וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסרטון המפליל, הגיעו הנתונים: האמת על בזבוזי הזמן של ארסנל

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 9:04

ההתנהלות המביכה של ארסנל במשחק העונה עוררה דיון סוער באנגליה: האם השוער קיבל הוראה להישכב? וגם: הנתון שיביך את ארטטה

תקציר: מנצ'סטר סיטי - ארסנל 2:2/ספורט1

מאז ה-2:2 הסוער במשחק העונה ביום ראשון, ארסנל סופגת ביקורת חריפה באנגליה על סגנון המשחק ההגנתי שלה. התותחנים עלו למחצית השנייה באיתיחאד עם עשרה שחקנים, והתגוננו לכל אורכה בקו הגנה נסוג ונואש, שב"גרדיאן" כינו כ"אווירת מוריניו". מעבר לכך, שחקני ארסנל בזבזו זמן בצורה חריפה, שגררה ביקורת גם משחקני סיטי.

אתמול באנגליה פרסמו סרטון חדש, שבו לכאורה נראה שחקן הספסל מיילס לואיס סקלי יורד להתחמם, רץ לכיוון השוער דויד ראיה - ומיד לאחר מכן ראיה נשכב על הדשא ומתלונן להתכוומות שרירים.

באנגליה טוענים: שחקן ארסנל קיבל בוראות מהספסל, לאחר מכן ראיה נשכב כפצוע. מתוך הרשתות החברתיות, צילום מסך
באנגליה טוענים: שחקן ארסנל קיבל בוראות מהספסל, לאחר מכן ראיה נשכב כפצוע/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות
ארלינג הולאנד מתלונן על בזבוזי הזמן של ארסנל. GettyImages
ארלינג הולאנד מתלונן על בזבוזי הזמן של ארסנל/GettyImages

קייל ווקר גינה את זה כ"חצים שחורים על הכדורגל", בעוד ג'ון סטונס אמר ש"הם התמחו בזה... אפשר לכנות את זה חכם או מלוכלך". ברנרדו סילבה אמר ש"רק קבוצה אחת באה לשחק כדורגל, חבל שהשופט איפשר את בזבוזי הזמן האלה". גארי נוויל אמר על ההישכבויות ש"זו ללא ספק טקטיקה".

חלק מהנתונים של המשחק חריגים. במחצית השנייה ארסנל החזיקה בכדור רק 12.4% מהזמן והשלימה רק 29 מסירות מדויקות. קאי האברץ, שעשה הגנה מצוינת ולחץ, לא השלים מסירה אחת מדויקת כל המשחק.

בסך הכל, המשחק נמשך 109:17 דקות. הארוך ביותר עד כה העונה בפרמיירליג. הכדור היה במשחק 63:28 דקות בסך הכל - במקום החמישי באורך המשחק עד כה העונה. בסך הכל, זה אומר שהכדור היה במשחק 58.1% מהזמן. הממוצע בפרמיירליג ל-2024-2025 הוא 56.8%. כלומר, היה יותר כדורגל נטו מהממוצע.

עם זאת: במחצית הראשונה היה הכדור במשחק רק ב-51.7% מהזמן - רק בחמישה משחקים נרשמו נתון נמוך יותר בפרמיירליג העונה - בעוד שבמחצית השנייה הנתון הזה עלה ל-64.4%. רק בשתי מחציות שניות העונה היה אחוז גבוה יותר של "משחק חי", ושניהם היו משחקים אחרים של מנצ'סטר סיטי (מול ווסטהאם וברנטפורד).

דויד ראיה, שוער ארסנל. GettyImages
דויד ראיה, שוער ארסנל/GettyImages

מדוע? מנצ'סטר סיטי בעצם החזיקה בכדור במשך כל המחצית השנייה (87.6% החזקה). ובכל פעם שהכדור יצא ממשחק, הם מיהרו מאוד לחדש אותו. בזריקות חוץ, למשל, לקח להם רק 9.5 שניות להחזיר את הכדור למשחק, הרבה מתחת לממוצע בהליגה - 16.2 שניות.

לעומת זאת, ארסנל ניצלה כל הזדמנות כדי להאט את הקצב. בממוצע לקח להם 42.7 שניות להתחיל מחדש את המשחק לאחר שקיבלו קרן, בעיטת שוער, בעיטה חופשית או זריקת חוץ. זה הנתון השני בגובהו מכל קבוצה העונה בליגה האנגלית. אגב, גם במקום השלישי נמצאת ארסנל - במשחק מול ברייטון העונה. על פי הנתונים - ארסנל היא השחקנית השנייה הכי איטית בליגה בחידוש משחק - 31.8 שניות - כאשר רק לסטר לפניה.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully