וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנה עברה, ורוצים למחוק את ההיסטוריה": הנאום המרגש של הרנן פלר

שדר הכדורגל הארגטינאי שהפך לאחד מסמלי המאבק לשחרור החטופים, פתח את שידור המשחק של ריבר פלייט במונולוג עוצמתי: "אל תהיה אדיש, כי ביום הכי פחות צפוי הטרוריסטים יגיעו גם לדלת שלך"

שדר הכדורגל הארגנטיני הרנן פלר באצטדיון בלומפילד עם מונולוג מרגש לשחרור החטופים/ספורט1

הרנן פלר כבר הפך לאחד הסמלים של המאבק לשחרור החטופים. שדר הכדורגל הארגטינאי-יהודי, שדודתו אופליה רויטמן נפלה בשבי חמאס ב-7 באוקטובר, מזכיר את החטופים בכל הזדמנות - גם לאחר שרויטמן שוחררה בעסקה - והלילה (בין ראשון לשני) זה לא היה שונה.

פלר ששידר את המשחק בין ריבר פלייט לפלטנסה בליגה הארגנטינאית, פתח את השידור עם מונולוג מרגש ועוצמתי ביום השנה לטבח הנורא.

"אנחנו בוויסנטה לופס, מחכים לפלטנסה מול ריבר, במחזור חדש בכדורגל הארגטינאי. כבר חלפה שנה מהטבח של ה-7 באוקטובר שבוצע על ידי ארגון הטרור חמאס. מה שקרה באותה השבת בישראל לאוכלוסיה האזרחית הוא חסר תקדים. מעשה קרימינלי, סוטה, מרושע ומלא בשנאה. הם אנסו, שרפו, הם עינו, רצחו וחטפו. 365 ימים חלפו, ועדיין נותרו 101 אנשים בשבי, משוללי חופש", פתח פלר את דבריו.

בהמשך, פלר ביקר מנהיגים ופוליטיקאים ברחבי העולם שמנסים לייצר סימטריה בין הפלסטינים לישראלים. "קשה להאמין, אבל כבר עברה שנה ויש אנשים שעדיין רוצים למחוק את ההיסטוריה, לשכתב אותה, לעשות דה הומניזציה של הקורבנות. אחרים ממשיכים לדבר על ספקולציות, על ניטרליות ומידתיות - כשבמציאות כל אדם הגון צריך לצאת ולהפגין סולידריות, להזדהות ולגנות", אמר פלר. "אין דיון אפשרי, לא קיים דבר כזה. את הטרור צריך לגנות בלי 'אם' ובלי 'אבל', אין תחום אפור. הכאב ממשיך להכאיב לנו בנשמה, ואנחנו עצובים אבל שלמים - כדי שנישאר מאוחדים, חזקים מתמיד. אנחנו לא נשתוק. נמשיך להשמיע את קולנו, למרות הכל. שתיקה היא כמו השתתפות בפשע, ולכן זו לא אופציה".

הנאום המלא

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם שדר הכדורגל הארגנטיני הרנן פלר שדודתו אופליה רוטמן שוחררה משבי החמאס. פליפה וולוקיטה,
קריאה נרגשת לעולם כולו: תתעוררו. פלר לצד הנשיא הרצוג/פליפה וולוקיטה

לסיום, פנה פלר באופן אישי לצופים, במטרה להגביר את תודעתם לפשעי החמאס, שלטענתו מייצגים את הלך הרוח באיסלאם הפונדמנטליסטי ברחבי העולם. "אל תזלזל, אל תהיה אדיש, כי ביום הכי פחות צפוי, הם ידפקו גם בדלת שלך ויתכן שכבר יהיה מאוחר מדי. תחזירו את כל החטופים, אנחנו מחכים לכם".

כידוע, בזמן בו דודתו הייתה בשבי, פלר רתם את עולם הספורט למאמץ המלחמתי ופעל ללא לאות למען העלאת המודעות ולהשבת החטופים הישראלים. פלר גינה את ארגון הטרור חמאס בכל הזדמנות שניתנה לו על מגרש הכדורגל, בכל משחק וכן במשחק היסטורי של ברזיל נגד ארגנטינה קרא להשבת החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully