וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א לא השעתה את ישראל, אבל "ועדת המשמעת תפתח בחקירה"

3.10.2024 / 19:17

בכנס של פיפ"א שוב נאלצו לדון בתלונות של ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית, שדורשת להשעות את ישראל: "לוועדת המשמעת יש מנדט"

רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל אחרי ההפסד 2:1 לאיטליה/ניב דברת

פיפ"א החליטה היום (חמישי) לא להשעות את הכדורגל הישראלי, אבל הודיעה שוועדת המשמעת שלה תחקור את ה"חשדות לאפליה" שהעלתה התלונה של ההתאחדות הפלסטינית. בהודעה הרשמית של ההתאחדות לכדורגל העולמית נכתב: "ועדת המשמעת של פיפ"א קיבלה מנדט מלא לחקור את האפליה כביכול, שאותה העלו ראשי ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית".

הדברים הללו מגיעים על רקע התלונות החוזרות והנשנות של התאחדות הפלסטינית שקוראת להשעיית ישראל מהכדורגל הבינלאומי. היום (חמישי) חברי מועצת פיפ"א דנו שוב בסוגיה, אחרי שבמרץ שעבר קראה ההתאחדות הפלסטינית להשעות את ישראל באופן מיידי מהמפעלים האירופיים על רקע המלחמה בעזה, אך בגוף הכדורגל העולמי דחו את ההחלטה - ועשו כך פעם נוספת רגע לפני טורניר הכדורגל האולימפי.

תגובת ההתאחדות לכדורגל להחלטת מועצת פיפ"א: "מי שהחליט להמשיך להטריד את פיפ"א ופינטז על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינ"ל באמצעות שקרים, האשמות שווא והטעיה, נחל פעם נוספת תבוסה. פעלנו לאורך זמן באפיקים שונים, באופן ענייני, סבלני, מקצועי מחושב ומתכונן אל מול הניסון של ההתאחדות הפלסטינית והעומד בראשה לעוות מציאות, והתוצאה היום לא משאירה מקום לספק. כחברי פיפ"א המכבדים את הארגון והסדרים שלו, בניגוד לאלה שפעלו נגדנו, אנחנו מכבדים את מחברי הדו"ח שהוגש לחברי המועצה ואת החלטת המועצה לשקול את העברתם לבחינה משפטית של שני נושאים בלבד מתוך מכלול טענות השווא שהועלו, ככל שתימצא לזה כלל הצדקה עובדתית. בזכות ערכים המייצגים דמוקרטיה מפוארת ומערכת משפטית עצמאית ונחושה של ההתאחדות לכדורגל, מעולם לא הפרנו ולא נפר אף אחד מכללי פיפ"א או אופ"א".

נבחרת ישראל. Jonathan Moscrop, GettyImages
נבחרת ישאל/GettyImages, Jonathan Moscrop

הדרישה שהגישה ההתאחדות הפלסטינית מתבססת על סעיף 4 בתקנון פיפ"א. לטענתם, ישראל "הפרה זכויות אדם", הרגה בין היתר כדורגלנים ושופטים והרסה אצטדיונים ומתקני ספורט בעזה. "אנחנו מתמודדים מול ניסיון ציני, פוליטי ואלים של ההתאחדות הפלסטינית לפגוע בכדורגל הישראלי", טען יו"ר ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ בקונגרס פיפ"א במהלך חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully