וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל כרטיסי VIP: כך הפרמיירליג שיחדה את ראש ממשלת בריטניה

ב"גרדיאן" חשפו: מחשש לרפורמה רגולטורית שתפגע בכדורגל, הליגה וקבוצות בכירות בה העניקו לסטארמר וחברי מפלגתו שורה של הטבות - כולל כרטיסים להופעות של טיילור סוויפט בעשרות אלפי ליש"ט

תקציר: ארסנל - סאות'המפטון 1:3/ספורט1

פרשת שחיתות שנחשפה בבריטניה מסעירה את עולם הכדורגל. על פי תחקיר של "הגרדיאן", הנהלת הפרמיירליג פעלה לצד קבוצות בכירות בליגה, כדי לשחד פקידים ואנשי ממשל בהטבות ותפנוקים.

על פי החשד, הגורמים המעורבים בענף חששו מרפורמה רגולטורית שהייתה יכולה לחשוף את ההתנהלות הפיננסית בכדורגל, ואף לכפות בין היתר העברת דוחות כספיים של בעלי המועדונים. החשש היה שהרפורמה, שהועלתה לדיון עוד בשנת 2021, תפגע בכיס של ראשי הכדורגל - ועל כן הם יצאו במהלך משולב על מנת "לשמן" פוליטיקאים - רובם ממפלגת הלייבור - כך שיעצרו את הרפורמה.

ברוב המקרים הליגה והקבוצות העניקו לפקידים ואנשי ממשל, כולל ראש הממשלה קיר סטארמר כרטיסי VIP בשווי עשרות אלפי ליש"ט למשחקים, אולם לעתים קרובות הם גם העניקו הטבות נוספות, מחוץ לכדורגל, כמו כרטיסים להופעות של טיילור סוויפט כרטיסים לטקסי תעשיית המוזיקה הבריטית.

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר במשחק כדורגל. Stephen McCarthy/Sportsfile, GettyImages
קיר סטארמר עושה חיים במגרשים/GettyImages, Stephen McCarthy/Sportsfile

על פי התחקיר, לפחות 60 פקידים ואנשי ממשל - 41 מהם ממפלגת הלייבור - נהנו מההטבות הללו בשלוש השנים האחרונות, כשהסכומים שהושקעו בסך הכל לטובת המאמץ הגיעו למאות אלפי ליש"ט.

כך, למשל, בשנה האחרונה הוענקו לחמישה חברי פרלמנט, כולל סטארמר, כרטיסי VIP להופעות של טיילור סוויפט בלונדון שווי של 14,830 ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully