וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארתור פיס הציל נקודת אליפות וזכה בטורניר טוקיו

הצרפתי בן ה-20 חזר מפיגור וניצח 7:5, 6:7, 3:6 את בן ארצו אוגו הומבר, בגמר שארך יותר משלוש שעות. יעלה למקום ה-21 בעולם

תיקתקנו, 1.10 - סיכום אירועי היום בספורט/ספורט1

אוגו הומבר היה מרחק נקודה אחת מלהיות הצרפתי הראשון אי פעם שמנצח בכל שבעת הגמרים שלו בסבב ה-ATP, אבל אז בן ארצו ארתור פיס הציל נקודת אליפות עם ווינר מרהיב, השווה את המערכות והמשיך לניצחון 7:5, 6:7, 3:6 אחרי יותר משלוש שעות בגמר טורניר טוקיו. זה תואר שלישי שלו בקריירה, בסיום טורניר בו גמר על ארבעה מדורגים מהטופ 20 (לפני הומבר, ניצח גם את טיילור פריץ, בן שלטון והולגר רונה). והוא רק בן 20.

אחרי שזכה גם בטורניר המבורג, פיס הוא בסך הכול הטניסאי השני שלוקח יותר מתואר ATP 500 במהלך 2024, אחרי יאניק סינר המדורג ראשון בעולם. בזכות הניצחון הזה, הטאלנט הצרפתי יתקדם מהמקום ה-24 אל המקום ה-21 בדירוג העולמי, קרוב מאוד להומבר שנותר הצרפתי הבכיר (18).

הומבר דהר עם חמישה אייסים ושתי שבירות במערכה הראשונה, ובשנייה נגרר לשובר-שוויון ובו היה כאמור על סף ניצחון. אבל במצב של 5:6 ומרחק נקודה מהתואר, הגיעה ההברקה של פיס ששינתה את פני המשחק. הומבר לא הצליח לשמור על ההגשות בשתי הנקודות הבאות, הפסיד את שובר השוויון ובמערכה השלישית נשבר ל-3:5 והסתפק בסגנות.

ארתור פיס (מימין) זוכה טורניר טוקיו עם בן ארצו אוגו הומבר. PHILIP FONG/AFP, GettyImages
תואר שני ב-224 ושלישי בקריירה. ארתור פיס, מימין, עם אוגו הומבר/GettyImages, PHILIP FONG/AFP

הפרס הכספי בטורניר הזה ירד מעט השנה, כך שהאלוף החדש הכניס לכיסו סכום של 340 אלף דולר - כמעט 10 אחוזים פחות ממה שקיבל בן שלטון לאחר הזכייה אשתקד. הסגן הרוויח כ-183 אלף דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • ארתור פיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully