וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית עדכנית: "בן שרף יכול להיבחר שני בדראפט 2025"

פתיחת העונה המהפנטת של הגארד מעסיקה גם את טובי המומחים בארה"ב, ומבססת אותו כאחד הפרוספקטים הבכירים באירופה. מומחה הדראפט של "האתלטיק" מודה שהוא מזנק בתחזיות, אחר כבר מציב אותו מתחת לקונצנזוס לבחירה 1 קופר פלאג: "לישראל לא היה דבר כזה"

תיקתקנו, 25.9/ספורט1

בן שרף לא יכול לדמיין פתיחה טובה יותר לקדנציה שלו באולם הגרמנית. אחרי שכיכב עם 22 נקודות במשחקו הרשמי הראשון בקבוצה במסגרת הבונדסליגה, ערך הגארד בן ה-18 טבילת אש ראשונה במסגרת אירופית - ונראה פשוט נהדר.

13 נקודות ברבע האחרון וההארכה השכיחו פתיחת משחק קצת פחות טובה שלו ברמה האישית, כשהוא שוב מפגין ביטחון ובגרות, ומצעיד את הקבוצה הצעירה לניצחון 93:96 על טרפל סופוט שמצידה נחלה אכזבה גדולה במשחקה האירופי הראשון אחרי שבע שנים. בסך הכל, שרף סיים את המשחק עם 17 נקודות (7 מ-17 מהשדה), 10 אסיסטים, 3 ריבאונדים ו-3 חטיפות - ונראה כמי שמקבל את המפתחות מהמאמן טיי הארלסון ולוקח את ההזדמנות בשתי ידיים.

אומנם מדובר רק בתחילת העונה, אבל כל הסימנים מראים ששרף בחר נכון כשחתם באולם, שמעניקה לו את הבמה אפילו יותר מאשר במדי עירוני קרית אתא, במדיה בלט אשתקד בעיקר על תקן סקורר ופחות כמנהל משחק.

פתיחת העונה המרשימה של שרף, שמתחברת להופעה הנפלאה באליפות אירופה לנבחרות נוער, מבססת אותו כאחד הכישרונות המובילים באירופה, כזה שזוכה למעקב צמוד גם מקרב סקאוטים ומומחי דראפט בארצות הברית.

רבים מהם צייצו או התייחסו באופן כזה או אחר לתצוגות של שרף בימים האחרונים, והלילה כתב מומחה הדראפט סאם וסני מ"האתלטיק": "מבין הכישרונות שאמורים להיבחר מחוץ לטופ 5 בדראפט, השם של שרף ממשיך לבלוט. מצד אחד, יד שמאל מאוד דומיננטית והוא חייב לשפר את השימוש ביד ימין. אבל בן אדם, יש שם כל כך הרבה. היכולת להאט תוך כדי תנועה, עבודת הרגליים, המסירה, ועכשיו גם הקליעה מתחילה להתחבר".

שרף אומנם עדיין זוכה למה שנראה כהערכת חסר בתחזיות והמוקים המובילים של דראפט 2025. לא רק וסני מציין את שרף כמי שלא אמור להיבחר בטופ 5, ורק לפני יומיים העריכו ב"ספורטס אילוסטרייטד" שהוא פוטנציאל לבחירת סוף סיבוב ראשון או תחילת סיבוב שני. אבל ככל שהזמן עובר ושרף ממשיך לבלוט, המנייה שלו ממשיכה לטפס ולעלות, ויש כבר מי שמוכן להתייחס אליו כאחד הכישרונות המובילים של דראפט 2025 שמסומן כחזק מאוד, ומלא בכישרונות מסקרנים.

"אני רואה אותו מסוגל להפוך לבחירה השנייה בדראפט", אמר ואולי מעט הפריז הסקאוט שלדון וולמן, שפירסם דוח סקאוטינג מעמיק אודות שרף בפודקאסט "יוטיליטי ספורטס". לדבריו של וולמן, "אני לא מאמין שהוא מסוגל לקרוא תיגר על קופר פלאג (המועמד המוקדם הכמעט ודאי להיבחר ראשון בדראפט), אבל בהחלט אפשר לראות אותו נבחר שני. כרגע התקרה שלו היא כנראה הבחירה השנייה או השלישית, ודבר אחד כמעט בטוח - ישראל מעולם לא ראתה כישרון בסדר גודל כזה".

העיתונאי דייויד היין פרסם אחרי המשחק אתמול כתבת מעקב מפורטת אחר ההופעה של שרף, וציין שהוא התרשם ממנו עמוקות, במיוחד לאור העובדה שהיריבה הפולנית הקדישה לו תשומת לב מיוחדת והצמידה לו את השומר הטוב בקבוצה, טאריק פיליפ בן ה-31 (שאף שיחק תקופה קצרה בהפועל ירושלים).

"שרף שיחק רק שני משחקים בגרמניה, וכבר עכשיו הרמה שלו מרשימה מאוד", כתב היין, "במחצית השנייה הוא הראה מדוע הוא אחד הפרוספקטים הגדולים באירופה".

בן שרף, רציופארם אולם. באדיבות טרפל סופוט, אתר רשמי
פתיחה אדירה לעונה. בן שרף/אתר רשמי, באדיבות טרפל סופוט

סביר להניח שגם שרף ממתין בקוצר רוח להזדמנות הבאה להקפיץ עוד יותר את המנייה שלו בארצות הברית - שאמורה להגיע ב-16 באוקטובר, אז אולם תשחק נגד פורטלנד טרייל בלייזרס. שרף יוכל לבחון את עצמו שם מול שחקני NBA - כולל אחד בשם דני אבדיה, אולי בדרך לעקוף אותו ולהפוך לבחירת הדראפט הגבוהה אי פעם לכדורסלן ישראלי.

בדראפט 2020 נבחר אבדיה בבחירה התשיעית. תחזיות הדראפט עוד צפויות להתעדכן ולהשתנות אינספור פעמים עד שעת השי"ן ביוני 2025, אבל נכון לסוף ספטמבר, שרף נראה בעמדה סבירה לשפר את השיא.

  • עוד באותו נושא:
  • בן שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully