וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסראללה אהב כדורגל? יש גם מי שטוען שהיטלר אהב כלבים"

בתקשורת הצרפתית הגדירו את רב המרצחים כ"אוהד מושבע של ספורט, עם חיבה מיוחדת למראדונה". צדיקה אחת בסדום התרעמה על הסיקור המעוות: "לקרוא ולהקיא"

גופתו של חסן נסראללה,יושב ראש ארגון חיזבאללה יוצאת מבור, דאחייה לבנון.29 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

עבור הישראלים - כמו גם עבור מיליוני אנשים בעולם המערבי שמייצגים את הקול השפוי - חיסולו של חסן נסראללה היה שחר של יום חדש. אבל בחלק מכלי התקשורת הבולטים בעולם, ההספדים לרב המרצחים השיעי היו מלטפים וחיוביים, שלא לומר שקריים. ב"ניו יורק טיימס" הגדירו את נסראללה כמי ש"שאף לפלסטין אחת עם שוויון למוסלמים, יהודים ונוצרים" - תיאור שכמובן רחוק מהמציאות - ובעיתון "לה מונד" הצרפתי הגדילו לעשות כשתיארו אותו באחת הכתבות כאדם סימפטי וחביב, כשהם מדגישים את העובדה שמדובר באוהד כדורגל מושבע.

"לצד עשייתו הפוליטית והחברתית, נסראללה היה חובב כדורגל ידוע, ששיחק בצעירותו וגדל להיות מעריץ של דייגו מראדונה", תואר הארכי-טרוריסט בעיתון הצרפתי המוביל, ובכלי תקשורת אחרים במדינה הזכירו גם כן את עברו הספורטיבי, מה שצייר אותו באור חיובי.

אבל היה גם קול שפוי. אמש תקפה העיתונאית אלבה ונטורה את התקשורת הצרפתית, וטענה כי האמירות על אהבתו של נסראללה לכדורגל מייצגת את הסיקור המעוות שקיבל בצרפת לאחר חיסולו.

"קראתי שנסראללה אהב כדורגל, וחשבתי לעצמי - גם על אדולף היטלר אמרו שאהב כלבים. מבחינתי, זה היינו הך", אמרה לטלוויזיה הממלכתית של צרפת. "אני קוראת את הכתבות על נסראללה בתקשורת הצרפתית, ועומדת להקיא. אני רק רוצה להזכיר שמדובר ברוצח המונים שפל, שרצח צרפתים, אמריקאים, ישראלים ואפילו מוסלמים סונים. הוא הראה בכל דרך אפשרית שהוא רוצח המונים מתועב. אני המומה מהאופן שבו התקשורת הצרפתית 'טיפלה' בו בכפפות של משי בימים האחרונים".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצרת בביירות, 2013. רויטרס
"אוהד כדורגל"? נסו רוצח המונים. נסראללה/רויטרס

בריאיונות שקיים לאורך השנים, נסראללה אכן העיד על עצמו כחובב כדורגל. "בתור ילד שיחקתי הרבה עם חברים. אהדתי את נבחרת ברזיל, ולפעמים גם עקבתי אחרי ארגטינה, במיוחד בתקופת דייגו מראדונה", סיפר באחד הריאיונות לעיתון הלבנוני "אל אחבאר", וחשף כי עקב באדיקות אחרי משחקי מונדיאל 2014. "אני ובני אהבנו לצפות במשחקים יחד. הוא רצה שגרמניה תנצח בגמר, ואני הייתי בעד ארגנטינה", אמר - אבל בשנים האחרונות בהן הסתתר בבונקרים ספק אם הצליח לדבוק בתחביב - וטוב שכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully