וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מההצגות הגדולות של ישראלי": בלאט הראה שהוא "מושלם לתפקיד"

4.10.2024 / 7:30

במכבי תל אביב התמוגגו מההופעה של הרכז שמתחיל להצדיק את ההתעקשות והחוזה הגבוה שקיבל בקיץ. מחמאות גם לדיברתולומאו והורד, ומתי הזרים יחזרו?

סיכום אירועי היום בספורט, 3.10/ספורט1

1. מכבי תל אביב פתחה אמש (חמישי) את עונת היורוליג ברגל ימין, עם ניצחון ביתי בבלגרד 82:89 על וילרבאן. בסיום המשחק הודיעו הצהובים כי אפשרו לשחקנים להישאר בסרביה מאחר שאין להם משחקים במסגרת המקומית עד למשחק היורוליג הבא, וכל הזרים מלבד ג'יילן הורד יישארו בבלגרד עד למפגש לקראת המשחק נגד מונאקו.

מכבי רדפה אחרי וילרבאן לאורך רוב שלבי המשחק, כשמי שמחזיק אותה לאורך כל ההתמודדות הוא תמיר בלאט בהופעה מדהימה עם שיאי יורוליג של 21 נקודות, 12 אסיסטים ומדד יעילות 36. ברגעי ההכרעה הצליחה מכבי לעצור את וילרבאן, ומנגד קיבלה כמה מהלכים גדולים שהוביל בלאט לג'ון דיברתולומיאו וג'יילן הורד שהצליחו לגמור את המשחק.

מלבד בלאט, קיבלה מכבי משחק טוב גם מחסיאל ריברו עם 11 נקודות ו-9 ריבאונדים, כשג'יילן הורד וג'ורדן לויד קולעים 15 נקודות כל אחד.

"אי אפשר להתגאות בדרך, אבל אפשר להתגאות ברוח, שזה מאוד חשוב", סיכם עודד קטש. "מבחינתנו זה תהליך. פתיחת עונה, ואנחנו בונים משהו. אנחנו לא מספיק מאומנים בהרבה אספקטים של המשחקים שאנחנו צריכים להיות. אבל צריך לדעת לנצח משחקים, לא נשברנו והיינו שם. ההגנה שלנו ניצחה את המשחק, גם אם זה לא היה הכי יפה. אנחנו נצטרך להסתמך בשלבים האלה של העונה על הרוח שלנו. זה משהו מאוד חשוב, בטח בנסיבות הקיימות ולאור הסיטואציה שאנחנו עוברים בארץ ועם אי ודאות סביב מה שהולך להיות. דיברנו עם השחקנים שמאוד קל להיכנס לתירוצים. אנחנו למודי ניסיון מהעונה שעברה, ומבינים שאנחנו לא יכולים ליפול למקומות האלה".

לגבי הסגל אמר קטש: "אנחנו עדיין מחפשים להתחזק, ובמקביל רוצים שכולם יהיו קצת יותר בריאים וכשירים. רוצים לבנות משהו שיהיה יותר גדול מסך חלקיו, והאופי שהראינו היום זה חלק חשוב מזה".

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. SAVVIDES PRESS, אתר רשמי
גם הוא מרגיש אי ודאות סביב הקבוצה. קטש/אתר רשמי, SAVVIDES PRESS

2. אחד המהלכים הראשונים שהחלו את הקיץ הלא פשוט של מכבי תל אביב קרה עוד לפני הפלייאוף של העונה שעברה. תמיר בלאט ניצל את אופציית היציאה מחוזהו וגרם למחול השדים במועדון. זה נגמר עם חוזה משודרג לשנתיים, ומעמד ושכר שמעט שחקנים ישראלים זכו להם במכבי בעבר.

עודד קטש העניק לבלאט את המפתחות של הקבוצה, בעוד רוקאס יוקובאיטיס עובר לעמדה שולית יותר, ובמחצית השנייה משחק כ-6 דקות בלבד. ובלאט? בערב הכי גדול של הקריירה שלו, הוא הוכיח שהוא מוכן לקחת על עצמו מה שלא יצטרכו ממנו.

"אני מרגיש נהדר, שמח בשביל החברים והקבוצה. זה היה ניצחון קבוצתי מצוין ואני מאושר", אמר בלאט, "זה נהדר לשחק טוב מאוד, החברים עזרו לי להגיע למקומות שאני רוצה להגיע אליהם, אבל הדבר החשוב מבחינתנו היה להשיג את הניצחון".

במועדון פרגנו לבלאט על היכולת וניתחו: "בסופו של דבר תמיר ועודד הולכים הרבה זמן ביחד. אם יש מישהו שמושלם לתפקיד של להוביל קבוצה חדשה שעודד בנה זה תמיר. הוא לקח אחריות כמו גבר, הנהיג את החברים מהרגע הראשון ובמאני טיים גם לקח החלטות נהדרות. אחד המשחקים המרשימים של שחקן ישראלי במכבי זה הרבה שנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
תמיר בלאט מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
"אחד המשחקים המרשימים של שחקן ישראלי זה הרבה שנים". תמיר בלאט/אתר רשמי, Djordje Kostic

3. מכבי הצליחה לעצור את וילרבאן ברבע האחרון על 11 נקודות בלבד, מה שהביא לה את הניצחון. בדקות ההכרעה הלך קטש בפעם הראשונה על הרכב נמוך עם ליוואי רנדולף בעמדה מספר 4, וזה השתלם לו. אם במחצית הראשונה ההגנה של הצהובים הייתה נראית כמו טיילת פרוצה, ברגעי ההכרעה מכבי נראתה קשוחה יותר, ולמרות המחסור בסנטימטרים הצליחו לכפות איבודי כדור של וילרבאן ולצאת למשחק המעבר.

ברגעי ההכרעה של המשחק מלבד בלאט בלטו גם ג'ון דיברתולומיאו וג'יילן הורד, כשהראשון בקושי היה קיים עד לרגעים הללו, והשני מרשים במשחק היורוליג הראשון בקריירה שלו. השניים הרימו את הרמה והוכיחו שיש גם בסגל הדליל הזה של מכבי עומק ואיכות.

"היינו תקועים במשך הרבה דקות ברבע האחרון, נשארנו בתמונה בזכות ההגנה ואז במאני טיים - כרגיל בשנים האחרונות - ג'ונדי הגיע", פרגן אחד מאנשי הצוות לקפטן. "אי אפשר להוריד מהחשיבות שלו לקבוצה הזאת. ג'יילן עשה משחק בכורה מצוינת ביורוליג. ההתעלות שלו בשתי דקות האחרונות סגרה את המשחק".

הורד עצמו סיכם: "היה חשוב מאוד לפתוח את העונה עם ניצחון. משחק ראשון ביורוליג, וכל הקבוצה תרמה. זה הרגיש טוב. המהלכים האחרונים עם תמיר היו מתוכננים, הוא אמר לי שאני אהיה מוכן ושהוא ימצא אותי. יש בינינו חיבור טוב ואני מקווה שזה ימשיך ככה".

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
שוב שם כשצריך אותו. דיברתולומיאו/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

4. כאמור, השחקנים הזרים של הקבוצה מלבד ג'יילן הורד שיחזור עם הצוות והשחקנים הישראלים לארץ, יישארו בבלגרד בימים הקרובים ובמכבי צפויים להקדים את יציאתם למונאקו. התוכנית המקורית הייתה לצאת למשחק ביום שלישי בשעות הצהריים אחרי אימון מסכם בתל אביב, אך בשל הסיטואציה הקבוצה תתאחד כבר בראשון בבלגרד, תתאמן מספר ימים ביחד ותמריא בשלישי לצרפת.

במכבי סיפרו מאז ההגעה לבלגרד כי דחיית גמר גביע ווינר והמשחק במחזור הראשון, מאפשרת להם קצת מרווח תמרון, אבל הם לא רוצים להיגרר לסיטואציה כמו בעונה שעברה שבה הופיעו ללא שחקנים זרים או עם מעט זרים בכמה מהמשחקים. ג'יילן הורד הביע נכונות לשוב לישראל בעקבות בת זוגו שנמצאת בארץ, ובמכבי מקווים שכמה ימים של שקט במרכז הארץ ישכנעו את יתר הזרים לשוב לקראת המשחק הבא בליגה נגד נס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully