וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת מגבלות ודחיות: ליגת העל בכדורסל יוצאת לדרך בראשון

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 20:06

מחזור הפתיחה בליגת העל: עירוני נס ציונה תחפש הפתעה כבר במחזור הראשון כשתארח את הפועל ירושלים החזקה (21:05), בני הרצליה תתארח בחדרה אצל גליל עליון (20:00). קרית אתא תארח את עפולה (19:45) ללא קהל

תיקתקנו, 4.10 - סיכום אירועי היום בספורט/ספורט1

שלושה וחצי חודשים אחרי סיום גמר הפלייאוף, תצא לדרך מחר (ראשון) עונת 2024/25 בליגת העל בכדורסל עם מחזור ראשון מפוצל ושנפגע מההנחיות של פיקוד העורף והמצב הבטחוני בצפון. שלושה משחקים ייערכו ביום ראשון, משחק נוסף ברביעי ושלושה נדחו למועדים אחרים, חלקם בגלל גמר גביע ווינר שהיה אמור להיערך הערב, ואחד נוסף בשל היציאה המוקדמת של הפועל חולון לאירופה.

בשני המשחקים תהיה הגבלה של 2,000 אנשים בתוך האולם: הפועל ירושלים תקווה לפתוח את העונה בליגה ברגל ימין כשתתארח אצל עירוני נס ציונה של עמית שרף. הפועל גליל עליון תארח באולמה הביתי בחדרה את בני הרצליה המבטיחה. בקרית אתא ייערך משחק ללא קהל בגלל מגבלות פיקוד העורף כשעירוני קרית אתא תארח את הפועל עפולה.

שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן. דני מרון
פייבוריט. זוסמן/דני מרון

עירוני נס ציונה - הפועל ירושלים (21:05)

אחרי שנתיים שבהן היתה חלק מהצמרת בחלק הראשון של העונה והתרסקה בחלק השני, עירוני נס ציונה מקווה לעונה טובה לכל אורכה ולחזור לשישייה הראשונה. עמית שרף בנה קבוצה מעניינת עם ארבעה זרים חדשים ומתאזרח שאמור להיות משמעותי, ריאן טורל, אך בשלב הזה פצוע בברכו ולא ישחק. במועדון היו מרוצים מחלק ממשחקי גביע ווינר, ומחלק הרבה פחות, ויודעים שהם יצטרכו לרשום משחק שיא כדי להפתיע את הפועל ירושלים במשחק הפתיחה ולרשום הצהרה ראשונה לקראת העונה.

אחרי הדחה מוקדמת מגביע ווינר, ותבוסה במחזור הפתיחה ביורוקאפ, הצליחה הפועל ירושלים להתאושש באמצע השבוע שעבר עם ניצחון חוץ יפה על ליטקבליס הליטאית שהציב את האדומים בעמדה טובה יותר לקראת המשך הדרך במפעל האירופי. ירושלים, שחסרה את נמרוד לוי לחודשים הקרובים, תציג לראשונה בליגה את קאדין קרינגטון כישראלי, וביחד עם חמישיית זרים שתיבחר לקראת המשחק, הם נחשבים פייבוריטים בלב המושבה. הקבוצה תצא לאחר המשחק לבולגריה לקראת המשחק השלישי שלהם באירופה, והנוח ביותר על הנייר, כשיארחו את המבורג מגרמניה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מאמן בני הרצליה יהוא אורלנד לצד דשון פרנסיס. ברני ארדוב
יפתחו ברגל ימין? אורלנד ופרנסיס/ברני ארדוב

הפועל גליל עליון - בני הרצליה (20:00)

מלבד ליאור קררה והגארד הצעיר רון כהן מציגה הפועל גליל עליון קבוצה חדשה לחלוטין. גוני יזרעאלי על הקווים, ארבעה זרים חדשים, כולל שניים שמעולם לא היו בליגת העל, ושלושה שחקני חיזוק ישראלים בכירים - תומר אסייג, לוקאס גולדנברג ושחר עמיר. בגליל מקווים שהיציבות שהם מנסים לשדר ולהחדיר לשחקנים, בניגוד לעונה המטורפת שעברה עליהם בעונה שעברה, תשפיע לטובה והם ימצאו את עצמם במאבקים על הכניסה לפלייאוף ולא נגד הירידה. בקבוצה החלו מאוחר את מכירת המנויים לעונה, כשכל אוהד יכול לבחור כמה הוא רוצה לשלם על מנוי, החל מ-100 שקלים.

אחת הקבוצות המסקרנות של הפגרה פותחת עונה במשחק חוץ לא פשוט. בני הרצליה של יהוא אורלנד הרשימה לטובה בגביע ווינר, אבל דווקא בחצי הגמר נגד רמת גן הציגה את המשחק הכי חלש שלהם. בהרצליה בונים על מצבת זרים מגוונת, שכוללת נכון לעכשיו גם שחקן שחתום על חוזה זמני, דשון פרנסיס, וגם כנראה את אחד הזרים שמאיים על תואר הגבוה הטוב בליגה - כריס סילבה. ביחד עם איתן בורג המוכשר ופרדי בורדיון הוותיק, בשרון יש לא מעט סיבות לאופטימיות לקראת העונה.

אקיה פרואיט, שחקן עירוני קרית אתא. דני מרון
קרית אתא נראתה טוב בגביע ווינר. פרואיט/דני מרון

עירוני קרית אתא - הפועל עפולה (19:45)

החבורה של אלדד בנטוב נראתה טוב בפתיחת טורניר גביע ווינר, אלא שהתחממות הגזרה הצפונית גרמה לה לבצע שינוי כפוי בסגל עם עזיבתו של ליאם אוריילי והגעתו של שאבון לואיס, ששיחק בהצלחה במועדון לפני שנתיים. בקרית אתא מכוונים לעונה נוספת מחוץ למלחמות ההישרדות, ובונים בנוסף על הזרים גם על שני הישראלים המנוסים של הקבוצה - רז אדם וג'יי ג'יי קפלן. מי שאמור להיעדר מהמשחק הוא יובל שניידרמן שפספס את כל המשחקים עד כה בשל פציעה ברגלו.

ניצחון אחד משלושה משחקים השיגה הפועל עפולה בגביע ווינר, כשהיא סובלת ממכת פציעות ומסגל שרחוק מלהיות שלם. אריאל בית הלחמי שיחק במשחק האחרון במפעל ללא שניים מהזרים שלו, כשג'יילן לאקיו וארמן פרקנלין עשויים לשוב ולשחק כבר במחזור הראשון בקרית אתא. מי שעוד עשוי לעלות על הפרקט, אחרי ששיחק במשחק האימון בנס ציונה בשבוע שעבר, הוא אייל הראל שמושאל מהפועל תל אביב. בעפולה מקווים שלמרות הסגל החסר יוכלו להפתיע את קרית אתא, שהביסה אותם בגביע ווינר בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully