדאוג שזה יישאר משחק כדורגל, כי זה מה שזה. יש הקשר שהוא כמובן מתוח מאוד. זו המציאות לצערי".

דשאן הסביר את היעדרותו של אמבפה מהסגל: "המעסיק של השחקנים הם המועדונים שלהם. יש לך מעסיק, ואם אומרים לך לעשות משהו אתה עושה אותו. למועדונים תמיד היה ותמיד יהיה את הכוח הזה, ההתאחדויות לא משלמות לשחקנים. זה לא רק ריאל מדריד או רק קיליאן אמבפה. זה המצב שלו ואני מקבל בזמן הזה את ההחלטה עם הסגל שיש לי. בסוף השבוע הוא שיחק בלי להיות 100% כשיר. האם זה טוב לשחקן ולנבחרת? אני לא חושב. לא היתה שום בקשה, ההחלטה כולה שלי".

על הסגל ה"חדש" של נבחרת צרפת: "המצב הזה היה כבר בספטמבר. עם שני משחקים בשלושה ימים זה לא אפשרי לעלות בהרכב החזק ביותר, אבל המצב אפשר לנו שתי קבוצות שונות. מרכוס תוראם? הוא יעשה אימון בנפרד, הוא הרגיש משהו בקרסול. לא בטוח שהוא יוכל לשחק. בראדלי ברקולה ישוב ויתאמן היום כרגיל".

דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. GettyImages
זוכר היטב את ההפסד ב-1993. דשאן/GettyImages

דשאן נשאל גם על ההפסד הדרמטי 3:2 לישראל ב-1993: "רן בן שמעון הזכיר לי את זה, זה מזכיר לי תקופה שהיתה רחוקה מלהיות שמחה. הובלנו 1:2 והפסדנו 3:2 בסיום. המשחק הרס לנו את ההשתתפות במונדיאל 1994, אבל למזלי ולדור שלי, זה הלך טוב יותר ב-1998. זה משחק שהוא זיכרון טוב מאוד עבור ישראל, עבורנו זה זיכרון יותר כואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully