וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הספורט לא ינוח והטרור לא ינצח": טקס ההנצחה לי"א חללי מינכן

25.9.2024 / 20:06

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, דיברה בטקס הזיכרון לציון 52 שנים לרצח הספורטאים. רז הרשקו: "נזכיר אותם בכל הזדמנות"

תיקתקנו, 25.9/ספורט1

בצל המלחמה, נערך היום (רביעי) טקס הזיכרון הממלכתי לציון 52 שנים לרצח 11 חברי משלחת ישראל למשחקים האולימפיים מינכן 1972. האירוע באנדרטה הממוקמת סמוך לבית החולים איכילוב בתל אביב, נערך במעמד מנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר כהן, יו"ר הוועד האולימפי בישראל הגב' יעל ארד, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל מר גילי לוסטיג, מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי, מנכ"לית הפועל כנרת צדף, מ"מ וסגן ראש עיריית תל אביב-יפו מר ליאור שפירא ושגריר גרמניה בישראל מר סטפן זייברט. לצדם השתתפו נציגי משפחות הנרצחים, וחברי המשלחת האולימפית לפריז 2024 ביניהם: רז הרשקו, שחר צוברי, שרון קנטור, שחר שגיב, נבחרת ההתעמלות האומנותית, אנסטסיה גורבנקו, שחר טיבי, ענת ליליאור, מיכאל יעקבלב וספורטאים נוספים.

בספטמבר 1972, במהלך המשחקים האולימפיים במינכן, אירע אחד האסונות הכבדים בתולדות הספורט הישראלי והעולמי. שמונה מחבלים מארגון "ספטמבר השחור" פרצו למגורי המשלחת הישראלית בכפר האולימפי. במהלך הפריצה והניסיון הכושל לחלץ את בני הערובה, נרצחו 11 מחברי המשלחת: דוד ברגר, יוסף גוטפרוינד, משה וינברג, אליעזר חלפין, מארק סלבין, זאב פרידמן, יוסף רומנו, קהת שור, אנדרי שפיצר, עמיצור שפירא ויעקב שפרינגר ז"ל. אירוע טרגי זה הכתים בדם את הדגל האולימפי ואף הביא לשינויים משמעותיים באבטחת אירועי ספורט גדולים ברחבי העולם.

שנת 2024 סימנה נקודת ציון משמעותית בספורט הישראלי, בעקבות ההישגים במשחקים האולימפיים בפריז. כל מדליה שבה זכו ספורטאים ישראלים מהווה לא רק ניצחון בזירה המקצועית, אלא גם הצהרה של ניצחון והמשך דרכו של העם היהודי בספורט העולמי. הישגי המשלחת האולימפית הם עדות חיה לקיום צוואתם של אחד-עשר כוכבי ספטמבר.

יעל ארד בטקס ההנצחה לי"א חללי מינכן. ניר קידר הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
יעל ארד בטקס/אתר רשמי, ניר קידר הוועד האולימפי בישראל

מנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר כהן: "נזכור ולא נשכח את י"א ספורטאים שלנו ואת מה שהם מייצגים. במציאות של העם שלנו, אנו נאלצים להתמודד מול טרור ושנאה ואנחנו מגנים על עצם הקיום שלו, בארץ שלנו ומחוצה לה ומוכיחים כל יום לעצמנו ולעולם, שלא ישברו אותנו, שלא מנצחים אותנו כל כך מהר. כמו לפני 52 שנים, גם היום, אנו במלחמת הישרדות מול מפלצות אבל חזקים ויכול ונוכל להם. עם ישראל חי!".

יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד: " אנחנו נצבים כאן היום בשם הספורט הישראלי באמצע מלחמה עקובה מדם אנחנו כאן, הספורט לא ינוח והטרור לא ינצח. חלק מהמורשת, היום אנחנו זוכרים את הנרצחים, שנרצחו ע"י מחבלים שפלים, בעודם מייצגים את ישראל, אור גדול וניצחון על בני העוולה, נותן תקווה למשפחות השכולות הרבות. השנה יש לטקס משמעות מיוחדת, אנחנו חוזרים זה עתה ממשחקי פריז 2024, כל מדליה, כל הישג, הם ניצחון קטן על הטרור שניסה להשתיק את הקול היהודי בספורט העולמי. אנחנו רואים את זה בכל תחרות בינלאומית, כשספורטאים ישראלים עומדים על אותו פודיום עם ספורטאים מכל העולם. זה המסר שאנחנו רוצים להעביר - מתוך הכאב והאובדן, אנחנו בוחרים בחיים, בתקווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
רז הרשקו בטקס ההנצחה לי"א חללי מינכן. ניר קידר הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
רז הרשקו/אתר רשמי, ניר קידר הוועד האולימפי בישראל

מ"מ וסגן ראש עיריית תל אביב-יפו מר ליאור שפירא: "ביום הזה יותר מתמיד אנחנו לא זוכרים את העבר, אנחנו גם מתחייביים לעתיד. מתחייבים להמשיך את דרכם, לטפח את הספורט הישראלי, לחנך לסובלנות ולשלום, ולעולם לא לשכוח".

רז הרשקו בשם הספורטאים: "לייצג את מדינת ישראל זו זכות, ובמקרה שלנו זו שליחות יוצאת דופן. להמשיך את דרכם של 11 חללי מינכן. התרגשתי מאוד מנציגי המשפחות שהיו איתי בזכייה במדליה האולימפית ובעיקר מהחיבוק לאחר התחרות. בשם כולנו אני מבקשת להודות לכן, משפחות יקרות. הקשר הזה חשוב לנו כספורטאים, נזכיר אותם בכל הזדמנות והם לעד יישארו חלק מהמורשת של הספורט הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully