וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזיכרון יאיר את הדרך". יום השנה ל-7 באוקטובר בעולם הספורט

הקבוצות והספורטאים מתייחדים עם זכר הנרצחים והנופלים: "יחד עם האובדן והכאב, הגיעו גם סיפורי גבורה של אחינו האמיצים"

האימון של הפועל חדרה נפתח בדקת דומייה לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל/הפועל חדרה

כמו בכל תחום בישראל, גם בעולם הספורט מתייחדים היום (שני) עם זכר הנרצחים והנופלים, וסיפורי הגבורה מה-7 באוקטובר 2023. מועדונים, ספורטאים, התאחדויות ועוד, מרכינים את ראשם ביום השנה למתקפה הרצחנית של חמאס ותושבים מרצועת עזה על מדינת ישראל. ככה זה נראה בעולם הספורט.

האימון של הפועל חדרה נפתח בדקת דומיה

האימון של הפועל חדרה נפתח בדקת דומייה לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל/הפועל חדרה

* הבעלים של בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, פרסם מכתב פתוח באתר הרשמי: "זהו קודם כל יום של זיכרון ואחדות. יום שבו כולנו צריכים לעמוד יחד. הכאב הזה, כמו תמיד אצלנו, מהול גם בעוצמות של גבורה. ראינו גיבורים של ממש, שנלחמו באומץ לב שאין שני לו, שעמדו כחומה בצורה מול רוע בלתי נתפס". לדברים המלאים

* בבני יהודה המועדון הנציחו את זכרו של עוז עזרא משה, שהיה חבר בארגון האוהדים ונרצח במסיבת הנובה: "עוז היה אוהד מושבע של הקבוצה שהכיר כל שיר אוהדים בעל פה ודרך בכל יציע בארץ, עמד על הגדר- תופף, שר, ופשוט נהנה מהקבוצה האהובה עליו בכל מצב. את משפחתו של עוז, אירחנו על הדשא באחד ממשחקי הקבוצה בעונה החולפת ופגשנו את רחל אימו, שאיבדה את היקר לה מכל, ובנימה זו נאחל לה ולמשפחתה ימים טובים יותר בהם תדע לחיות לצד הצער, האובדן והכאב".

בבני יהודה גם פרסמו את הציור של טל שטח, של עדן ירושלמי ז"ל שנחטפה לאחר שעבדה כברמנית במסיבת הנובה ונרצחה בשבי חמאס. המדים המצוירים הם מעונת המשחקים 1999/2000 בה נולדה עדן.

ציור של עדן ירושלמי ז"ל במדי בני יהודה. צייר: טל שטח. בני יהודה, אתר רשמי
ציור של עדן ירושלמי ז"ל במדי בני יהודה. צייר: טל שטח/אתר רשמי, בני יהודה
מכבי תל אביב זוכרת את ה-7 באוקטובר. מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
מכבי תל אביב זוכרת את ה-7 באוקטובר/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורסל

* במכבי תל אביב בכדורסל כתבו: "היום לא נתעסק בכדורסל. ביום הזה יש לנו רק תמונות שרצות בתוך הראש, סיפורים שלא יניחו לנו לעולם, תחושות שלא נרצה עוד להרגיש. ביום הזה יש לנו תפילה ש-101 החטופים שנותרו עדיין ברצועת עזה יחזרו אלינו בהקדם, שאלו ששומרים עלינו בכל החזיתות ואלו שנעקרו מבתיהם יחזרו לבתיהם בשלום, ושהזיכרון של אלו שקיפחו את חייהם יאיר לנו את הדרך".

* בהפועל ירושלים בכדורסל העלו את סיפוריהם של הנרצחים והנופלים שהיו אוהדי הקבוצה: "היום הנוראי בשבעה באוקטובר והמלחמה שהגיעה אחריו, זימנה למשפחת הפועל ירושלים כמו גם לכל מדינת ישראל, אבדות קשות מנשוא. שנה עברה והעצב והשברים הולכים איתנו עד היום, כשרק לפני שלושה ימים התבשרנו על מותו של אוהד הקבוצה טל דרור ז"ל. אך יחד עם האובדן והכאב, הגיעו גם סיפורי גבורה של אחינו האמיצים והגיבורים".

פוסט מכבי פתח תקוה ביום השנה ל-7 באוקטובר. אינסטגרם מכבי פתח תקוה, אתר רשמי
פוסט מכבי פתח תקוה ביום השנה ל-7 באוקטובר/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי פתח תקוה

* האסיפה הכללית של ההתאחדות לכדורגל נערכה אתמול בתא הכבוד באצטדיון רמת גן והחלה בדקת דומייה לזכר נרצחי ה-7 באוקטובר וחללי מלחמת חרבות ברזל. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, אמר: "חברים, חברות, אני מודה לכם שמצאתם זמן להיות איתנו. בעוד פחות מ-24 שעות נציין שנה לטבח ה-7 באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. מאות מאזרחי מדינת ישראל ומדינות אחרות איבדו את חייהם ביום הנורא הזה ובאלה שבאו לאחריהם, יהודים, מוסלמים, דרוזים, בני דתות ולאומים שונים. בעוד 24 שעות ימריאו נבחרות ישראל, הבוגרת והצעירה, למשחקיהן בליגת האומות ובמוקדמות אליפות אירופה. זאת, שותפות ושותפים יקרים, אולי הדוגמה הטובה ביותר למה שעובר עלינו בימים האלה. אני מבקש לפתוח את האסיפה הכללית בדקת דומיה לזכר כל מי שאיבדנו במלחמה הקשה, לשלוח תנחומים למשפחות, איחולי החלמה לפצועים ותפילה לחזרת האחים והאחיות שלנו שנמצאים בשבי".

"אפשר היה באופן טבעי להתפרק אחרי היום ההוא או בהמשך לנוכח האבידות והקשיים. אנשים יקרים שאיבדנו, חיים שהשתנו ללא הכר, מציאות שאיש מאתנו לא ראה אפילו בסיוטים הכי גדולים שלו. אנחנו החלטנו להמשיך. החלטנו להיות כוח מוביל. יחד עם המועדונים, אוהדי הכדורגל, אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל, התגייסנו כדי להמשיך לשחק בנסיבות מורכבות, בארץ ובזירה הבינ"ל, נרתמנו למאמץ הלאומי, סייענו, תמכנו, עודדנו ותרמנו בכל מקום בו היה צורך. היינו בבתי חולים, הגענו לבסיסים, בכינו וצחקנו עם מפונים, ניחמנו בבתי השכול, הפקנו סרטונים שזכו לעשרות מיליוני צפיות בארץ ובעולם לטובת השבת החטופים, המשכנו להיות חלק מכל טורניר בינ"ל, כולל משחקים אולימפיים לראשונה זה 48 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully