וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל באליפות העולם בקטרגל: האם צרפת הפסידה לאיראן בכוונה?

סרטון של ספיגה "מכוונת" הפך לוויראלי, הטריקולור הואשמו שנמנעו בכוונה ממפגש עם ברזיל. המאמן התגונן: "איראן יותר טובה"

תקציר: בוקה ג'וניורס - ריבר פלייט 1:0/ספורט1
  • עולם הקטרגל כמרקחה אחרי שאתמול (ראשון) צרפת הובסה 4:1 על ידי איראן באליפות העולם 2024. הסיפור של המשחק הזה הגיע לכותרות בחלק מאתרי הספורט וב"לה פריזיאן" למשל, תהו: "האם צרפת הפסידה בכוונה?".
  • אז על מה המהומה? צרפת ואיראן הוגרלו לבית ו' והגיעו למחזור הסיום עם מאזן מושלם: שני ניצחונות משני משחקים (נגד ונצואלה וגוואטמלה). בשלב הזה, ככה נראה, הצרפתים נכנסו לשלב החישובים:
  • * הנבחרת שתסיים בראש הבית תשחק נגד מרוקו בשמינית הגמר, וברבע הגמר תפגוש את ברזיל (בהנחה שזו תנצח את קוסטה ריקה).
  • * הנבחרת שתסיים במקום השני תשחק נגד תאילנד בשמינית הגמר, וברבע הגמר תפגוש את פרגוואי או אפגניסטן.
  • הצרפתים מואשמים כעת שבניגוד לכל רוח ספורטיבית, הם באמת החליטו לבחור באחת האופציות והלכו על השנייה. הספיגה הראשונה בהפסד 4:1 הגיעה אחרי ששחקן איראני עבר כמה צרפתים כמעט ללא הפרעה ובעט שטוח, והשוער טיבו גארוס פשוט נתן לכדור להתגלגל פנימה - אפילו התחמק ממנו.

חשוב לציין: על הנייר איראן הייתה פייבוריטית בכל מקרה. היא הגיעה למקום השלישי באליפות העולם ב-2016, היא מדורגת במקום הרביעי בעולם, היא מעצמת קטרגל גדולה בהרבה מצרפת שזו ההשתתפות הראשונה שלה בטורניר ומדורגת במקום ה-10 בעולם.

אבל הדרך להפסד גרמה לרעש גדול. "אני מבין את התסכול והתהיות, אבל זה משחק שהיה תלוי באיראנים יותר מאשר בנו. הם מדורגים במקום הרביעי בעולם", התגונן מאמן צרפת, רפאל ריינו, "נכון, ההגרלה יותר נוחה כשמסיימים במקום השני, אבל זו לא הייתה המטרה שלנו במשחק הזה. רצינו להימנע מכרטיסים ופציעות".


ברזיל שצרפת הואשמה בתכנון של התחמקות ממפגש איתה, סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם של 9 נקודות מ-9 אפשריות והפרש שערים 2:27.

אליפות העולם בקטרגל מתקיימת מקיימת בכל ארבע שנים מאז 1989 (האליפות הבאה נערכה ב-1992 ומשם התחילו כל ארבע שנים). זו הפעם העשירית בה היא מתקיימת והאלופה המכהנת היא פורטוגל. ברזיל זכתה בתואר חמש פעמים, ספרד הניפה פעמיים וארגנטינה ופורטוגל הוכתרו פעם אחת כל אחת.

  • עוד באותו נושא:
  • קטרגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully