וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על איטליה מוטלת אחריות שבאודינה לא יהיה טבח כמו במינכן"

ההודעה על קיום המשחק בין איטליה לישראל עם קהל גרמה לדאגה. ב"איל ריפורמיסטה" כתבו: "הרשתות החברתיות גועשות, יגיעו הרבה אנשים שהם ממש לא אוהדי כדורגל. מה אם הם ינסו לפגוע בשחקנים הישראלים?"

האימון של הפועל חדרה נפתח בדקת דומייה לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל/הפועל חדרה

בעיריית אודינה אישרו בשבוע שעבר באופן סופי, שהמשחק בין איטליה לישראל באצטדיון פריולי, ייערך עם קהל. לפני כמה חודשים נטען שאודינה מסרבת לארח את המשחק בליגת האומות בגלל ש"ישראל היא מדינה במלחמה", אבל עד מהרה בעירייה חזרו בהם.

הכרטיסים למשחק כבר יצאו למכירה, אבל רק לפני כמה ימים, אחרי התייעצות אחרונה עם ראשי כוחות הביטחון, הוסכם סופית ש"אין מניעה מלקיים את המשחק עם קהל". אבל לא כולם מסכימים שזה הצעד הנכון - בטח לא כשרקע הפגנות פרו פלסטיניות אלימות מאוד ברומא ביום שבת האחרון.

ביום המשחק, 14 באוקטובר, יתקיים בעיר מצעד שארגנה השלוחה האיטלקית של BDS. המארגנים קיבלו אישור לקיים את המצעד בשעות 17:00-19:00 והמשטרה מתכוננת בכוחות מתוגברים. המוחים האנטי-ישראלים בכל מקרה לא יוכלו להגיע לאצטדיון, שממוקם מחוץ למרכז העיר ושהדרכים אליו ייסגרו בכמה מעגלי אבטחה. אבל האם זה מספיק?

מפגין פרו פלסטיני ברומא, איטליה. רויטרס
ככה נראו ההפגנות ברומא ביום שבת האחרון/רויטרס

אלסנדרו ליטה מודיניאני, נשיא המרכז הפרו-ישראלי במילאנו ודוידה רומנו, מנכ"ל המוזיאון לבריגדה היהודית במילאנו, פרסמו מאמר משותף ב"איל ריפורמיסטה" ובין היתר כתבו: "הצעדה הפרו פלסטינית שוב תורכב מערבים תומכי חמאס ואנשי שמאל קיצוני. הסימנים מדאיגים כי לאחרונה נערכה הפגנה כזו במילאנו ואנשי הקהילה היהודית ספגו איומים קשים וקריאות 'מוות ליהודים'. אודינה מסתכנת בכך שבסיפור הזה יהיה קשר קלוש לכדורגל".

השניים הוסיפו בעיתון הרומאי: "ברשתות החברתיות כבר עולות קריאות של ארגונים אלימים להגיע לאודינה וגם להיכנס לאצטדיון. מדובר באנשים שהם ממש לא אוהדי כדורגל. הם יבואו ליציע עם אג'נדות פוליטיות ודגלי פלסטין וקיים חשש שהם ינסו לפגוע בשחקני נבחרת ישראל - מה שעלול ליצור 'טבח מינכן' חדש. על איטליה מוטלת האחריות למנוע אסון ולכן יש לקיים את המשחק בלי קהל".

משחק החוץ הראשון של ישראל בליגת האומות, נגד בלגיה, התקיים בהונגריה בגלל שהבלגים החליטו לא שהם לא רוצים להתמודד עם האתגר הביטחוני. ב-14 בנובמבר ישראל תשחק בחוץ נגד צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully