וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א תדון היום שוב בדרישת ההתאחדות הפלסטינית להשעיית ישראל

עדיין לא ברור מתי תתקבל ההחלטה הסופית של גוף הכדורגל העולמי בנוגע לדרישה הפלסטינית: "משוכנעים שהצעד הזה יוביל לצדק ושוויון"

רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל אחרי ההפסד 2:1 לאיטליה/ניב דברת

על רקע התלונות החוזרות והנשנות של התאחדות הכדורגל הפלסטינית הקוראת להשעיית ישראל מהכדורגל הבינלאומי, ידונו היום (חמישי) פעם נוספת חברי מועצת פיפ"א בסוגיה. כזכור, כבר במרץ שעבר קראה ההתאחדות הפלסטינית להשעות את ישראל באופן מיידי מהמפעלים האירופיים על רקע המלחמה בעזה, אך בגוף הכדורגל העולמי דחו את ההחלטה - ועשו כך פעם נוספת רגע לפני טורניר הכדורגל האולימפי.

"ההחלטה תתקבל בכפוף להמלצות של היועצים המשפטיים של פיפ"א", טענה היום סוזן שלאבי, סגנית נשיא ההתאחדות הפלסטינית. כשנשאלה מה בכוונתה לעשות אם פיפ"א תדחה שוב את הדרישה, השיבה סגנית הנשיא: "אנחנו לא רוצים לקפוץ למסקנות. נחכה ונראה מה יהיה".

הדרישה שהגישה ההתאחדות הפלסטינית מתבססת על סעיף 4 בתקנון פיפ"א. לטענתם, ישראל "הפרה זכויות אדם", הרגה בין היתר כדורגלנים ושופטים והרסה אצטדיונים ומתקני ספורט בעזה - טענות אותם כמובן הכחישו בישראל. "אנחנו מתמודדים מול ניסיון ציני, פוליטי ואלים של ההתאחדות הפלסטינית לפגוע בכדורגל הישראלי", טען יו"ר ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ בקונגרס פיפ"א במהלך חודש מאי.

נבחרת ישראל. Jonathan Moscrop, GettyImages
נבחרת ישראל/GettyImages, Jonathan Moscrop

לפי הערכות, החלטה סופית לא צפויה להתקבל היום. "אנחנו מחכים בסבלנות להחלטת פיפ"א ומשוכנעים שההליך הזה יוליד לצדק ושוויון עבור הכדורגל הפלסטיני וכל השחקנים", אמרו בהתאחדות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully