וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמונת המחצית הראשונה: הנתונים לקראת המחזור החמישי

הפועל ירושלים ירדה בפיגור להפסקה בכל המחזורים עד כה, מכבי תל אביב ומכבי חיפה תמיד הובילו. וגם: כמה שנים מחכה הפועל חיפה לנצח בבאר שבע וכמה זמן לא חגגה מכבי פתח תקוה בטדי?

תקציר מהליגה האירופית: בראגה - מכבי תל אביב 1:2/ספורט1

שבת, 19:15: עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה (ספורט4)

* שתי הקבוצות נפגשו 43 פעמים במסגרת ליגת העל, כשמכבי חיפה מובילה 15:22 בניצחונות ועוד שישה משחקים לא הוכרעו.

* ב-14 המפגשים האחרונים בכל המסגרות הצליחה עירוני קרית שמונה להשיג רק ניצחון אחד על הירוקים - 1:2 בפברואר 2022. עאיד חבשי ונדב נידם הם היחידים שהיו שותפים לו, כשמנגד שרדו במכבי חיפה עלי מוחמד, דולב חזיזה, דין דוד ושון גולדברג שנכנס אז כמחליף.

* אותו הפסד גם היה היחיד של ברק בכר ב-17 משחקי ליגה בהם אימן מול האקסית שלו (לעומת 14 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). הוא הפסיד לקרית שמונה עוד פעמיים בגביע כמאמן הפועל באר שבע.

* את הקדנציה הראשונה שלו במכבי חיפה סיים ליאור רפאלוב עם צמד לרשת קרית שמונה במשחק האליפות ב-2011. סך הכול יש לו ארבעה שערים מולה והפסד בודד בשבעה משחקים.

שחקני מכבי חיפה, תומר חמד, ליאור רפאלוב. ברני ארדוב
ליאור רפאלוב עם תומר חמד אחרי הצמד לרשת קרית שמונה במאי 2011/ברני ארדוב

שבת, 20:00: מכבי בני ריינה - בית"ר ירושלים (ספורט3)

* מכבי בני ריינה ברצף של שלושה ניצחונות על בית"ר ירושלים ומחזיקה מולה במאזן 1:4 מאז הצטרפותה לליגת העל.

* ניצחון הליגה היחיד של בית"ר היה בינואר 2023, כאשר אורי דהן בשער הבכורה שלו בקבוצה ודנילו אספרייה קבעו 0:2 בגרין.

* משחקיה של בני ריינה הבלתי מנוצחת סיפקו הכי הרבה שערים עד כה. היא כבשה 10 (יותר מכל קבוצה אחרת), ספגה שישה והממוצע עומד על ארבעה שערים למשחק.

* כל 14 משחקי החוץ האחרונים של בית"ר בליגה הסתיימו בהכרעה (שבעה ניצחונות ושבעה הפסדים), מאז ה-1:1 מול מכבי חיפה בדצמבר אשתקד.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אורי דהן שחקני בית"ר ירושלים חגיגות. דני מרון
שערו הראשון במדי בית"ר היה בניצחון הליגה היחיד על בני ריינה. אורי דהן/דני מרון

שבת, 20:00: הפועל ירושלים - מכבי פתח תקוה

* הפעם האחרונה שמכבי פתח תקוה ניצחה במשחק ליגה בטדי את הפועל ירושלים (ההיסטורית) הייתה בעונת הירידה של האדומים לפני יותר מ-24 שנים, כאשר כפיר פרטיאלי והאקס אסי טובי קבעו 0:2 בפברואר 2000.

* המלאבסים הפסידו בארבעת הביקורים האחרונים אצל הפועל ירושלים במסגרת ליגת העל ולא ניצחו גם בארבעת הביקורים האחרונים אצל בית"ר, כך שניצחון הליגה האחרון בטדי היה 1:2 על בית"ר בנובמבר 2020. מוחמד הינדי הכריע אז.

* הפועל ירושלים צברה נקודה אחת עד כה ומגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים. בעונה שעברה חיכתה עד למחזור ה-10 כדי לחגוג ניצחון בכורה וקטעה בעזרתו רצף של חמישה הפסדים.

* הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה שירדה למחצית בפיגור בכל ארבעת מחזורי הפתיחה.

* מכבי פתח תקוה כבשה הכי מעט בליגה - שער אחד (שלפחות היה שווה ניצחון). המארחת קצת מעליה עם שני שערי זכות, כמו הפועל חדרה.

שחקן מכבי פתח תקוה מוחמד הינדי. דני מרון
אחראי לניצחון האחרון של מכבי פתח תקוה בטדי. מוחמד הינדי בנובמבר 2020/דני מרון

ראשון, 20:00: הפועל באר שבע - הפועל חיפה (ספורט2)

* הפועל חיפה עשתה סוף בעונה הקודמת לרצף של 28 משחקי ליגה ללא ניצחון על הפועל באר שבע, כשהצליחה לגבור עליה פעמיים בבית: 0:1 בליגה הסדירה ו-0:2 בפלייאוף העליון.

* עכשיו הפועל חיפה מקווה לנצח גם בבאר שבע - דבר שלא עשתה מאז ה-0:2 בווסרמיל במרץ 2011, כאשר עדן בן בסט כבש בפנדל ואמיר אבו ניל הוסיף. מאז היו 13 ניצחונות של המארחת לצד ארבע תוצאות תיקו.

* הפעם האחרונה שהשתיים נפגשו במחזור החמישי הייתה לפני שבע שנים. אז הפועל חיפה אירחה וחנן ממן השווה ל-1:1 בכדור חופשי, אחרי שער של תומאש פקהארט. אלון תורג'מן, היום בבאר שבע, פתח אז בהרכב המארחת יחד עם דור מלול. לירן סרדל שותף כמחליף.

* ב-14 משחקי הבית שלה בליגה במהלך 2024, הפועל באר שבע הפסידה רק פעם אחת (4:1 למכבי חיפה בפלייאוף העליון בעונה הקודמת) לעומת 11 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו (כולל ה-0:0 ללא נקודות מול סכנין).

* רותם חטואל עדיין לא כבש העונה, אבל אולי זה יקרה מול היריבה האהובה עליו. הוא מצא את הרשת של הפועל חיפה בכל אחת מארבע העונות שלו במדי הפועל באר שבע. סך הכול יש לו שישה שערים מולה, כולל צמד ב-0:4 הביתי אשתקד.

רותם חטואל הפועל באר שבע, גמר גביע המדינה 2024. אריאל שלום
אולי מול היריבה האהובה עליו? רותם חטואל/אריאל שלום

ראשון, 20:30: מכבי תל אביב - עירוני טבריה

* מפגש ראשון אי פעם בין שתי הקבוצות. עירוני טבריה תקווה לחולל סנסציה וללכת בדרכה של הפועל טבריה, שבמשחק הראשון שלה בליגה הבכירה מול מכבי תל אביב חגגה 1:4 גדול בבית בדצמבר 1961. אחר כך חילצה רק עוד תיקו אחד, לעומת תשעה הפסדים.

* מכבי תל אביב היא המושלמת היחידה בליגה ורוצה להישאר כזו גם אחרי המחזור החמישי - דבר שלא עשתה כבר 31 שנה. אז, ב-1993/94, הייתה עם הפרש שערים 1:8 אחרי ארבעה מחזורים (כמו העונה), מחצה 0:7 בחוץ את הפועל חיפה במחזור החמישי והמשיכה לרצף היסטורי של 11 ניצחונות בפתיחת העונה, אך בסופו של דבר איבדה את האליפות למכבי חיפה שסיימה ללא הפסד. חוץ מערן זהבי, ניר ביטון ואופיר דויזאדה, כל יתר שחקני הסגל אפילו לא נולדו אז.

* מאז היו שלושה מקרים בהם פתחה מכבי תל אביב עם ארבעה ניצחונות, ובשלושתם מעדה במחזור החמישי. ב-2011/12 הפסידה בווינטר 3:1 להפועל ניר רמת השרון, עונה לאחר מכן הפסידה באותה תוצאה במחזור החמישי בבאר שבע וב-2013/14 נעצרה עם 0:0 באשדוד.

* בדרך למאזן המושלם, מכבי תל אביב הובילה בכל ארבע המחציות הראשונות עד כה (כמו מכבי חיפה, לה משחק פחות). לעומתה, טבריה עדיין לא מצאה את הרשת לפני ההפסקה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מול מיכאל סירושטן שחקן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
היה שם בפעם הקודמת שמכבי תל אביב הייתה עם 12 מ-12, ואז נעצרה. ערן זהבי מול אשדוד באוקטובר 2013/קובי אליהו

שני, 20:00: בני סכנין - מכבי נתניה (ספורט1)

* 43 מפגשים היו בין הקבוצות במסגרת ליגת העל, כשמכבי נתניה מובילה 7:15 בניצחונות ועוד 21 משחקים הסתיימו בתיקו (10 מהם ב-0:0).

* בזכות ה-0:1 בחוץ בעונה שעברה, קטעה בני סכנין רצף של 14 משחקי ליגה ושמונה שנים ללא ניצחון על מכבי נתניה. כעת היא תנסה לעשות את זה גם במשחק ביתי - דבר שלא קרה מאז המפגש הראשון ביניהן בליגת העל, שנערך בעילוט והסתיים ב-1:2 בנובמבר 2003. היא אירחה מאז את נתניה עוד 18 פעמים, בהם רשמה שישה הפסדים ו-12 תוצאות תיקו.

* אחרי שהצליחה להימנע משפל היסטורי של ארבעה הפסדים בפתיחת עונה וחגגה ניצחון בכורה, מכבי נתניה מחפשת גם נקודות חוץ ראשונות. בעונה שעברה לא הצליחה לנצח בחוץ אז סוף דצמבר (החלה עם ארבעה הפסדים וביניהם גם שתי תוצאות תיקו).

* סלובודן דראפיץ' אימן 12 משחקים בליגת העל מול האקסית מכבי נתניה והפסיד רק פעמיים, כולל 1:0 בינואר 2011, בקדנציה הקודמת כמאמן סכנין. פרט לכך, יש לו ארבעה ניצחונות ושש תוצאות תיקו, אבל את מרקו בלבול טרם ניצח (תיקו וארבעה הפסדים).

סלובודן דראפיץ' מאמן בני סכנין. מאור אלקסלסי
מאזן מצוין מול מכבי נתניה, אבל טרם ניצח את מרקו בלבול. סלובודן דראפיץ'/מאור אלקסלסי

שני, 20:00: הפועל חדרה - מ.ס. אשדוד

* כל 17 המפגשים בין הקבוצות בכל המסגרות הניבו שערים, ובדרך כלל משני הצדדים. בליגה היו רק שלושה מקרים בהם אחת מהשתיים לא כבשה: בדצמבר 2019 הפסידה מ.ס. אשדוד 2:0 בבית, בינואר 2023 הפועל חדרה היא זו שהפסידה 2:0 כמארחת ובסיבוב הראשון אשתקד שוב אשדוד הפסידה 1:0 בבית.

* אותו ניצחון 0:1 של חדרה באשדוד, בדיוק באותו תאריך לפני שנה, היה הראשון שלה ב-2023/24 אחרי שפתחה את הליגה עם ארבעה הפסדים.

* ב-2020/21 היו לחדרה שתי נקודות אחרי ארבעה משחקים, בדומה למצבה כעת, ואז הביסה 0:4 את בני סכנין במשחק ביתי בנתניה במחזור החמישי.

* מ.ס. אשדוד לא הצליחה לנצח בארבעת המקרים האחרונים בהם אירחה את חדרה, מאז ה-1:3 בתחילת יולי 2020 (עונת הקורונה). טימותי אוואני פתח באותו משחק בפלייאוף התחתון ומוחמד כנעאן שותף כמחליף, בעוד אצל המפסידה שרדו מנשה זלקה ודיא לבאבידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully