וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב באנגליה, בין שני אנגלים: אז למה לפני הושמע ההמנון הסעודי?

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 15:17

אמרגן האיגרוף המצליח אדי הרן מגיב להאשמות על "ספורטוושינג" באמצעות הקרב הגדול בין דובואה לג'ושוע, ומבהיר: "בכל פעם שהסעודים יבקשו, אתן להם לנגן את ההמנון שלהם". וגם: האם נעשתה נקמה בעיתונאים?

פיני גרשון מתארח בתוכנית "דריבל"/עריכת וידאו: זיו שטיינר

אמרגן האיגרוף המצליח אדי הרן טוען כי הוא מוכן להשמיע את ההמנון של ערב הסעודית בכל קרב - גם בבריטניה - אם הסעודים יבקשו את זה ממנו. זה מגיע אחרי האשמות קשות נגדו, וטענה שהוא עוזר לסעודים במגמת ה"ספורטוושינג" כשהמדינה מנסה באמצעות הספורט לשפר את המוניטין שלה כמשטר דיכוי.

ההחלטה להשמיע את ההמנון הסעודי נראתה תמוהה מאוד עבור רבים: ההמנון הושמע לפני הקרב במשקל כבד בשבת בין דניאל דובואה לאנתוני ג'ושוע בוומבלי. שני אנגלים, שמתמודדים באנגליה, אז למה המנון סעודי? ובכן, הקרב היה חלק מ"סדרת ריאד" שנתמכה על ידי רשות הבידור של ערב הסעודית בראשותו של טורקי אלשיך, יועץ בחצר המלוכה של סעודיה.

ההמנון של ערב הסעודית מנוגן בוומבלי לפני קרב איגרוף על אליפות העולם במשקל כבד. GettyImages
ההמנון של ערב הסעודית מנוגן בוומבלי לפני קרב איגרוף על אליפות העולם במשקל כבד/GettyImages

הרן אמר כי תמורת הכסף שטורקי הזרים לענף, הוא היה זכאי להשמעת ההמנון כ"אות כבוד". "הוא נתן לאיגרוף בריטי - לכל הלוחמים, לכל המעריצים - את הלילה הטוב ביותר, הוא שילם על הכל", אמר הרן, "לא יכולתי להקים את האירוע הזה, בלעדיו.

"זה סימן של כבוד לעבודה שהושקעה כדי ליצור את האירוע הזה - ולמשך 20 שניות, האם זה עניין גדול? טורקי יכול היה לקיים את המופע הזו בריאד וכולם היו אומרים: 'הו, עוד קרב גדול בריאד'.

"אבל עכשיו הוא למעשה הוציא והשקיע את הכסף כדי לקיים את זה בבריטניה ולתת לכולם את הלילה הכי טוב ולכל המתאגרפים האלה את כל ההזדמנויות המדהימות האלה ואנחנו עדיין מוצאים דרך להגיד: 'כן, אבל הם ניגנו את ההמנון הלאומי שלהם'. נו, אתה יודע מה? אני אשמיע את ההמנון אם הם ירצו, על מה שהם עושים, בכל ערב".

הרן התעקש ש"אין אג'נדה" מאחורי המעורבות של סעודיה בספורט, והוסיף: "כל מה שעומד מאחורי זה הוא תשוקה ליצור אירועים גדולים". יש לציין כי רבים בקהל לא כיבדו את ההמנון הסעודי ושרקו בוז עם השמעתו.

הוא גם מכחיש אפליה נגד עיתונאים, אחרי טענה של כתב ה"דיילי טלגרף" אוליבר בראון שאמר שבוטלה לו האקרדיטציה לקרב לאחר שכתב מאמר דעה נגד המעורבות הסעודית באגרוף. "לטלגרף היה ייצוג באירוע. זו עבודה לא פשוטה לטפל בכל האקרדיטציות", היתמם האמרגן.

הרן טען שהמארגנים הסעודים "לא היו מעורבים" בזה, על אף שהכתב טוען שפנו אליו נציגי המארגנים, ותהו עמו למה הוא בכלל רוצה להגיע אם הוא כל כך מתנגד לו - לפני שקיבל את ההודעה שכניסתו לא תתאפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully