וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמסה, חמסה: מכבי תל אביב בעקבות הנתון שכל הזמן חומק לה

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 13:47

31 שנים לא חיברה מכבי תל אביב חמישה ניצחונות ליגה ברצף בתחילת עונה. תשע אליפויות היו לה מאז העונה של 1993/4, שלא הסתיימה בצלחת, אבל בכולן היא לא הצליחה לסיים את המחזור החמישי עם מאזן מושלם. מחר יישבר המנחוס מול עירוני טבריה?

תקציר מהליגה האירופית: בראגה - מכבי תל אביב 1:2/ספורט1

על פניו המשחק מחר (ראשון, 20:30) של מכבי תל אביב מול עירוני טבריה הוא עוד משחק ליגה רגיל, אבל לא כך הם פני הדברים. נכון שיש כאן גם את עניין המעבר ממשחק חוץ באירופה לליגת העל, שהוא תמיד משימה מאתגרת. משימה שדורשת מאמץ גדול כדי לנצח, אחרי שחוזרים רק יומיים קודם ממסע ביבשת, כל שכן כשהוא בפורטוגל המערבית והרחוקה כל כך.

הסיפור מחר בבלומפילד יהיה בסימן חמש. בפעם הראשונה מאז עונת 1993/4, תוכל מכבי תל אביב לרשום ניצחון חמישי ברצף בפתיחת העונה. המועדון הגדול והגאה הזה, שידע תשע אליפויות מאז העונה ההיא של 1993/4 (שאגב לא הסתיימה באליפות), לא הצליח לייצר חמישה ניצחונות ברצף בתחילת עונה. במשך 31 שנים, מכבי תל אביב לא עשתה את זה ומחר תהיה לה הזדמנות נהדרת.

הפעם האחרונה בה מכבי תל אביב היתה קרובה לחמישה ניצחונות ברצף היתה לפני 11 שנים, אצל פאולו סוזה. אז היא נעצרה במחזור החמישי בתיקו 0:0 באשדוד ולא הצליחה לרשום חמישה ניצחונות באחת העונות הגדולות שלה, עונה שהסתיימה באליפות.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נעצר באשדוד. סוזה/ברני ארדוב

העונה ההיא של סוזה היתה השלישית ברצף בה מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח במחזור החמישי ולייצר חמישה ניצחונות רצופים בתחילת העונה. בעונה של מוטי איוניר, 2011/12, הפסידה הקבוצה במחזור החמישי באיצטדיון וינטר לעירוני רמת השרון 3:1 והחלה לקרטע בדרך לפיטוריו של המאמן בהמשך. בעונה לאחר מכן, שהחלה את עידן המאמנים הזרים במכבי תל אביב, פתחו הצהובים עם ארבעה ניצחונות ואז במחזור החמישי, הפסידו 3:1 להפועל באר שבע. אוסקר גרסיה היה כזכור המאמן ובסיום העונה, זכתה מכבי תל אביב באליפות הראשונה של מיטש גולדהאר.

בעונה הגדולה של ולדאן איביץ' עם האליפות של 31 נקודות ההפרש מהמקום השני, מכבי תל אביב עשתה תיקו 1:1 כבר במחזור השני. אברהם גרנט בעונת האליפות של 1994/5 התחיל עם הפסד לעירוני אשדוד, לזכותה כבש יואל סויסה. עונה לאחר מכן, בדאבל של דרור קשטן בעונת 1995/6, מכבי תל אביב פתחה עם שלושה ניצחונות ברצף ובמחזור הרביעי הפסידה להפועל חיפה 3:0.

בעונה שעברה אצל רובי קין, מכבי תל אביב אמנם סיימה כבר במחזור השלישי מול מכבי בני ריינה בתיקו 1:1, אבל למעט התוצאה הזו, הסיבוב הראשון היה מושלם והקבוצה עשתה 37 נקודות מתוך 39 אפשריות עד שנעצרה בתיקו נוסף מול הפועל חדרה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
אבי נמני ניר קלינגר. עדי אבישי, מעריב
מכבי תל אביב הנוכחית תשחזר את ההישג של נמני וקלינגר?/מעריב, עדי אבישי

מי הוא ספורטאי השנה?

תום ראובני
ארטיום דולגופיאט
פיטר פלצ'יק
עמי דדאון
דני אבדיה
ערן זהבי
24378 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שרון קנטור
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מורן סמואל
דריה אטמנוב
20392 משתתפים

הפעם הקודמת בה מכבי תל אביב פתחה עם חמישה ניצחונות ברצף היתה כאמור לפני 31 שנה ובצורה מדהימה, היה לה גם אז ערב המחזור החמישי הפרש שערים זהה לזה שיש לה היום - 1:8. אז היא יצאה במחזור החמישי למשחק חוץ בקרית אליעזר מול הפועל חיפה ופירקה אותה 0:7 משלושער של איציק זוהר, צמד של אבי נמני ושערים נוספים של מאיר מליקה ואלי דריקס. מכבי תל אביב ההיא ניצחה 11 מחזורים ברצף ונעצרה רק בתיקו 1:1 מול מכבי חיפה, שזכתה בסיום העונה באליפות.

מחר תסתפק מכבי תל אביב גם בניצחון של 0:1, כדי לרשום בפעם הראשונה אחרי יותר משלושה עשורים, פתיחת עונה של חמישה ניצחונות ליגה ברצף. כאחד שכל הזמן מחפש נקודות ציון ושבירת שיאים, ערן זהבי, שמחפש את השער הראשון שלו העונה, ישמח ודאי להתכבד בשער כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully