וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש של לאזטיץ': למה מאמן מכבי תל אביב מעדיף את תורג'מן על פני זהבי

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 14:31

בחלק מהנתונים זהבי עדיף על תורג'מן, אבל החלוץ הצעיר יודע לייצר לעצמו והטכניקה עושה את ההבדל. לאזטיץ' מעולם לא אימן חלוץ מסוגו של זהבי והיום אפשר להבין כמה הוא היה רוצה את תורג'מן איתו נגד סטיאווה בוקרשט

תקציר ניצחון החוץ של מכבי תל אביב 0:2 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

עונת 2024/25 התחילה לפני פחות מחודשיים, אבל כרגע נראה שבמקביל לתוצאות המצוינות של מכבי תל אביב, בקרית שלום מתפתחת מיני אופרת סבון. ערן זהבי משחק פחות, מבקיע פחות ונדמה שגם מרוצה פחות. בזמן הזה דור תורג'מן הפך לחלוץ המוביל של האלופה. לדעת אנשי כדורגל רבים באירופה הוא כבר היה צריך לשחק מחוץ לישראל כדי לשפר את ההתפתחות שלו - אז אם לא אירופה, לפחות להיות שחקן הרכב בליגת העל.

מה הוביל את ז'ארקו לאזטיץ' להעדיף את תורג'מן לפחות בינתיים? ואיך נראית ההשוואה בין שני החלוצים של מכבי תל אביב במחזורי הפתיחה?

זהבי אמנם פחות מדויק מתורג'מן בינתיים, אבל הוא לא פחות פעיל או מאיים. לפי הנתונים באתר המנהלת, תורג'מן איים על השער 5 פעמים, בעוד זהבי עשה את זה 7 פעמים. כשנכנסים לממוצעים, תורג'מן בועט לשער בכל 41.2 דקות וזהבי בועט לשער בכל 22.1 דקות.

ביחס לדקות שהם שיחקו העונה, זהבי גם נוגע יותר בכדור ומשתתף יותר במשחק הקבוצתי. יש לו 27 מסירות לעומת 26 של תורג'מן, אבל הוא עשה את זה בפחות זמן. אחוזי הדיוק במסירה עומדים על 77 של זהבי ו-69 של תורג'מן.

שחקן מכבי תל אביב דור תורג'מן. אריאל שלום
תורג'מן היה צריך להיות באירופה, אבל אם הוא לא שם - לפחות הוא הפך לחלוץ פותח בליגת העל בישראל/אריאל שלום

אז איפה ההבדל הסטטיסטי הגדול שאולי מטה את הכף לטובת החלוץ הצעיר? בדריבלים, או במילים אחרות: ביכולת לייצר לעצמך. זהבי מעולם לא היה מכדרר בחסד. התנועה שלו ללא כדור תמיד הייתה איכותית והצביעה על הבנה מאוד גבוהה של הסיטואציה, הפיניש ברמה עולמית, אבל דריבל? פחות.

תורג'מן הוא חלוץ פחות דינמי מזהבי, אבל הוא עדיף על פניו במה שקשור ליצירת מצבים לעצמו. במובן הזה שער הסולו נגד הפועל באר שבע בעצם מספר על הבדל בין שניהם ואולי גם מסביר למה לאזטיץ' מעדיף את תורג'מן - חלוץ שיכול לסגור משחק בפעולה אישית, גם כזו שמתחילה מחוץ לרחבה. לא שכחנו את גול הניצחון המרהיב נגד נבחרת ברזיל במונדיאליטו.

הנתונים שמצביעים על המעורבות של כל אחד במשחק, מראים גם את השוני. תורג'מן דורש את הכדור פחות, ואולי זה מה שלאזטיץ' רוצה מהשחקן שלו בחוד; פחות נגיעות בכדור, יותר מיקוד באזורים הקליניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
השוואה דור תורג'מן מול ערן זהבי, מנהלת הליגות. מנהלת הליגות לכדורגל, אתר רשמי
השוואה דור תורג'מן מול ערן זהבי, מנהלת הליגות/אתר רשמי, מנהלת הליגות לכדורגל

מעבר לכך ישנו נושא המימדים. לאזטיץ' מעולם לא אימן חלוץ 9 עם טכניקה כמו של תורג'מן - את זה אפשר לומר בוודאות - אבל הוא כמעט מיד הלך עם שחקני חוד יותר פיזיים מאלו שיש לו כרגע בסגל בקרית שלום.

פטאר ראטקוב שהיום משחק עם אוסקר גלוך ברד בול זלצבורג וכבש 16 שערים תחת לאזטיץ' בבאצ'קה טופולה, מתנשא לגובה של 1.93 מטר. סטפן ווקיץ' שהבקיע 13 שערים בימי לאזטיץ' בבאצ'קה טופולה, הוא חלוץ פיזי מאוד, 1.89 מטר של מרפקים ומלחמות בוץ במגרשים הרעועים בסרביה.

גם אם הטיפול שלהם בכדור לוקה בחסר - ראטקוב ו-ווקיץ' מתבלטים בזכות הנוכחות מול הבלמים ולאזטיץ' השתמש בהם הרבה בזמנו. והיו אצלו גם מרקו רקוניאץ המונטנגרי (1.91 מטר) ואורוש מילובאנוביץ' (1.87 מטר) שהיו שונים מאוד מזהבי - בסגנון, בגיל, בכמות תשומת הלב שמופנית אליהם ובדרישה שלהם להיות מעורבים.

שחקן רד בול זלצבורג, פטאר ראטקוב. Eurasia Sport Images, GettyImages
בסרביה לאזטיץ' השתמש בחלוצים הרבה יותר פיזיים מזהבי (וגם מתורג'מן). פטאר ראטקוב/GettyImages, Eurasia Sport Images

ויש עוד פרט אחד. מכבי תל אביב התחילה את הדרך שלה באירופה בלי דור תורג'מן שהיה באותו זמן עם הנבחרת האולימפית. זהבי פתח בשני המשחקים נגד סטיאווה בוקרשט וירד לספסל בשלבים מוקדמים יחסית למה שהתרגלנו אצלו. הצהובים הודחו ממוקדמות ליגת האלופות וניתן לשער שלאזטיץ' הפיק לקחים ראשונים.

במשחקים הבאים באירופה, במוקדמות הליגה האירופית, זהבי שיחק 57 דקות במצטבר. בגומלין נגד באצ'קה טופולה הוא אפילו לא נכנס כמחליף. בניגוד לליגה, בזירה האירופית לאזטיץ' הלך עד עכשיו לגמרי עם תורג'מן באופן מובהק. ואחרי שנאמר הכל, ערן זהבי הוא עדיין ערן זהבי. סיומת כמו שלו לא הולכת לאיבוד גם בגיל מבוגר, לניסיון יש חשיבות גדולה ומי כמוהו יודע לקום בזמן שהתחילו להספיד אותו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully