וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום חמור: שחקני מכבי צעירי אום אל פאחם הודו בהטיית משחקים

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 11:15

פרשה דרמטית בכדורגל הישראלי: בהתאחדות טוענים ששחקנים מקבוצת ליגה א' צפון, ביניהם אמיר אבו ניל, קיבלו אשתקד הנחיה מהבעלים "לתת לקבוצה היריבה לנצח". בהתאחדות דורשים את הפסקת פעילות הקבוצה ואת הרחקתו לצמיתות של הבעלים פאדי מחמיד. כל הפרטים

פיני גרשון מתארח בתוכנית "דריבל"/עריכת וידאו: זיו שטיינר

פרשה דרמטית בכדורגל הישראלי. בהתאחדות לכדורגל פרסמו היום (רביעי) כי לאחר חקירה ארוכה שבוצעה בשיתוף עם משרד "מור חקירות" הפועל בשירות ההתאחדות לכדורגל, וכללה שילוב של פעולות חקירה סמויות וגלויות, הוגש נגד מכבי צעירי אום אל פאחם מליגה א' צפון, העומד בראשה פאדי מחמיד ומספר שחקנים ששיחקו בקבוצה בעונה שעברה, כתב אישום חמור המייחס להם עבירות לכאורה של הטיית משחקים וחוזים כפולים במהלך עונת המשחקים 2023/24.

השם הבולט ביותר בכתב האישום הוא זה של אמיר אבו ניל, לשעבר בהפועל חיפה. לצידו אפשר למצוא שחקנים אחרים ששיחקו בעבר בליגת העל, וביניהם קאסם נג'אר, מוחמד עותמאן, מוחמד סייד אחמד, אניס מחאמיד, מוחמד ג'בארין וכאמל אגבריה.

"כתב האישום מתבסס על ראיות ברורות, הכוללות עדויות והודאות של מספר שחקנים בקבוצה אודות משחקים בהם קיבלו (וחלקם גם מילאו) הנחייה מפורשת ממחמיד שלא להתאמץ, לתת לקבוצה היריבה לנצח, ואף להגיע או לשמור על תוצאה מסוימת באופן לא ספורטיבי", אמרו בהתאחדות לכדורגל. "לצד כתב האישום הוגשה בקשה להשעות את כל המעורבים בהטיית המשחקים עד לתום ההליכים נגדם. יצוין, כי במהלך החקירה התגבשו ראיות וחשדות נגד גורמים נוספים הפעילים בענף בכל הנוגע להטיות משחקים, שהחקירה בעניינם ממשיכה להתנהל וכתבי אישום נוספים צפויים להיות מוגשים בהמשך.

"בכוונת ההתאחדות להמשיך ולהילחם בחומרה בתופעה הפסולה של הטיות משחקים וחוזים כפולים ולהרחיק מהענף את כל הגורמים הקשורים בעניין, תוך נקיטת מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל גורם הפוגע בטוהר המשחק".

כדור כדורגל. ברני ארדוב
כדור כדורגל/ברני ארדוב

בהתאחדות לכדורגל דורשים להפסיק את פעילות המועדון, לצד קנס כספי שלא יפחת מ-50 אלף שקל; להרחיק לצמיתות מכל תפקיד בהתאחדות את הבעלים פאדי מחמיד לצד קנס כספי שלא יפחת מ-20 אלף שקל; ולהרחקה לצמיתות של חלק מהשחקנים עד לביצוע בדיקת פוליגרף. הדיון יתקיים ביום שלישי הבא ב-16:00.

אשתקד סיימו צעירי אום אל פאחם במקום ה-13 בליגה א' צפון.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגה א'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully