וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 67:94 את קרית אתא ועלתה לחצי הגמר

הצהובים עוד נקלעו לפיגור מוקדם, אבל בזכות ריצת 2:25 הבטיחו את מקומם בשלב ארבע האחרונות בגביע ווינר, שם יפגשו את הפועל חולון. 15 נקודות ליוקובאיטיס, 14 לבלאט

תקציר ממשחק ההכנה: פנאתינייקוס - מכבי תל אביב 81:73/באדיבות מכבי תל אביב

שלב רבע גמר גביע ווינר הגיע לסיומו הערב (שלישי) באולם בחולון, כאשר האלופה מכבי תל אביב מחצה 67:94 את עירוני קרית אתא ואחרי ההדחות של יריבותיה הגדולות הפועל תל אביב והפועל ירושלים, השיגה את הכרטיס האחרון לשלב ארבע האחרונות ותתמודד בסוף השבוע נגד הפועל חולון.

האלופה התייצבה ללא ווניין גבריאל שייעדר כשלושה שבועות, אבל לרשות עודד קטש היו ג'וון דיבתולומאו, תמיר בלאט ורוקאס יוקובאיטיס - כל השלושה התאוששו מפציעות קלות ושני האחרונים הצטיינו והיו אלו שהובילו את הצהובים לניצחון. ג'יי ג'יי קפלן עוד ירה שלוש שלשות ברבע האחרון וסייע לקרית אתא להוביל, אבל בדקות האחרונות של הרבע השני רצה האלופה 2:23 ולמעשה סגרה עניין בשלב מוקדם של הערב.

יוקובאיטיס סיים כקלע המוביל של הצהובים עם 15 נקודות (3 מ-4 מחוץ לקשת) וגם בלאט הצטיין עם 14 נקודות (4 מ-6 לשלוש) - יחד הם קלעו כאמור שבע מתוך 14 שלשות שקלעו הצהובים ב-50 אחוז מהשדה, כולל רצף של 10 שלשות רצופות ללא החטאה. ניקוד דו ספרתי היה גם לרומן סורקין ולג'ורדן לויד שקלעו 12 ו-10 נקודות בהתאמה. בקרית אתא שוב בלט סילביו דה סוסה שקלע 17 נקודות וקטף 9 ריבאונדים, אבל זה לא הספיק מול הריצה האדירה של האלופה.

ג'ורדן לויד מכבי תל אביב. דני מרון
10 נקודות במשחקו הראשון העונה בישראל. לויד/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: רוקאס יוקובאיטיס (3/4 מהשלוש) 15, תמיר בלאט 14, רומן סורקין (9 ריב') 12, ג'ורדן לויד (6 ריב') 10, ליוואי רנדולף 9, רפי מנקו 8, חסיאל ריברו 7, ג'יילן הורד 6, וויל ריימן וג'ייק כהן 5 כ"א, עומר מאייר 3. ג'ון דיברתולומאו שותף ולא קלע.

קלעו לקרית אתא: סילביו דה סוסה (9 ריב') 17, דריל מורסל (6 ריב') 12, ג'יי ג'יי קפלן (6 ריב') 11, ליאם אוריילי (5 אס') 10, אקיה פרואיט (5 ריב') 7, רז אדם ויריב עמירם 4 כ"א, יובל לוין 2. רועי נניקשווילי, יהב שטרית, גל בייטנר וזיו שותפו ולא קלעו.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
תמיר בלאט מכבי תל אביב לצד ג'יי ג'יי קפלן עירוני קרית אתא. דני מרון
קפלן נצמד לבלאט. אחד צלף ברבע הראשון, השני הוביל ריצה ומהפך/דני מרון
ליוואי רנדולף מכבי תל אביב. דני מרון
ניצחון קליל במשחק הראשון של מכבי תל אביב בישראל העונה. רנדולף/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

קטש עלה בחמישייה עם ג'ורדן ליד, רומן סורקין, תמיר בלאט, חסיאל ריברו וליוואי רנדולף. מנגד עלתה קרית אתא עם ליאם אוריילי, אקיה פרואיט, רז אדם, סילביו דה סוסה וג'יי ג'יי קפלן. דה סוסה היה הראשון לקלוע, סורקין הגיב עם סל קל בצד השני וקפלן מחוץ לקשת קבע 2:5 לקרית אתא. בלאט השיב עם שלשה והמהפך הושלם רק לאחר שלוש דקות וחצי ברבע, כאשר רנדולף קלע ממרחק והצהובים עלו ל-9:12. אורייאלי החטיא לייאפים פשוטים, אבל עמירם תיקן ואיזן לשוויון 18 כשנותרו 1:15 לסיום הרבע. הורד החטיא פעמיים מקו העונשיןן, יוקובאיטוס וכהן פספסו גם כן ומנגד ביטנר לא הצליח לקלוע שלשה עם הבאזר. 18:18 בסוף הרבע.

רבע 2:

מנקו החל את הרבע השני עם שלשה, אבל אתא השלימה ריצת 0:6 עם שלשה של אדם ושבה ליתרון. קפלן הוסיף לשלוש השלשות שלו מהרבע הראשון גם שתי נקודות מהקו והגיע לניקוד דו ספרתי, אך רנדולף חטף וסיפק אסיסט למנקו ששמר על הצהובים בפיגור נקודה בלבד כשנותרו שבע דקות עד המחצית. הקבוצות חזרו מפסק זמן טלוויזיה ודה סוסה נותר חופשי בצבע והטביע. ריברו במהלך של סל ועבירה שוב איזן ואוריילי לא הצליח לקלוע שלשה, אבל גם סורקין החטיא שלשה ודה סוסה השיב את קבוצתו ליתרון 28:30 כשלוח התוצאות בחולון הראה 5:10 לתום הרבע. המהפך של מכבי ת"א הושלם עם הטבעה של ריברו ושלשה של בלאט מהפינה אחרי איבוד של אוריילי ובנטוב לקח פסק זמן. זה לא עזר לאתא, כי בלאט תפר עוד שלשה, הורד הטביע, גם לויד הפציץ ממרחק וריצת 2:13 הובילה ל-32:41. הריצה המדהימה הגיעה בשיאה ל-2:23, כאשר יוקובאיטיס עם שתי שלשות רצופות - השנייה מ-3/4 מגרש - ובמחצית 32:51 למכבי תל אביב.

רוקאס יוקובאיטיס, מכבי תל אביב. דני מרון
שתי שלשות רצופות לפני המחצית סגרו ריצת 2:23. יוקובאיטיס/דני מרון
שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
החגיגה הצהובה נמשכה גם במחצית השנייה בזכות יום אדיר מחוץ לקשת/דני מרון

רבע 3:

הריצה גדלה עד ל-2:25, כי הנקודות הראשונות במחצית השנייה היו של רנדולף שדייק מהעונשין. פרואיט עם ריבאונד התקפה הטביע בקלות ואתא קלעה אחרי אחרי יותר מארבע דקות (והפסקת מחצית), אבל בלאט הוסיף עוד שלשה, דיברתולומאו סידר אסיסט לסורקין וזה כבר 34:58 למכבי תל אביב. פרואיט ואוריילי עם שלי שלשות רצופות הורידו את ההפרש ל-60:44, אבל ריימן סחט סל ועבירה ובמהלך של שלוש נקודות שמר על מכבי תל אביב ביתרון גדול לקראת חמש הדקות האחרונות ברבע. אוריילי שוב דייק מחוץ לקשת, אבל דרך על הקו אחרי החטאה של ריברו ואולי גם בעקבות האיבוד ירד לספסל. הצהובים לא אפשרו לקרית אתא להתקרב יותר מדי ועם ריצה נוספת, שכללה שלשות של כהן ומאייר, ברחה ל-51:72 ובנטוב שוב נאלץ להזעיק פסק זמן בפיגור משמעותי, שתי דקות ורבע לתום הרבע. מכבי תל אביב הגיעה ל-10 שלשות רצופות ללא החטאה, ול-13 במשחק מתוך 19 ניסיונות, כאשר מאייר שוב קלע. 55:77 לאחר 30 דקות.

רבע 4:

קטש לקח פסק זמן ראשון במשחק רק 6:15 דקות לסיום המשחק, כאשר מכבי תל אביב מובילה בבטחה 61:87 אחרי ארבע נקודות רצופות של סורקין. יוקובאיטיס רשם את השלשה השלישית שלו כאשר העלה את מכבי תל אביב ל-63:90 ומנקו שמסר לו ניסה מיד אחר כך לקלוע שלשה גם כן, אבל לא מצא את הטבעת. בצד השני, קרית אתא עם רצף של החטאות לא הצליחה לצמק ויוקובאיטיס בסל קל מתוך הצבע העלה את מאזנו ל-15 נקודות ואת הצהובים ל-63:92 לקראת שלוש הדקות האחרונות. בסיום הראה לוח התוצאות 67:94 לזכות מכבי תל אביב שתפגוש את הפועל חולון בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully