וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב רייסברג יזנק לאליפות העולם בציריך: "המרוץ הקשה אי פעם"

הרוכב בן ה-23 יהיה הנציג היחיד של ישראל באליפות העולם באופני כביש: "מעטים יצליחו לסיים, החלום שלי להיות אחד מהם"

תיקתקנו, 27.9/ספורט1

הרוכב הישראלי נדב רייסברג יזנק מחר (ראשון) בציריך כנציג הבודד של ישראל באליפות העולם באופני כביש, אחת המהדורות הקשוחות והקשות ביותר אי פעם: 274 ק"מ ולמעלה מ-4,600 מטרים של טיפוס.

נראה שרייסברג בן ה-23, שאיכשהו הצליח לדחוק לתוך עונת הבכורה המקצוענית שלו סדרת דרמות ואתגרים בלתי נגמרת, מוצא את עצמו בפני האתגר הקשוח מכולם. "רכבתי על חלקים במסלול הזה ביומיים האחרונים והיה ברור לי שמי שישרוד יצטרך להתמודד עם רגעים של ארוכים של סיוט", אמר.

הכוונה בעיקר לצמד עליות שיגיעו כמעט ברצף בזו אחר זו בעיצומה של כל אחת משש הקפות בתוככי ציריך, ואשר הרוכבים יגיעו לראשונה שבהם אחרי 70 ק"מ. הקושי להתאושש בין הראשונה לשנייה, כל פעם מחדש, צפוי לפורר את הפלוטון ולהותיר במרוץ מעט מאד רוכבים לקראת הסיום. "אני לא מאמין שיותר מ 40 יסיימו", אמר רייסברג.

הוא יודע היטב שמול הרוכבים הטובים בעולם - אלוף העולם מתיו ואן דר פול, הרוכב הטוב בעולם טאדיי פוגצ'אר, האלוף האולימפי רמקו אבנפול וכוכבים אחרים - הדבר הגדול ביותר שהוא יכול להשיג הוא פשוט לחצות את קו הסיום. "אם זה יקרה זה יהיה הישג גדול, חלום". הוא מסכם. "אתן את הכל כדי לייצג את המדינה בכבוד. דווקא עכשיו, דווקא בימים אלו, זה נראה לי כמשימה שראוי לתת הכל עבורה".

נדב רייסברג רוכב אופניים ישראלי. נועה ארנון, אתר רשמי
"אתן את הכל כדי לייצג את המדינה בכבוד". נדב רייסברג/אתר רשמי, נועה ארנון

ביום שישי גבה המסלול הזה את חייה של הרוכבת השוויצרית הצעירה (18) שהתרסקה באחת הירידות במהלך מרוץ האליפות לרוכבות אנדר 23 . "כולם עדיין בהלם מהטרגדיה הזו", סיפר הרוכב הישראלי של קבוצת ישראל פרמייר טק. הוא עצמו התרסק העונה בג'ירו דה איטליה, שבר את שתי ידיו, אבל הצליח להתאושש ולסיים בהצלחה את הוולטה דה אספניה, הגרנד טור הראשון בחייו.

אתמול התחרה הרוכב הצעיר אמרי פיינגזיכט מקבוצת הפיתוח של "ישראל פרמייר טק" כנציג ישראל בקטגוריית עד גיל 23. למרות התחלה מצוינת, תנאי מזג אוויר קשים של גשם וטמפרטורות נמוכות הכריעו אותו והוא נזקק לטיפול רפואי. "מדדו לי באמבולנס 32 מעלות", סיפר בתסכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully