וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מאבק במחלת הסרטן: דיקמבה מוטומבו הלך לעולמו בגיל 58

שחקן העבר ב-NBA שכיכב במשך יותר משני עשורים בליגה הטובה בעולם, מת לאחר מאבק בסרטן המוח: "היה גדול מהחיים, הרוח שלו תמשיך להיות איתנו"

תיקתקנו, 30.9/ספורט1

דיקימבה מוטומבו הלך הערב (שני) לעולמו בגיל 58 אחרי מאבק בסרטן המוח. שחקן העבר ב-NBA וחבר היכל התהילה של הליגה הטובה בעולם מת כשהוא "מוקף במשפחתו", לפי לשון ההודעה הרשמית של ה-NBA.

הקומישינר של הליגה, אדם סילבר, ספד לסנטר העבר האגדי: "דיקמה מוטומבו היה פשוט גדול מהחיים. על הפרקט הוא היה אחד החוסמים ושחקני ההגנה הטובים בהיסטוריה של ה-NBA. מחוץ למגרש, הוא נתן את הלב והנשמה שלו כדי לעזור לאחרים. לא היה אדם יותר מוכשר מדיקמבה לשרת את ה-NBA כשגריר עולמי. הוא אהב מה שמשחק הכדורגל נתן לקהילות, במיוחד ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו וברחבי אפריקה. היתה לי הזכות להיות איתו מסביב לעולם באירועים של הליגה. הרוח שלו תמשיך להיות איתנו. בשם כל משפחת ה-NBA, אני שולח תנחומים למשפחתו".

"זה יום עצוב, בעיקר עבורנו האפריקאים, אבל גם לכל העולם", אמר ג'ואל אמביד. "מלבד כל מה שהשיג על הפרקט, אני חושב שהוא היה גדול יותר אפילו מחוצה לו. הוא עשה הרבה דברים גדולים להרבה אנשים. מבחינתי הוא היה מודל לחיקוי".

אפריקאי נוסף בליגה, נשיא טורונטו מסאי יוג'ירי, אמר: "זה קשה מאוד להאמין. אין לכם מושג כמה חשוב הוא היה עבורי. הוא עשה אותנו מי שאנחנו. הוא ענק, אדם ענק".

שחקן יוסטון דיקמבה מוטומבו. GettyImages
משחקני ההגנה הגדולים בתולדות הליגה. מוטומבו/GettyImages

מוטומבו שהתנשא לגובה של 2.18 מטרים, היה אחד משחקני ההגנה הטובים בתולדות ה-NBA. הוא נבחר בדראפט 1991 במקום הרביעי על ידי דנבר וכבר בעונת הרוקי שלו נבחר למשחק האולסטאר עם ממוצעים אדירים של 16.6 נקודות, 12.3 ריבאונדים ו-3.0 חסימות למשחק. הוא המשיך לעוד 7 הופעות באולסטאר, זכה ארבע פעמים בתואר שחקן ההגנה של העונה, שלוש פעמים בחמישיית ההגנה הראשונה, חמישיית הרוקיז ומספר 55 שלבש על הגופייה הופרש על ידי אטלנטה ודנבר. אחרי שתי הקבוצות הללו, המשיך את הקריירה לפילדלפיה, ניו ג'רזי, ניו יורק וסיים אותה ביוסטון ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully