וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב העל קבע: מה הסיכוי של מכבי תל אביב להעפיל לשמינית?

רגע לפני שהליגה האירופית יוצאת לדרך, חברת Opta חשפה מיהי המועמדת המובילה לזכות במפעל ופרסמה את התחזית שלה לגבי אלופת ישראל - שלפי הסימולציות יכולה לפנטז אפילו על שלב מעבר ל-16 האחרונות

תקציר ניצחון החוץ של מכבי תל אביב 0:2 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

מכבי תל אביב שבה לליגה האירופית לראשונה זה ארבע שנים והיא תחל את דרכה במשחק חוץ בפורטוגל נגד בראגה, שכבר מחצה העונה בשלב המוקדמות את מכבי פתח תקוה (חמישי, 22:00, ספורט4). רגע לפני שהמפעל השני בחשיבותו באירופה יוצא לדרך, חברת Opta, שנחשבת למובילה בתחום הנתונים והסטטיסטיקה בספורט העולמי, פרסמה את התחזית שלה לעונה המתבססת על "מחשב העל" שמריץ אלפי סימולציות והסתברויות.

לאור שינוי המבנה בליגה האירופית, בזהה לליגת האלופות שהחלה בשבוע שעבר, כל קבוצה תקיים שמונה משחקים עד סוף חודש ינואר - ארבעה בבית וארבעה בחוץ, מפגש אחד מול כל קבוצה שמולה הוגרלה. שמונה הראשונות בסיום הליגה יעפילו לשמינית הגמר ואילו מקומות 9-24 ייאבקו ביניהן על הזכות להצטרף לשלב 16 האחרונות. ב-Opta חישבו באמצעות המחשב את סיכויי כל קבוצה להעפיל לשמינית וליתר שלבי הנוקאאוט, ועל פי התחזית שלהם לאלופת ישראל יש סיכוי סביר ביותר להגיע אפילו לרבע.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. לירון מולדובן
סיכוי לא רע להעפיל לשמינית הגמר. שחקני מכבי תל אביב/לירון מולדובן

מכבי תל אביב אמנם תארח את משחקיה בבלגרד, בירת סרביה, ולא בישראל, אבל לפי Opta היא זכתה להגרלה שבהחלט מאפשרת לה להיות חלק מ-16 האחרונות. לפי הנתונים, מכבי תל אביב מקבלת 47 אחוז להיות אחת מ-16 האחרונות - למעשה, היא מדורגת במקום ה-16 מבין 16 הראשונות, כך שהתחזית היא שז'ארקו לאזטיץ' ושחקניו יעפילו לשלבי הנוקאאוט דרך הפלייאוף. בשנה שעברה נעצרה מכבי תל אביב רק בשמינית גמר הקונפרנס ליג, אחרי שכבר הייתה עם רגל וחצי בשלב שמונה האחרונות והובסה בגומלין שנערך ב"ביתה" בסרביה מול אולימפיאקוס.

ב-Opta אפילו מעניקים למכבי תל אביב 20 אחוז להעפיל לרבע הגמר. אם תהיתם, הסיכוי של אלופת ישראל להעפיל לחצי הגמר עומד על 7.8 אחוז ולגמר על 3.1 אחוז. והסיכוי לזכות בליגה האירופית? 1.2 אחוז.

פורטו, אחת משונה היריבות שתפגוש מכבי תל אביב, היא הפייבוריטית לסיים במקום הראשון בליגה האירופית עם 87.6 אחוז והיא גם המועמדת המובילה לזכות עם 17.8 - כמעט 7 אחוז מעל אתלטיק בילבאו שלה 83 אחוז להעפיל לשמינית ו-10.9 אחוז להניף את גביע הליגה האירופית. לאחר מכן סלביה פראג עם 79.9 אחוז להעפיל לשמינית ורק אז טוטנהאם, רומא, מנצ'סטר יונייטד ולאציו. השדים האדומים מקבלים 7.1 אחוז לזכות בגביע שאותו הניפו ב-2017, אחוז וחצי פחות מאשר טוטנהאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מי יעפילו מהליגה האירופית? הניתוח של Opta. theanalyst, Opta, אתר רשמי
מי יעפילו מהליגה האירופית? הניתוח של Opta/אתר רשמי, theanalyst, Opta

אגב, לפי Opta קיבלה מכבי תל אביב הגרלה יחסית נוחה - רק 11 קבוצות מתוך 36 קיבלו הגרלה נוחה ממנה על פי "מחשב העל" של החברה. מכבי תל אביב תחל את הקמפיין ביום חמישי בבראגה ובשבוע הבא תארח את מיטיולן הדנית בבלגרד. בעוד כחודש תארח את ריאל סוסיאדד, תתארח באמסטרדם אצל אייאקס בתתחילת נובמבר, תתארח אצל בשיקטאש (ככל הנראה באיסטנבול), תפגוש בסרביה את ריגה ובמחזורי הסיום תתארח בנורבגיה אצל בודו גלימט ותארח את פורטו בסוף חודש ינואר, למשחק שאליו מי שנחשבת לפייבוריטית לזכות אמורה להגיע כשמקומה בשלב הבא (ואולי בפסגה) מובטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully