וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן נבחרת ישראל לשעבר: "ארטטה היה 'מר שקט'. לא דמיינתי שיהיה מאמן"

לואיס פרננדז התייחס למאמן ארסנל, ששיחק אצלו בתחילת המילניום בפריז סן ז'רמן: "כשראיתי אותו מעביר אימון, אמרתי לעצמי שזה לא מי שהכרתי. פפ לימד אותו המון"

תיקתקנו, 1.10 - סיכום אירועי היום בספורט/ספורט1

כאשר היה בסך הכול בן 18, ועדיין בלי דקה כמקצוען, מיקל ארטטה הושאל מקבוצת המילואים של ברצלונה לפריז סן ז'רמן. המאמן שצירף אותו אז, באמצע עונת 2000/01, היה לואיס פרננדז. כוכב העבר של נבחרת צרפת ומי שאימן בהמשך גם את נבחרת ישראל, נזכר בכך יותר משני עשורים אחרי, לקראת המשחק הראשון של ארטטה כמאמן ארסנל מול פ.ס.ז' הערב (שלישי, 22:00).

"בחיים לא הייתי חושב שהוא יהיה מאמן", הבהיר פרננדז בריאיון ל-Ouest-France. "הוא היה אז 'מר שקט'. הוא מעולם לא אמר מילה וציפה שהחברים לקבוצה יחזירו אותו למקום".

פרננדז התייחס גם לעובדה שקשרו לשעבר למד מהתקופה לצד פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי בסוף העשור הקודם, אז הוזמן על ידי ארטטה והופתע מההתפתחות שלו בקריירה החדשה: "כשראיתי אותו עומד וצועק על המגרש כשהוא הוביל את האימון, אמרתי לעצמי שזה לא מי שהכרתי. ראיתי שיש לו את מה שצריך כדי להיות מאמן בעתיד. פפ היה המורה שלו, הוא לימד אותו המון".

לואיס פרננדז עם מיקל ארטטה, אימון פריז סן ז'רמן, מרץ 2001. PATRICK HERTZOG/AFP, GettyImages
"לא אמר מילה". לואיס פרננדז עם מיקל ארטטה באימון במרץ 2001/GettyImages, PATRICK HERTZOG/AFP

ארטטה בן ה-42 רשם 53 הופעות בכל המסגרות במדי פריז סן ז'רמן תחת הדרכתו של פרננדז. הוא הבקיע חמישה שערים ובישל עוד חמישה בתקופה הזו, כולל אסיסט אחד בליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully