וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיט רוז, שיאן החבטות בבייסבול בכל הזמנים, הלך לעולמו

רוז בן ה-83 מת בביתו. הציב שיאים רבים כשחקן, אך נתפס כמהמר על משחקי קבוצתו בעודו מאמן אותה, הורחק לכל החיים ולא הורשה להיכנס להיכל התהילה

פיט רוז. Phillip Faraone, GettyImages
חובט אגדי עם כתם ענק. פיט רוז/GettyImages, Phillip Faraone

הוא היה חובט ענק, מבחינת מספרים הגדול ביותר - 17 פעמים באולסטאר, שלוש זכיות בוורלד סיריס, 3,562 משחקים וחשוב מכל - 4,256 חבטות שמציבות אותו במקום הראשון אי פעם בקטגוריה - ועדיין לא נכנס להיכל התהילה. פיט רוז, האיש שנכנס להיסטוריה מהצד הטוב והרע שלה, הלך הלילה לעולמו כשהוא בן 83.

רוז, שכונה "צ'רלי האסל", שיחק בסינסינטי בשנות ה-60 וה-70 ומאוחר יותר בפילדלפיה, מונטריאול ושוב סינסינטי בשנות ה-80, היה חובט טמפרמנטי ואגדת בייסבול. ב-1978 הפך לשחקן ה-13 בהיסטוריה שמגיע ל-3,000 חבטות (שנים מאוחר יותר, כאמור, שבר את השיא) ובאותה שנה הגיע לרצף של 44 משחקים רצופים עם חבטה, כשהוא מאיים על השיא של ג'ו דימאג'יו (56).

פיט רוז נאבק על הכרתו להיכנס להיכל התהילה - ללא הצלחה

אלא שלאחר הפרישה הכול התהפך. ב-1986 הוא סיים את הקריירה במדי סינסינטי ועבר לאימון. ב-1988 הורחק ל-30 יום לאחר שדחף את השופט, הרחקה שנותרה עד היום כארוכה ביותר בתולדות המאמנים בענף, ואז התפרסם "דו"ח דאוד" - מסמך בן 225 עמודים שתיאר חקירה של רוז בענייני הימורים. הוא הודה שהימר על ענפי ספורט שונים אבל לא על בייסבול. עם זאת, כשהחקירה העמיקה התברר שהימר על משחקי הרדס בעודו מאמן אותם והרוויח סכומים שהגיעו ל-10 אלפים דולר למשחק. הוא הורחק על ידי הקומישינר בארט ג'מאטי לכל החיים בשל הכתמת המשחק. שמונה ימים לאחר פסיקתו מת ג'מאטי מהתקף לב.

רוז לא רק הושעה, גם הכניסה המובטחת להיכל התהילה ננעלה בפניו. מאוחר יותר החלו דיונים האם הימורים בעד הקבוצה נחשבים (לא היו הוכחות שהימר נגד הרדס בעודו מאמן) והאם הוא בכל זאת צריך להיכנס להיכל. הוא ערער מספר פעמים ללא הצלחה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיט רוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully