וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כבר לא הגרוש ללירה: הדמיון המטריד בין מכבי ת"א לבאצ'קה טופולה

תחילת הקמפיין של ז'ארקו לאזטיץ' עם מכבי תל אביב בליגה האירופית הוא המשך ישיר למגמה המדאיגה שהחלה אשתקד. גם אז, כמו היום, המאמן הסרבי יוצא שוב ושוב עם המחמאות אבל בלי הנקודות

סיכום אירועי היום בספורט, 3.10/ספורט1

כמי שאימן רוב הקריירה בקבוצות קטנות יחסית, ז'ארקו לאזטיץ' נהנה לאורך השנים ממחמאות מקיר לקיר על התעוזה והסגנון ההתקפי גם מול יריבות עדיפות. השאלה שריחפה מעליו סביב המעבר למכבי תל אביב, הייתה האם ניתן להפוך את השבחים והמחמאות לתוצאות - ולפחות בינתיים התשובה נוטה להיות שלילית.

שני משחקים עברה מכבי תל אביב עד כה בליגה האירופית העונה, ובשניהם נראה דפוס חוזר: הצהובים פותחים היטב, מפתיעים, יוזמים ומגיעים למצבי הבקעה, במיוחד במחצית הראשונה - רק כדי לספוג שערים מיותרים ולהפסיד.

אבל את ההרגל המגונה הזה סוחב לאזטיץ' עוד מימיו בבאצ'קה טופולה. מאז ועד היום, כך נראה - חסר לו הגרוש ללירה - ואולי כבר ניתן לתהות האם זה אכן עניין של מזל, או שמא בעיה עמוקה יותר.

"לא בטוח שהגיע לנו לנצח. מכבי תל אביב שלטה במגרש במשך דקות רבות", הודה מאמן בראגה קרלוס קרבליאל אחרי שמהפך דרמטי בחסות ברומה העניק לו 1:2 על הצהובים של לאזטיץ' בשבוע שעבר. "אמרתי לשחקנים במחצית שמכבי תל אביב גורמת לנו להיראות מזעזע בכל פרמטר", המשיך באותו קו גם תומאס תומאסברג אתמול אחרי ה-0:2 של מיטיולן על אלופת ישראל. כל זה, כאמור, סוג של מגמה.

מאמן מכבי תל אביב ז'ארקו לאזטיץ', עם מאמן בראגה, קרלוס קרבליאל. MIGUEL RIOPA, GettyImages
המאמנים היריבים מחמיאים לו - ואומרים תודה על הנקודות. לאזטיץ' עם מאמן בראגה קרלוס קרבליאל/GettyImages, MIGUEL RIOPA

21 בספטמבר 2023. באצ'קה טופולה מתארחת אצל ווסטהאם למשחק הראשון של שלב הבתים בלונדון סטאדיום. הקבוצה של לאזטיץ' פותחת עם לחץ גבוה שתופס את הפטישים לא מוכנים, יורדת להפסקה ב-0:0 ועולה ל-0:1 מפתיע משער של פטר סטאניץ' בדקה ה-47. סנסציה? מוחמד קודוס עם צמד ותומאש סוצ'ק עם שער נוסף מגיבים עם שלישייה תוך 12 דקות, ומסדרים לווסטהאם ניצחון 1:3.

26 באוקטובר 2023. שני מחזורים עברו, והפעם באצ'קה טופולה מארחת את פרייבורג. אותו תסריט מוכר חוזר על עצמו: הסרבים לוחצים ואפילו משיגים יתרון מהיר מרגליו של נמניה פטרוביץ', אבל נופלים מהרגליים במחצית השנייה ומפסידים 3:1.

30 בנובמבר 2023. הפעם מחכה ללאזטיץ' מפלה בסגנון בראגה. באצ'קה טופולה מתגוננת היטב וגם מעזה לצאת ללא מעט התקפות מול אותה ווסטהאם, אבל מחמיצה ממצבים קורצים. החשבון מגיע במזומן, עם שער ניצחון כואב של תומאש סוצ'ק בדקה ה-89 ששולח את האנגלים לשלב הבא.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מאמן באצ'קה טופולה, ז'רקו לאזטיץ'. James Gill - Danehouse, GettyImages
גם בסרביה זה נראה אותו דבר. לאזטיץ'/GettyImages, James Gill - Danehouse

העונה נראה שהמגמה כאמור נמשכת, והקריירה האירופית של לאזטיץ' ממשיכה להיות מלאה ביותר מדי "כמעטים". על הנקודה היחידה שהשיג בקריירה עד כה בליגה האירופית, חתום נמניה סטואיץ' שבישל בדקה ה-90 את השער שקבע 2:2 ביתי עם אולימפיאקוס ב-5 אוקטובר 2023. פרט לכך הוא ספג שישה הפסדים במפעל, שמתחברים לעוד שלושה הפסדים ותוצאת תיקו אחת במוקדמות ליגת האלופות.

אז נכון שבמוקדמות הליגה האירופית - כולל מפגשים מול אותה באצ'קה טופולה - לאזטיץ' השיג עם מכבי תל אביב 4 מ-4, כולל יחס שערים של 2:13. אבל כשהיריבות עדיפות, זה לרוב מסתיים בהפסדים צורבים שמשאירים תחושה של פספוס. בשבועות הבאים מאמן מכבי תל אביב יקווה לתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully